۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۳۱۵۱۱
سخنران حرم حضرت معصومه:

نظارت الهی سبب هدفمندی اعمال انسان می‌شود

حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه نظارت الهی سبب هدفمندی اعمال انسان می شود، گفت: در آیات قرآن خطاب به انسان بیان شده که بر انسان و اعمالش گواه و شاهدان زیادی وجود دارد که اولین شاهد خود خداوند است.
ترتیل خوانی نوجوانان حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فاطمی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی (ره) با تأکید بر آیه ۱۴ سوره علق«ألَم يَعلَم بأنَّ اللهَ يَری» گفت: این آیه خطاب به ما انسان‌ها می‌فرماید که مگر نمی‌دانید خدا شما را می‌بیند.

 

وی افزود: هدف آیه از بیان این نکته این است که انسان همواره باید مراقب اعمال خود باشد تا اگر خدای نکرده اشتباهی کرد آن اشتباه را به سرعت جبران کند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه براساس این آیه اولین شاهد انسان خداوند است، گفت: نوجوان مؤمن و انقلابی در مشکلات بر خدا توکل کرده و با ایمان به جنگ مشکلات می‌رود و سعی می‌کند زندگی خود را بر این محور تنظیم کند که خداوند شاهد اعمال اوست بر همین اساس کمتر گناه می‌کند و زمانی که گناهی را مرتکب شد سعی می‌کند که گناهش را جبران کند.

 

حجت الاسلام فاطمی ادامه داد: دومین شاهدانی که خداوند بر انسان‌ها گمارده است دو فرشته هستند که یکی بر دوش راست و دیگری بر دوش چپ انسان قرار دارد و این دو فرشته موظف به ثبت و ضبط اعمال انسان هستند که البته به لطف خداوند این دو فرشته نیت های انسان خیر حتی نیت هایی را که به عمل منجر نشده را برای انسان یادداشت کرده و به او پاداش می‌دهند و همین که آن نیت خیر به عمل دعوت شد پاداش او را برای آن عمل 10 برابر می‌کنند در حالی که نیت بد انسان را تا به عمل تبدیل نشده را ثبت نمی‌کنند و در صورت انجام نیت بد اگر انسان بلافاصله گناهی را مرتکب شود با توبه در همان زمان می‌تواند آن عمل بد را از کارنامه اش پاک کند.

 

وی افزود: بدن انسان سومین شاهد بر اوست و اعضای بدن و بدن انسان در روز قیامت به اعمال او شهادت می دهند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: زمین، آسمان و فرشتگان شاهدان بعدی بر اعمال انسان هستند.

 

حجت الاسلام فاطمی حضرت رسول(ص)، ائمه(ع) و حضرت امام زمان(عج) را از دیگر شاهدان بر انسان عنوان کرد و افزود: با هر گناهی که یک نوجوان و انسان مرتکب می‌شود قلب امام زمان(عج) می‌شکند بنابراین باید مراقب باشیم تا قلب مبارک امام عصر(عج) را از خود رنجیده نکنیم.

 

وی با بیان اینکه شهدا آخرین شاهدان بر اعمال ما هستند، یادآور شد: اگر در روز قیامت نمی‌خواهیم شرمنده شهدا به‌خصوص شهدای نوجوان باشیم باید همواره در راه راست حرکت کرده و با کوچکترین اشتباه از خداوند طلب بخشش و مغفرت داشته باشیم./۹۶۸/پ203/ی

ارسال نظرات