۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۱۶۳۲۵
امام جمعه موقت همدان مطرح کرد؛

لزوم پرهیز از تشتت و اختلاف در جامعه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت همدان گفت: پرهیز از اختلاف رمز بقای جامعه است و کوچکترین اختلاف در جامعه سبب بروز مشکلات جدی برای کشور می شود و علت توجه دین به مسأله وحدت از این جهت است و لازم است که همه مسوولان و مردم نسبت به اهمیت و ضرورت وحدت دقت بیشتری داشته باشند.
وحدت بين مسلمانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد جوادی امام جمعه موقت شهرستان همدان، در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار داشت: وحدت مسأله مهمی است که باید همه اقشار جامعه نسبت به آن توجه کنند چراکه در دوران کنونی همه دشمنان بر روی کشور ما تمرکز کرده اندو باید وحدت و همگرایی را به منصه ظهور بگذاریم.

 

وی در ادامه پرهیز از اختلاف را رمز بقای جامعه دانست و گفت: کوچکترین اختلاف در جامعه سبب بروز مشکلات جدی برای کشور می شود و علت توجه دین به مسأله وحدت از این جهت است و لازم است که همه مسؤولان ومردم نسبت به اهمیت و ضرورت وحدت دقت بیشتری داشته باشند.

 

خطیب نماز جمعه همدان با اشاره به آیه 46 سوره انفال گفت: باید همه افراد و مسؤولان بکوشند تا در همه کارها تقوای الهی را پیشه کنند واز آنجا که هدف همه مسلمین خدمت به برادر دینی است از آن جهت باید نسبت به اختالاف و تفرقه افکنی پرهیز کنند

 

وی اختلاف را سبب سستی جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال اختلاف افکنی در میان مسلمانان است تا بتواند منافع خویش را پیش ببرد و اگر مردم و مسؤولان نسبت به وحدت توجه نکنند استقلال، عزت و قدرت نظام اسلامی و جامعه مسلمین ازبین می رود و این وعده ای است که خداوند به مسلمانان داده است.

 

امام جمعه موقت همدان با اشاره به حماسه آفرینی مردم در 22 بهمن اظهار داشت: حماسه مردم در روز 22 بهمن با وجود سرمای شدید و بارش برف موجب سربلندی نظام شد و روز گذشته مردم بعد از 37 سال به مستکبران عالم نشان دادند که تا پای جان در مقابل آرمان ها و ارزش های خود ایستادگی می کنند.

 

حجت الاسلام جوادی در ادامه به حماسه دوم مردم در هفتم اسفند اشاره کرد و گفت: حضور همه مردم در راهپیمایی 22 بهمن حماسه اول مردم بود و از همه مردم انتظار می رود که با حضور خود در پای صندوق های رأی حماسه دوم امسال را رقم زده و سیلی محکمی بر دهان یاوه گویان غرب بزنند.

 

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در خبرگان و مجلس باید شرایط ویژه ای داشته باشند، گفت: مردم باید به نامزدهایی رأی بدهند که برای خدا به میدان آمد و برای خدا حرف زده و عمل کنند در همین راستا باید به خدمت گزارترین، مومن ترین، سیاست مدارترین و بامردم ترین فرد رای بدهند.

 

امام جمعه موقت همدان در خاتمه به ولادت حضرت زینب کبری(س) اشاره کرد و گفت: جایگاه این بانوی بزرگوار برای مسلمین جهان بسیار والا است و این امر سبب شده است که همه مسلمانان برای دفاع از حرم این بانوی با کرامت به میدان آمده و با جبهه نفاق و ظلم تکفیر که با حمایت استکبار به میدان آمده است وارد پیکار شوند.

 

گفتنی است در پایان نماز عبادی سیاسی شهرستان همدان یکی از جانبازان 70درصد هشت سال جنگ تحمیلی که به فیض شهادت نائل شده بود پس از اقامه نماز بر روی دستان مردم ولایت مدار این شهر تشییع و پس از آن در قطعه شهدا به خاک سپرده شد./979/201/ب3

 

ارسال نظرات