۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۳۱۶۰۷۶
مدرس حوزه و دانشگاه:

شهدا برای حفظ آرمان‌های اسلام جنگیدند/ برخی به قیمت نان آرمان مردم را معامله می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه و دانشگاه گفت: شهدا جنگیدند تا آرمان های انقلاب حفظ شود، همه رفاه را دوست داریم و دنبال آن نیز هستیم، اما به چه قیمتی؟ متأسفانه امروز برخی به قیمت نان می‌خواهند، آرمان مردم را معامله کنند.
شهدا برای حفظ آرمان‌های اسلام جنگیدند/ برخی به قیمت نان آرمان مردم را معامله می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد ابوی ثانی، مدرس حوزه و دانشگاه، امروز در نشست مدافعان انقلاب تا مدافعان حرم که به همت حوزه علمیه حضرت رقیه(س) و رضویه خواهران مشهد در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد برگزار شد به تبیین نقشه های دشمن پرداخت.

 

وی با اشاره به این که فرعون مستکبر زمان خودش بود، ابراز داشت: خداوند متعال می فرماید:«إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعًا یَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِّنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَاءهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءهُمْ إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ، همانا فرعون در زمین سربرافراشت و مردم آن را چند فرقه‏اى کرد. گروهى از آنها را به زبونى مى‏کشید، پسرانشان را سر مى‏برید و زنانشان را زنده مى‏گذاشت. به راستى که وى از فسادکاران بود.».

 

این کارشناس فرهنگی گفت: با مراجعه به قرآن از نقشه های دشمنان آگاه می شویم؛ چرا که همان کارهایی که فرعون در زمان خود انجام می داد، اکنون مستکبران انجام می دهند و یکی از زیبایی های قرآن این است که مشت دشمن را برای ما باز می کند.

 

ایجاد تفرقه، نخستین حربه سلطه استکبار است
وی با بیان این که ایجاد تفرقه، اولین حربه سلطه استکبار است، ابراز داشت: قرآن کریم چهار مرحله را برای فرعون شرح می دهد؛ اولین کار فرعون برای حکومت بر جامعه این بود که میان آن ها تفرقه می انداخت و آن ها را وادار می کرد که از او اطاعت کنند.

 

حجت الاسلام ابوی ثانی اظهار داشت: دومین حربه فرعون، ضعیف نگه داشتن گروهی بود که مقاومت می کردند و برای تضعیف آن ها، تحریم اقتصادی می کرد و ما شاهد هستیم که امروز نیز دشمن این حربه را به کار می برد. 

 

عضو دبیرخانه طرح شجره طیبه صالحین خراسان با اشاره به این که فرعون 4 روش تحریم، تفرقه، تهدید و تحقیر را برای ارائه سلطه به کار برد،  افزود: فرعون برای شکستن مقاومت مردمی که میخواستند جلوی او بایستند، پسران آن ها را سر مى‏برید و زنانشان را زنده مى‏گذاشت و به اسارت می برد، امروز نیز عربستان ملعون برای این که مقاومت  مردم یمن را بشکند، شهرهای آن ها را بمباران می کند و بچه ها را می کشد.

 

روحیه استکبار، رفاقت با دین نیست
این کارشناس فرهنگی گفت: روحیه استکبار رفاقت با دین نیست، او به ظاهر پشت میز می نشینند اگر دست آن ها برسد به ناموس ما هم رحم نمی کنند.

 

وی با خاطرنشان کردن این که امروز استکبار می خواهد جبهه مقابل را بشکند، ابراز داشت: شهدای دفاع مقدس رفتند تا ناموس ما که دین ما، خاک ما و خانواده ماست بماند. شهدای مدافع حرم با وجود این که خانواده و فرزند دارند برای دفاع اسلام جان خود را می دهند.

 

حجت الاسلام ابوی ثانی به جریان منحرف شیرازی ها اشاره و اظهار داشت: در دل امت اسلام، افرادی با نقاب اسلام شبکه ای برای تفرقه در امت اسلام دارند. رهبر معظم انقلاب می فرمایند:« هر حنجره ای که در جهت اختلاف بین مسلمانان حرف بزند، بلندگوی دشمن است؛ چه خودش بداند، چه نداند.».

 

عضو دبیرخانه طرح شجره طیبه صالحین خراسان افزود: اگر امت اسلامی با یکدیگر متحد شوند هیچ قدرتی نمی تواند جلوی آن ها بایستد و از این روست که دشمن بین امت اسلامی تفرقه ایجاد می کند.

 

شهدای دفاع مقدس، 8 سال جنگیدند تا آرمان های انقلاب حفظ شود
این کارشناس فرهنگی گفت: همه رفاه را دوست داریم و دنبال آن نیز هستیم، اما به چه قیمتی؟ شهدای دفاع مقدس، 8 سال جنگیدند تا آرمان های انقلاب حفظ شود و متأسفانه امروز برخی به قیمت نان می خواهند، آرمان مردم را معامله کنند. جان کجا و نان کجا؟

 

وی به لیست هایی که در زمان انتخابات ارائه می شود اشاره و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند:« اگر پیشنهاد دهندگانِ لیست‌ها، مؤمن و انقلابی هستند و خط امام را واقعاً قبول دارند می‌توان به لیست آنها درباره‌ی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعتماد کرد اما اگر به انقلاب و دین و استقلال، چندان اهمیتی نمی‌دهند و دلشان دنبال حرف‌های آمریکا و دیگر بیگانگان است، قابل اعتماد نیستند.»، از این رو باید دقت کرد که لیست های انتخاباتی توسط افرادی که ناظر به گفتمان انقلاب اسلامی ایران هستند ارائه شده است یا خیر؟

 

حجت الاسلام ابوی ثانی اظهار داشت: کاندید مجلس شورای اسلامی باید موضع خود را مشخص کند، به کاندیدی رأی بدهید که وعده هایی که می دهد، بتواند عمل کند و در حیطه اختیارات او باشد. 

 

چون ما جبهه حق هستیم، مستکبر با ما سر دشمنی دارد
عضو دبیرخانه طرح شجره طیبه صالحین خراسان به اهمیت انتخابات مجلس اشاره کرد و افزود: نماینده مجلس باید به فکر پابرهنگان باشد و برای قشر مستضعف تلاش کند، دقت کنید که درست انتخاب کنید.

 

این کارشناس فرهنگی گفت: آمریکا ام الفاسد قرن است، چون ما جبهه حق هستیم، مستکبر با ما سر دشمنی دارد.

 

وی به اهمیت حفظ آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب اشاره کرد و  افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند:« اگر راه امام گم یا فراموش و یا خدای نکرده عمدا به کنار گذاشته شود، ملت ایران سیلی خواهد خورد.»، متأسفانه شاهد هستیم، برخی افراد به نام امام(ره) خلاف حرف امام خمینی(ره) رفتار می کنند./1309/202/ب2

ارسال نظرات