۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۲۸۲۱۳
مدیر مدارس علمیه المهدی:

منتظر واقعی باید تابع ولایت باشد

حجت‌الاسلام‌ نظافت گفت: دو نوع منتظر داریم؛ منتظر مدعی، منتظر واقعی، مدعی زیاد است اما واقعی کم است و آن‌هایی که امام حسین‌(ع) را دعوت کردند و آن‌گونه سفیر ایشان را به شهادت رساندند منتظران مدعی هستند.
نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت يزدي شب گذشته در مراسم احیای شب نیمه‌شعبان به تذکر نکاتی پیرامون ارتقای درجه مؤمنان پرداخت و گفت: امشب از امام زمان‌(عج) بخواهیم ما را به درجه انتظار برساند. این امر لوازمی دارد که باید در انسان به وجود بیاید، انتظاری که برخاسته از معرفت باشد. ما مانند کودکی هستیم که ائمه(ع) را برای حل مشکلاتمان می‌خواهیم. کودکان اگر گرسنه نباشند، اگر نیاز جسمی نداشته باشند یا با مشکلی برخورد نکنند به سراغ والدین خود نمی‌روند. انتظار، بلوغ و رشدی انسانی می‌خواهد.

 

وی در ادامه به دو نوع منتظر اشاره کرد و افزود: دو نوع منتظر داریم؛ منتظر مدعی، منتظر واقعی. مدعی زیاد است، ولی واقعی کم است. آن‌هایی که امام حسین‌(ع) را دعوت کردند و آن‌گونه سفیر ایشان را به شهادت رساندند منتظران مدعی هستند. قرآن کریم می‌فرماید که یهودیان و نصرانیان منتظر پیامبر آخرالزمان بودند و به کفار می‌گفتند که ما منتظر پیامبر هستیم تا بر شما پیروز شویم؛ اما وقتی حضرت رسول(ص) ظهور کردند و با ایشان روبه‌رو شدند و منافع خود را در خطر دیدند ولایت ایشان را قبول نکردند و مؤمن نشدند.

 

مدیر مدارس المهدی مشهد به تبیین مسائل دوران انتظار پرداخت و گفت: دوران انتظار دوران تمرین مافوق داشتن است که اگر خداوند قدرت را به دست شخصی داد، باقی افراد بپذیرند و تمرّد نکنند. منتظر واقعی تبعیت دارد و تابع کامل است. هر شخصی از فرامین اسلامی تبعیت کند از اهل‌بیت(ع) است هرچند مانند سلمان فارسی عرب هم نباشد و هر شخصی از اسلام و فرامین آن تبعیت نکرد از اهل‌بیت(ع) نیست حتی اگر از خویشاوندان باشد.

 

وی در پایان ویژگی های افرادی را برشمرد که دعایشان مستجاب می‌شود و افزود: دعای افرادی که در میدان نبرد هستند مستجاب می‌شود نه هر فردی که دعا کند. اگر فرد اقدام کرد و به راه افتاد می‌تواند دعا کند که به مقصد برسد اما آن فردی که راه نیفتاده است چگونه می‌تواند دعا کند که به مقصد برسد؟!

 

لازم به ذکر است مراسم احیای شب  ولادت حضرت حجت(عج) در مسجدالنبی(ص) مشهد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد که در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام آرمان به بیان احکام و اعمال شب نیمه‌شعبان پرداخت و پس‌ از آن جناب حجت‌الاسلام نظافت سخنرانی کرد./202/862/ب1

ارسال نظرات