۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۳۲۲۰۹۸
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب:

حوزه باید اساتید انقلابی پرورش دهد/ قاطبه حوزویان انقلابی هستند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم تربیت اساتید انقلابی را منتج به پرورش طلاب انقلابی دانست و گفت: اکثر حوزویان انقلابی هستند و انقلابی‌گری و شهادت طلبی خود را به اثبات رسانده‌اند.
سيد جلال رضوي مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم، درباره دیدار بسیار مهم اعضای مجمع نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب، جلوگیری از نفوذ بیگانگان با استفاده از مبادی و مبانی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را از کلید واژه‌های رهبر معظم انقلاب دانست.

نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اهمیت جایگاه مجمع نمایندگان را برای رسیدگی به امور طلاب و رسیدگی به امور حوزه‌های علمیه را متذکر شدند و مدرس موفق را کسی دانستند که علاوه بر درس و بحث به تبیین مبانی انقلاب و نظام اسلامی بپردازد.

حجت الاسلام رضوی مهر درباره چگونگی تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه گفت: باید در سطوح مختلف حوزه ولایت فقه از دیدگاه کلام، فقه و آیات قرآن مورد بحث و گفت و گو قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید اساتید مجرب انقلابی پرورش داده شوند تا بتوانند در حوزه طلابی با این روحیه تربیت کنند و به مسائل و مشکلاتی که در راه انقلابی بودن در حوزه است پیش می‌آید انقلابی پاسخگو باشند.

نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ادامه داد: برای پرورش روحیه انقلابی باید سلسله نشست‌های بصیرت افزایی انجام شود که هر گونه نابسامانی فکری را از بین ببرد و همان گونه که دیروز و امروز حوزه‌های علمیه سرآمد اندیشه بشری بوده‌اند کماکان این اندیشه مصون بماند.

حجت الاسلام رضوی مهر ابراز داشت: در حوزه کسانی که با روحیه انقلابی مخالف باشند اندک هستند؛ اکثر حوزویان انقلابی هستند و به طور مشخص تا زمانی که حوزه علمیه قم زنده است انقلاب اسلامی هم زنده خواهند بود و برعکس؛ یعنی این رابطه دو سویه است و رابطه حوزه علمیه با انقلاب اسلامی دو سویه است.

وی در پایان گفت: حوزه‌های علمیه و بویژه حوزه علمیه قم شهدای زیادی در انقلاب و دفاع مقدس تقدیم کرده‌اند که امروز این شهادت طلبی و روحیه انقلابی به خاورمیانه رسیده و هر روز شاهد تشییع شهدای مدافع حرم طلبه در کشور هستیم./836/ت302/ج

ارسال نظرات