۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۲۲۸۶۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

الگوپذیری جامعه از حضرت فاطمه باید در میدان عمل نمایان شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید جهات الگویی حضرت فاطمه (س) را در قالب سیره عملی و رفتاری آن حضرت شناخته و به آن عمل کنیم، گفت: جامعه اسلامی باید الگوپذیری از حضرت فاطمه را در عمل نشان دهد.
حجت الاسلام خادمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی گرامیداشت سالروز میلاد کوثر، با تبریک به مناسبت فرارسیدن بیستم جمادی‌الثانی، سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: سبک و سیره زندگی دخت نبی مکرم اسلام درواقع همان سبک زندگی اسلامی بوده و بارزترین الگوی آن به شمار می‌رود.

 

وی با تأکید بر ترویج بیش از پیش سبک زندگی فاطمی در جامعه، افزود: حیات حضرت فاطمه زهرا (س) در جنبه‌های دینی و اندیشگی، تقویت ایمان، ولایت مداری و ولایت محوری، وحدت، احیای دین و ایمان، ریشه‌یابی و حل مشکلات و مسائل و سایر حوزه‌های مرتبط با زندگی فردی و اجتماعی یک مسلمان بهترین الگو برای مردان و زنان جامعه اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه زندگی کوتاه اما پربار دخت نبی مکرم اسلام بسیار آموزنده و پرنکته است، خاطرنشان کرد: سرگذشت این بانوی بزرگوار چون آیینه‌ای درخشان است که نور بزرگی‌ها و فضایل را به دل‌های مردم تابانده و شبستان جان آن‌ها را چون روز روشن می‌کند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) در چهره و رفتار بسیار به حضرت محمد (ص) شباهت داشتند، اضافه کرد: درواقع حضرت فاطمه (س) همان انسان کاملی است که در قرآن و روایات توصیف شده است.

 

وی با بیان اینکه دخت نبی مکرم اسلام مظهر اسماء و صفات الهی بوده و از معدود انسان‌هایی است که به قله کمال انسانی رسیده است، افزود: سبک و سیره فاطمی برای همه فضیلت‌خواهان و حق‌طلبان الگوی کاملی بوده و سرمشقی برای چگونه زیستن است.

 

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: این بانوی بزرگوار فرزندانی را تربیت کرد که هر کدام از آن‌ها با ایفای نقش بی‌نظیر خود در مقاطع مختلف، به مسلمانان درس جهاد و مبارزه و شهادت، عزت و سربلندی، آزادی و آزادگی، عشق و وفاداری، تقوا و عبودیت، صبر و شکیبایی، مهر و عاطفه، ایثار و گذشت، بذل جان در راه اسلام و عقیده، صلح و مدارا و دغدغه‌مندی برای جامعه اسلامی دادند.

 

وی با بیان اینکه فرزندان حضرت زهرا (س) برای جامعه اسلامی در طول تاریخ الگو و اسوه شدند، گفت: نقش‌آفرینی فرزندان فاطمه (س) و علی (ع) آیینه تمام‌نمای آموزه‌ها و اهداف دین مبین اسلام برای همیشه تاریخ است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) هم در سخن معلم حجاب و هم در رفتار و عمل اسوه عفاف بود، ادامه داد: باید همه تلاش کنند حضرت فاطمه را الگوی رفتاری خود قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه می‌بایست خصائل و رفتارهای دخت نبی مکرم اسلام همانند تابلویی به صورت پیوسته در برابر دیدگان ما بوده و با نگاه به آن زندگی خود را بسازیم، خاطرنشان کرد: اگر در سخنان خود حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو و سرمشق خود دانسته و مدعی داشتن سبک زندگی فاطمی و علوی هستیم این امر نباید تنها در حد سخن باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید جهات الگویی حضرت فاطمه (س) را در قالب سیره عملی و رفتاری آن حضرت شناخته و به آن عمل کنیم، افزود: جامعه اسلامی باید الگوپذیری از حضرت فاطمه را در عمل نشان دهد.

 

گفتنی است، حضرت فاطمه زهرا (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز بیستم جمادی‌الثانی در مکه به دنیا آمد. امسال نیز هفته زن از روز چهارشنبه، یازدهم فروردین‌ماه به مناسبت سالروز ولات حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات