۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۲۵۸۹۳
رییس تبلیغات اسلامی بهار:

ماه شعبان مقدمه ای برای درک معارف ماه رمضان است

حجت الاسلام جمشیدی با اشاره به نزول برکات و رحمت خداوند در ماه شعبان، گفت: ماه شعبان بهترین فرصت برای ایجاد ظرفیت معنوی و بسترسازی برای درک معارف ماه رمضان برای همه مسلمانان است.
حجت الاسلام جمشیدی

حجت‌الاسلام محمد جمشیدی، رییس تبلیغات اسلامی بهار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه گفت: از آنجا که ماه رجب مقدمه ای برای درک ماه رمضان است، در روایات و احادیث دارای فضیلت و جایگاهی ویژه است.

 

وی در ادامه با اشاره به معانی ماه رجب و شعبان در دیدگاه اسلام اظهار داشت: رجب نام نهری در بهشت است و آبی جاری و گواری از آن روان و مانند عسل شیرین است و شعبان به معنای پراکندگی خیرات است و به این معنا است که در آن خیرات متعددی وجود دارد.

 

رییس تبلیغات اسلامی بهار با اشاره به اینکه از جمله توصیه های ماه شعبان سکوت برای توجه و تأمل در خویشتن است یادآور شد: ماه شعبان به دلیل قرابت به ماه رمضان فرصت مناسبی برای درک و بهره مندی از فیوضات ماه رمضان است.

 

وی به اعیاد مهم این ماه اشاره کرد و گفت: ماه شعبان نوید بخش میلاد سروران جوانان اهل بهشت یعنی امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) است.

 

حجت الاسلام جمشیدی با اشاره به نزول برکات و رحمت خداوند در این ماه ابراز داشت: ماه شعبان بهترین فرصت برای ایجاد ظرفیت معنوی و بسترسازی برای درک معارف ماه رمضان برای همه مسلمانان است.

 

وی ماه شعبان را ماه رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) توصیف کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام نسبت به ماه شعبان توجه خاصی داشت و از جمله رفتارهای ایشان در این ماه اتصال روز این ماه به ماه رمضان بود.

 

حجت الاسلام جمشیدی در پایان تصریح کرد: از جمله فعالیت های مبلغان و روحانیت در این ماه، آشنا ساختن و اتصال نسل جوان به معارف قرآن و اهل بیت است تا بتوانند در مسیر سعادت و مسیر حق به سلامت عبور کنند./302/979/ب1

ارسال نظرات