۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۳۲۵۱۴۲
در 23حوزه امتحانی؛

4 هزار مداح برای اعزام به عتبات عالیات به رقابت پرداختند

خبرگزاری رسا ـ مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌‌ مقام معظم رهبری از برگزاری آزمون ورودی مداحان عتبات عالیات در 23 استان کشور خبر داد و گفت: در این آزمون 4 هزار و 97 تن از مداحان کشورمان به رقابت پرداختند که تهران با یک هزار و 171 تن بیشترین آمار را به خود اختصاص داد.
آزمون

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی پروانه، ‌مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌‌ مقام معظم رهبری از برگزاری آزمون ورودی مداحان در روز جمعه 27 فروردین ماه همزمان در 23حوزه امتحانی در سراسر کشور خبر داد.

 

وی با بیان اینکه از ساعت 8:30 دقیقه صبح درهای ورودی به محل برگزاری آزمون بسته شده بود و عزیزان متقاضی قبل از این ساعت در حوزه امتحانی حضور داشتند، اظهار داشت: این آزمون راس ساعت 9 صبح در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، خوزستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کاشان، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد برگزار شد.

 

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، یادآور شد: در این آزمون داوطلبان در مدت 60 دقیقه به 65 سئوال تستی پاسخ گفتند که 15 سئوال از سئوالات آزمون از کتاب احکام با ضریب 2، 15 سئوال از کتاب عقاید با ضریب 2، 25 سئوال از کتاب تاریخ و اماکن با ضریب 3 و 10 سئوال از اطلاعات عمومی با ضریب 1 انتخاب شده بود.

 

حجت الاسلام پروانه، شرط قبولی در این آزمون را کسب حداقل 60 درصد امتیاز دانست و اظهار داشت: کسانی که امتیاز لازم را بدست آورند به مرحله بعدی شامل مصاحبه و ارزیابی راه خواهند یافت و پس از قبول در مراحل دیگر، کد مداحی دریافت می کنند و جهت آموزش به مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری معرفی می شوند.

 

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: برای هر حوزه امتحانی یک ناظر از مرکز اعزام شده بود که سئوالات و پاسخنامه ها توسط این ناظر اعزام شد و بعد از آزمون پاسخ نامه ها عودت داده می شود و سعی داریم دو هفته بعد از آزمون نتایج را اعلام کنیم.

 

حجت الاسلام پروانه افزود: طراحی و چاپ برگه های آزمون توسط مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری انجام گرفت بود که همه ضوابط لازم توسط مدیریت آموزش در چاپ رعایت شد و در این آزمون 4 هزار 97 تن از مداحان کشورمان به رقابت پرداختند که تهران با رقم یک هزار و 171 تن بیشترین آمار را به خود اختصاص داد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: نتایج این آزمون 15 روز پس از برگزاری آزمون به نشانی اینترنتیazmoon.hajj.irاعلام خواهد شد./1330/د102/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات