۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۲۵۶۹۱
کارشناس مسائل سیاسی:

سیاست خارجی ما باید بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت باشد

معلمی با اشاره به این که سیاست خارجی ما باید بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت باشد، گفت: اگر ما بخواهیم سیره حضرت امام(ره) را در سیاست خارجی پیاده کنیم باید توجه کنیم که ایشان در مقابل دشمن هیچ نرمش و انفعالی نشان نمی دادند و بسیار قاطعانه برخورد می کردند.
محمود معلمی

محمود معلمی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با نکات مهم و کلیدی در سیره امام خمینی(ره) که امروز مورد غفلت واقع شده است، گفت: سیاست خارجی ما باید بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت باشد که بارها حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری روی آن تاکید داشته اند.

 

وی ادامه داد: نباید عزت فدای مصلحت اندیشی های  کاذب شود، متاسفانه در حال حاضر به این نکته کمتر توجه می شود و عزت فدای مصلحت اندیشی می شود، ما با تعامل با کشورهای منطقه موافق هستیم اما نه به این قیمت که عزت ما زیر سوال برود.

 

کارشناس مسائل سیاسی، افزود: اگر دولت های ما این سه اصل را مدنظر قرار دهند و به آن توجه کنند کشورهای بیگانه جرأت نمی کنند با ایران که چنین قدرتی در منطقه دارد این گونه رفتار کنند، در مقابل کشورهایی مثل ترکیه انفعال نشان دادن به ضرر منافع کشور ما است.

 

معلمی اظهار داشت: وقتی آقای رئیس جمهور از استانبول به آنکارا رفت و ترکیه آنگونه با ما رفتار کرد لازم بود که ما هم برخورد قهرآمیز تری داشته باشیم، متاسفانه مسأله انفعال سبب شده که عزت ما زیر سوال برود و گذرنامه های ما بی اعتبار شود.

 

وی بیان داشت: چرا باید گذرنامه وزیر ما را برای رفتن به عربستان و بررسی وضعیت فاجعه منا را تحویل ندهند، همچنین برای نوشتن بیانیه سازمان ملل در جده به هیأت ایرانی ما ویزا ندادند، اگر این رویه ادامه پیدا کند باید نسبت به آن واکنش نشان داد و نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

 

کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: اگر ما بخواهیم سیره حضرت امام(ره) را در سیاست خارجی پیاده کنیم باید توجه کنیم که امام در مقابل دشمن هیچ نرمش و انفعالی نشان نمی دادند و بسیار قاطعانه برخورد می کردند و از هیچ چیزی هراس نداشتند و همین امر سبب می شود دشمن به خودش اجازه ندهد که جسارت و بی هرمتی و دخالت در کشور داشته باشد.

 

معلمی ابراز داشت: اگر قاطعیت امام(ره) را مسؤولان ما در سیاست خارجی بکار بگیرند قطعا عزت و اقتدار کشورمان بیشتر شده و ترس و هراس دشمنان نیز بیشتر می شود./869/ب1

ارسال نظرات