۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۲۷۴۱۵
حجت الاسلام حسینی قمی برشمرد؛

سه رفتار تبعیض‌‌آمیز در مخالفت صریح با آیات قرآن کریم

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه متأسفانه امروز بیشترین گلایه فرزندان از والدین رفتار تبعیض آمیز است، گفت: تبعیض بر مبنای ثروت، قدرت و زیبایی چهره، مخالفت صریح با خداوند و آیات قرآن کریم است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با اشاره به اینکه متأسفانه امروز بیشترین گلایه فرزندان از والدین رفتار تبعیض آمیز است، گفت: این رفتار والدین آتش حسد و کینه را در دل فرزندان شعله‌ور کرده و این آتش سرانجام خود را نشان داده و به از بین رفتن روابط خانوادگی و حس عاطفی میان والدین و فرزندان و اعضای خانواده منجر می شود.

 

وی افزود: خداوند در آیات قرآن کریم خانواده را کانون صلح، صفا و دوستی معرفی می‌کند و متأسفانه در جامعه امروز برخلاف نص صریح قرآن کریم والدین میان فرزندان خود رفتار تبعیض آمیزی داشته و همین موضوع موجب از بین رفتن صفا و صمیمیت در میان اعضای خانواده می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: متأسفانه در بیشتر موارد رفتار والدین به گونه‌ای است که فرزند خود را در مقابل سایرین تحقیر می‌کنند که شاید فرزندشان در این موارد سکوت کند ولی این به معنای مثبت بودن رابطه نیست بلکه در دراز مدت رابطه فرزند و والدین به سردی منجر می‌شود و فرزند برای والدین خود ارزش و احترام چندان زیادی قائل نیست.

 

حجت الاسلام حسینی قمی ادامه داد: بعضی از والدین هستند که با وجود اینکه خود دروغ می‌گویند یا به دستورات دینی و شرعی در همه زمینه‌ها پایبند نیستند انتظار دارند که فرزند صادق و مقیدی داشته باشند که باید گفت این رفتار والدین با انتظار تربیتی که از فرزند خود دارند در تضاد مستقیم است.

 

وی افزود: اگر والدین و مربیان مدرسه‌ها یکبار در مقابل فرزند یا دانش آموز خود دروغ بگویند و به اصول دینی مقید نباشند نباید انتظار داشته باشند که فرزندان آن‌ها به این اصول تقید داشته باشند و این عدم تقید والدین و معلمان موجب سرکشی فرزند و دانش آموز در مقابل آن‌ها شده و چنین فرزندی و یا دانش آموزی با مشاهده رفتار والدین و معلم خود هرگز حاضر نخواهد شد به حرف والدین و معلمش گوش دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: والدین و معلمان یا باید اصول رفتاری خود را درست کنند یا باید از فرزند خود با وجود رفتارشان انتظار رفتار صحیح و معقولانه و اسلامی نداشته باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسین قمی ادامه داد: به عبارت دیگر یا باید اصول تربیتی و رفتاری خود را درست کنیم یا باید توقعات خود را کاهش دهیم زیرا فرزند ما همانطوری با ما رفتار می‌کند که ما با دیگران رفتار می‌کنیم؛ بنابراین اگر در مقابل فرزند خود دروغ می‌گوییم نباید انتظار داشته باشیم که فرزندانمان با ما با صداقت رفتار کنند.

 

وی یادآور شد: والدین باید همانطوری رفتار کنند که می‌خواهند فرزندشان به همان شکل تربیت شود./۹۶۸/پ203/ی

 

ارسال نظرات