۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۱۶۶۲۰
در گردهمایی دانشجویان زائر عتبات مطرح شد؛

دانشجویان سفیر پیام‌ها و عبرت‌های عاشورایی در دانشگاه‌ها باشند

خبرگزاری رسا - نماینده بعثهِ مقام معظم رهبری در عراق گفت: عبرت های عاشورایی راه زندگی سعادتمند را برای همگان نشان می دهد، به یقین تمسک به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت راه نجات بشریت است.
حجت الاسلام نجفي روحاني

به گزارش خبرگزاری رسا، هشتمین گردهمایی دانشجویان زائر عتبات عالیات به همت دفتر بعثه مقام معظم رهبری در عراق عراق به میزبانی هتل جواهر کربلا برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در هشتمین گردهمایی دانشجویان زائر عتبات عالیات که در هتل جواهر کربلا برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب(سلام الله علیها) اظهار داشت: آن بانوی مکرم اسلام اسوه مقاومت، صبر و ایثار بوده است.

 

وی با بیان ابعاد شخصیتی دختر حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) خاطرنشان کرد: حضرت زینب، الگویی از تعالی معنوی و کمالات نفسانی در جنبه های علمی، اخلاقی، تربیتی بودند که نتیجه آن در علم، تقوا، معاشرت، بردباری، صبر، حماسه، محبت و عشق و دل دادگی و احساس مسؤولیت آن بزرگوار بروز کرده بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی ادامه داد: حضرت زینب(س) پس از حادثه خونینِ کربلای حسینی، با شجاعت بی نظیر برگرفته از پدر بزرگوارشان، خود در کنار برادرزاده ارجمندش حضرت سیّد الساجدین(ع) به ادای وظیفه دینی و دفاع از خون شهدای کربلا پرداخت که همین امر یکی از عوامل مهم ماندگاری اهداف نهضت حسینی بوده است.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام حسین (ع) قلم الهی است، که هم در عالم تکوین می نگارد و واسطه فیض می شود و هم در عالم تشریع شعار «هیهات من الذله» او بر در و دیوار عالم هستی نقش می بندند، بدون شک قلم تکوین در عالم هستی، حب الحسین را هیچ‌گاه از قلوب دین باوران پاک نخواهد کرد.

 

وی خواستار آگاهی و عبرت آموزی دانشجویان از پیام‌ها و عبرت‌های حادثه عاشورا شد و گفت: عبرت های عاشورایی راه زندگی سعادتمند را برای همگان نشان می دهد، به یقین تمسک به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت راه نجات بشریت است.

 

بنابر این گزارش، این مراسم با اجرای برنامه از سوی اساتید و دانشجویان و همچنین اکران کلیپ چند رسانه‌ای از سوی بعثه مقام معظم رهبری در عراق همراه بود./1330/د102/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات