۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۳۲۷۱۶
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

زحمات حضرت خدیجه در اسلام نادیده گرفته شده است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در شب معراج خداوند و جبرئیل به حضرت خدیجه(س) سلام رساندند،گفت: ایمان حضرت خدیجه(س) به اسلام و نبوت قبل از بعثت بود.
حضرت خدیجه س

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم سحر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه زمانی که حضرت رسول(ص) از غار حرا پایین آمدند و به رسالت مبعوث شدند بعد از حضرت علی(ع) با دومین کسی که در مورد اسلام سخن گفتند حضرت خدیجه(س) بود، گفت: حضرت رسول(ص) زمانی که به حضرت خدیجه(س) فرمودند که اسلام بیاورد، حضرت خدیجه(س) در پاسخ فرمودند که من از مدت‌ها قبل به شما و خدا ایمان آورده‌ام زیرا اوصاف و ویژگی شما و اسلام را از کتاب‌های ادیان پشینی می دانستم.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) نیز هاشمی تبار بودند، افزود: ایشان در زمان جاهلی زن مؤمن و پاکدامن بودند به گونه‌ای که یکی از القاب ایشان طاهره بود.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در وجود حضرت خدیجه(س) ذره‌ای منیت وجود نداشت، تصریح کرد: زمانی که ایشان با حضرت رسول(ص) ازدواج کردند چون حضرت رسول(ص) یتیم بودند و از مال دنیا بهره ای نداشتند و چون حضرت خدیجه(س) از این موضوع اطلاع داشتند در مقابل حضرت رسول(ص) زانو زدند و فرمودند که« ای محمد این مال، مال تو و این خانه، خانه توست و من هم کنیز تو هستم».

 

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با تأکید بر اینکه حضرت خدیجه(س) دومین ایمان آورنده به اسلام و رسولش پس از حضرت علی(ع) بودند، گفت: در شب معراج خداوند و جبرئیل به حضرت خدیجه(س) سلام رساندند که این نشانه جایگاه رفیع این بانو است و یا بانو حتی قبل از بعثت حضرت رسول(ص) مؤمن به رسول خدا(ص) و اسلام بودند.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت رسول(ص) عاشق حضرت خدیجه(س) بودند و به هرکس که حضرت خدیجه(س) را در زمان حیاتشان دوست می‌داشت بعد از رحلتشان مَحبت می کردند، افزود: حضرت رسول(ص) در زمان ازدواج با حضرت خدیجه(س) فرمودند که ای خدیجه من عاشق تو هستم که این موضوع نشانه دهنده مَحبت حضرت رسول(ص) به یگانه بانوی اسلام و ام المومنین است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: زمانی که قرار بود حضرت زهرا(س) متولد شود خداوند به حضرت رسول(ص) دستور داد که چهل شبانه‌روز را از حضرت خدیجه(س) فاصله گرفته و اعتکاف کنند که حضرت محمد(ص) توسط عمار این موضوع را به گوش حضرت خدیجه(س) رساندند و فرمودند که«ای خدیجه کناره گیری من از تو به خاطر اعتکاف است و تو کسی هستی که خداوند هر روز به تو نسبت به فرشتگان مباحات می کند».

 

حجت الاسلام فرحزاد اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) به حدی متواضع بودند که تمام ثروت خود را فدای اسلام کردند ولی هنگامی که می‌خواستند از دنیا بروند شرم داشتند که از حضرت رسول(ص) عبایشان را طلب کنند.

 

وی با بیان اینکه ایشان همسر بهترین فرد دنیا، مادر بهترین بانوی دنیا و مادر ائمه(ع) هستند،یادآور شد: داماد ایشان یعنی حضرت علی(ع) بهترین انسان دنیا بودند و ایشان در زندگی خود بزرگترین خدمات را به اسلام کرده‌اند که متأسفانه در طول تاریخ اسلام زحمات ایشان نادیده گرفته شده و چه خوب است که ما برای احیای نام این بانو به پیروی از ائمه(ع) نام فرزندان خود را خدیجه(س) بگذاریم./۹۶۸/پ202/ی

 

ارسال نظرات