۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۳۲۴۰۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مردم درس صبر در دشواری‌ها و برنامه‌ریزی اقتصادی را از امام محمدباقر بیاموزند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مردم ما باید درس صبر و استقامت در برابر دشواری‌ها و برنامه‌ریزی برای مسائل اقتصادی را از سبک و سیره امام محمدباقر(ع) بیاموزند.
حجت الاسلام يعقوبي- ديدار با مسؤولان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان استان با اشاره به اول ماه رجب و سالروز ولادت امام محمدباقر (ع)، با تبریک این مناسبت، اظهار کرد: این امام همام در حدیثی صبور بودن، شناسایی دقیق دین و برنامه‌ریزی در زندگی را سه عامل به کمال رساندن انسان ذکر کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه امام محمدباقر (ع) پایه‌گذار و مؤسس دانشگاه اسلامی بوده و بر برنامه‌ریزی اقتصادی تأکید داشت، اضافه کرد: این امام فرموده برای زندگی و معیشت خود برنامه‌ریزی کنید زیرا ابعاد زندگی تنها عبادت نیست بلکه فلاح و رفاه با هم بوده و دین اسلام هم به مسائل معنوی و هم مادی زندگی انسان توجه ویژه‌ای دارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه می‌بایست مردم ما درس صبر و استقامت در برابر دشواری‌ها و برنامه‌ریزی برای مسائل اقتصادی را از سبک و سیره امام محمدباقر (ع) بیاموزند، ادامه داد: اگر ملت این درس‌ها را در زندگی خود به کار گیرند زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم می‌شود.

 

به گفته وی بر اساس فرمایش این امام همام انسانی که دینش را بشناسد و به تکلیفش به درستی عمل کند، در سختی‌ها و مصیبت‌ها صبور و مقاوم باشد و در معیشت زندگی خود برنامه‌ریزی داشته باشد، به کمال و رستگاری می‌رسد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری اینکه سالروز ولادت امام محمدباقر (ع) با نخستین روز ماه رجب مصادف شده است، اظهار کرد: رجب ماه با فضیلتی است به همین دلیل باید از امروز خود را برای درک لیله‌القدر که قلب ماه رمضان محسوب می‌شود آماده کنیم.

 

وی با اشاره به اعمال مستحبی ماه رجب، افزود: در این ماه گفتن ذکر، استغفار، روزه و صدقه سفارش زیادی شده و همه باید تلاش کنیم تا از این فرصت برای خودسازی و خداشناسی بیشتر بهره گیریم.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ماه رجب و شعبان مقدمه‌ای برای ورود به ماه مبارک رمضان است، اضافه کرد: در این ماه استغفار و روزه‌داری بسیار سفارش شده چرا که استغفار در این ماه سبب کسب روزی و از بین رفتن گناهان می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض و موعد اعتکاف، خاطرنشان کرد: اعتکاف فرصت ارزنده‌ای برای بهره‌مندی بیشتر از لطف الهی و زدودن گناهان است.

 

وی با تأکید بر افزایش مشارکت خیران در برگزاری این آیین معنوی، تصریح کرد: افرادی که تمکن مالی دارند اما توان حضور در مراسم اعتکاف را ندارند می‌توانند با پرداخت هزینه‌های اعتکاف، امکان حضور تعدادی از افراد کم‌بضاعت را در این مراسم معنوی فراهم کرده و از این طریق در ثواب اعتکاف شریک شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اعتکاف فرصت مناسبی برای تعالی معنوی جامعه است، ادامه داد: حضور در آیین اعتکاف جوانان ما را در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه و مصون می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه دشمن با تمام توان برای انحراف نسل جوان ما وارد میدان شده است، تصریح کرد: از این رو باید با برگزاری مناسب برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از جمله آیین معنوی اعتکاف، نسل‌های جوان و نوجوان خود را در برابر تهاجم دشمنان مقاوم و آگاه کنیم./9314/202/ب1

ارسال نظرات