۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۳۱۵۷۶۰
مسؤول طرح حفظ کشور:

آشنایی با معارف قرآن فرزندان را از هجمه و خدعه دشمنان ایمن نگه می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی گفت: توجه داشته باشیم که با هجمه فرهنگی دشمن که با وجود شبکه های اجتماعی وسیع تر شده است باید همت و تلاش خود را بیشتر کرده و سعی کنیم تا با حفظ قرآن و نهادینه کردن فرهنگ قرآن فرزندانمان را از خدعه دشمن ایمن داریم چرا که حقیقتا حفظ قرآن فرزند را از هجمه و خدعه دشمن ایمن می کند.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید کاظم موسوی، مسؤول طرح حفظ کشور ظهر امروز در همایش حجاب در قرآن در جمع مربیان حفظ قرآن استان کرمان که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد؛ با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: سالروز 22 بهمن یاد و خاطره تلاش ها و زحماتی است که برای شکل گیری انقلاب اسلامی صورت گرفته است. این روز به همه ما یاد آوری می کند که این انقلاب به راحتی شکل نگرفته است و لازم است برای بقا آن تلاش مضاعف داشته باشیم.


وی بیان داشت: تلاش امام راحل(ره) این بود که ارزش‌های اسلام حفظ شود از این رو بارها به شاه هشدار داده بود که حرمت و عزت مسلمین حفظ شود و آرمانهای اسلام رعایت و با روحانیت و علما همکاری شود.


حجت الاسلام موسوی عنوان داشت: امروز آرمان عزت طلبی و استقلال خواهی ما محقق شده است و ایران اسلامی به عنوان قطب قدرتمند خاورمیانه است به گونه ای که می بینیم چگونه به همت نیروهای انقلابی و اسلامی سپاه؛ سربازان آمریکایی با خفت و خواری در خلیج فارس دستگیر می شوند.


وی افزود: در جریان دستگیری محمدالمرسی در مصر، یکی از قاریان برجسته مصری و استاد دانشگاه الأزهر به ایران دعوت شده بودند که از ایشان سوال کردیم چه شد که عاقبت مرسی به اینجا کشید، ایشان جواب داد: اشتباه بزرگ و راهبردی مرسی این بود که مانند بشار اسد به ایران و آیت الله خامنه ای تکیه نکرد چرا که بشار اسد در حالی کشورش را حفظ کرد که تمام نیروها پشت او را خالی کرده بودند و دمشق در آستانه سقوط بود اما او با حمایت ایران و رهبری مقتدرش توانست وحدت جامعه اش را حفظ کند.


مسؤول طرح حفظ کشور تأکید کرد: باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و جمهوری اسلامی باشیم چرا که در هیچ جای دنیا چنین جایگاهی نیست چنانچه با وجود رهبر فرزانه و مدبر و متّقی در این نظام همواره عزت ایران روز افزون می شود و اقتدار جهانی می یابد.


وی ادامه داد: وقتی زندگی شاهان و درباریان ایران را با نحوه زندگی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مقایسه می کنیم در می یابیم که وجود چنین رهبرانی برای ملت ایران مایه افتخار است چراکه حتی در بحث فرهنگی شاهدیم که ایران اسلامی به برکت وجود چنین رهبرانی است که مرّوج قرآن و عترت است در حالی که شاه و درباریانش مرّوج فساد و فحشا در جامعه بودند.

 

حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: اگر جایگاه امروز خود را با گذشته مقایسه کنیم در می یابیم که امنیت و آسایش حاکم بر جامعه ما وصف ناپذیر است به گونه ای که روحانیت قبل از انقلاب حتی برای برپایی جلسات مباحثه دچار مشکل می شدند اما امروز به حدی امنیت بر پاست که بانوان ما در شب های قدر و امثال آن به راحتی و با امنیت کامل می توانند در نیمه های شب تردد کنند و در مراسمات مذهبی حضور یابند که همه اینها به برکت اسلام و قرآن است که باید محافظ آن باشیم.


وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تاکید بر شرکت در انتخابات فرمودند: شرکت همگانی در انتخابات مصداق آیه " ان تنصرالله و ینصرکم " است چرا که اگر امروز ما برای حفظ نظاممان تلاش کنیم خدا نیز ما را یاری می کند در غیر این صورت خداوند هیچ تضمینی نداده که بدون تلاش ما این انقلاب و ارزشهایش را محافظت کند.


این مقام مسؤول گفت: طبق تحقیقات وزارت کشور در سال 1384، جامعه قرآنی ایران از لحاظ آسیب های اجتماعی سالم ترین جامعه در میان اقشار مختلف جامعه بوده است و با کمترین آسیب اجتماعی همراه بوده است. از این رو می بینیم که وقتی قرآن با پوست و گوشت و استخوان ما عجین شود چگونه مانع از ناهنجاری ها و آسیب ها خواهد شد و تا چه حد در سلامت روح و روان موثر است.


وی در ادامه بیان کرد: قرآن کتاب هدایت و نسخه شفابخش انسان است به همین جهت مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که باید میزان حافظان قرآن در جامعه افزایش یابد و همین امر موجب شکل گیری طرح حفظ سراسری قرآن در کشور شد که الحمدلله با همت و تلاش دوستان و مربیان محترم این امر محقق شد. خدا را شاکریم که توانستیم با ره اندازی این طرح قدردان انقلاب اسلامی باشیم و در راه حفظ آن قدم برداریم.


مسؤول طرح حفظ کشور عنوان کرد: توجه داشته باشیم که با هجمه فرهنگی دشمن که با وجود شبکه های اجتماعی وسیع تر شده است باید همت و تلاش خود را بیشتر کرده و سعی کنیم تا با حفظ قرآن و نهادینه کردن فرهنگ قرآن فرزندانمان را از خدعه دشمن ایمن داریم چراکه حقیقتا حفظ قرآن فرزند را از هجمه و خدعه دشمن ایمن می کند.


وی خاطرنشان کرد: همانگونه که سلامت جسم فرزند برایمان اهمیت دارد باید سلامت روح آن را نیز تامین کنیم و این امکان ندارد مگر در سایه ایمان به خدا و پیروی از قرآن وعترت از این رو نباید در امر ایجاد فرهنگ قرآنی در جامعه کوتاهی کنیم.


حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به نکات آموزشی طرح حفظ قرآن برای مربیان تأکید کرد: مربیان محترم باید تلاش خود را انجام دهند تا دستاوردهای این طرح ادامه یابد و با صبر و شکیبایی خود قرآن را در جامعه نشر دهند./9703/
202/ب2

ارسال نظرات