۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۳۲۴۵۱۹
حجت الاسلام رضوی مهر:

تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت و مجلس باشد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم پیروزی در زمینه اقتصاد را سرافرازی نظام و وسیله‌ای برای اشاعه مردم سالاری دینی در جهان توصیف کرد و گفت: مسؤولان قبل از حرف زدن باید عمل کنند.
ديدار اعضاي هيات رييسه مجمع نمايندگان طلاب با آيت الله نوري همداني
حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سخنان رهبر معظم انقلاب را روشن کننده راه انقلاب اسلامی دانست و گفت: ابتکار رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی برای حساس کردن تمام نهادهای نظام در جهت توسعه و ارتقای کشور است.
 
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به عدم موفقیت مسؤولان در سال 94 در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: جامعه اسلامی ما در سال 94 بویی از اقتصاد مقاومتی احساس نکرد؛ واردات بی‌رویه، عدم تمرکز بر عرضه و تقاضا، اهمیت ندادن به تولیدات داخلی، اغفال و بزک اجناس خارجی، امید به آن سوی مرزها و بها ندادن به فعالیت‌هایی در زمینه تولید موجب شد تا احساس سرخوردگی در این زمینه احساس شود.
 
حجت الاسلام رضوی مهر ادامه داد: بر همین مبنا حساسیت دیدبان انقلابی اسلام یعنی رهبر معظم انقلاب سال اقدام عملی در اقتصاد مقاومتی را گوشزد کردند تا مسؤولان فرمایشات ایشان را در دیوان سالاری پنهان نکرده و به برگزاری میزگردها، تشکل‌ها، کمیسیون‌ها و کمیته‌ها اکتفا نکنند.
 
وی افزود: مسؤولان قبل از حرف زدن باید عمل کنند و مردم باید جهت دهی به اقتصاد کشور را در راستای اقتصاد مقاومتی مشاهده کنند؛ همه نهادها و سازمان‌ها وظیفه دارند به کمک مردم اقتصاد کشور را رشد دهند.
 
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید دستور اصلی کار خود را تحقق اقتصاد مقاومتی قرار دهد و در سلسله مراتب از وزرا تا شهرداران باید متکی به دانش بومی، ایمان به اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی مصرف برای جامعه در این زمینه را در اولویت قرار دهند.
 
حجت الاسلام رضوی مهر فرهنگ‌سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی را وظیفه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دانست و ابراز داشت: هم حوزه‌های علمیه و هم دانشگاه‌ها وظیفه دارند با فرهنگ‌سازی و پذیرفتن اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی آن را از مسؤولان و دولتمردان مطالبه کنند.
 
وی با اشاره به توانمندی‌های کشور در عرصه اقتصادی گفت: اگر عزم خود را جزم کنیم مردم خواهند توانست شعار «ما می‌توانیم» امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را محقق کنند و علاوه بر زمینه‌های دیگر در زمینه اقتصادی هم دشمنان را از خود نا امید کنیم؛ در این شرایط که دشمن به دنبال نشان دادن ناکارآمدی اقتصاد ایران است برای جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.
 
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت‌هایی که در حوزه‌های علمیه در زمینه اقتصاد اسلامی انجام شده است، اظهار داشت: اگر تمهیدات اقتصاد اسلامی نبود کشور اسلامی ما نیز در سونامی اقتصاد غرب مانند کشورهای دیگر شاهد خسارت‌های زیانبار و غیر قابل جبرانی می‌شد.
 
حجت الاسلام رضوی مهر در پایان گفت: همگی باید عزم خود را جزم کنیم و با پیروزی در این زمینه به سوی عزت و خودکفایی حرکت کنیم تا بتوانیم الگوی مردم سالاری برای مردم جهان باشیم./836/ت302/ج1
ارسال نظرات