۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۳۱۵۶۳۷
در مراسم جشن پیروزی انقلاب عنوان شد؛

رمز پیروزی امام ایمان به خدا، هدف و مردم بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثهِ مقام معظم رهبری در کشور عراق، رمز پیروزی امام خمینی(ره) را ایمان و باور ایشان به راه، هدف و ملت دانست و گفت: همین باور و اعتقاد قلبی امام راحل سبب شد تا انقلاب اسلامی به پیروزی بزرگ برسد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در مراسم جشن پيروزي انقلاب كه در شهر كاظمين

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در مراسم جشن پیروزی انقلاب که در شهر کاظمین با حضور گروهای مختلف ایرانی و عراقی برگزار شد، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این مراسم به تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

 

وی با اشاره به کلمه«والفجر» در قرآن کریم، امام خمینی(ره) را فجر آفرین خواند و اظهار داشت: امام راحل در تاریکی و ظلمت استبداد، استکبار و استثمار، نور الهی و معنوی را به جهانیان تاباند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی تصریح کرد: چه بسیار از ستمگران، استعمارگران و دیکتارتوراهای جهان می خواستند تا مانع تابش نور الهی در ایران شوند؛ اما امام راحل با نفس مسیحایی خود مانع آن شد و نگذاشت، این نور الهی خاموش بماند.

 

وی ادامه داد: همچنان که در قرآن تصریح شده است امام از مصادیق مظهر نور الهی است. زیرا کسانی که در مسیر الهی خدا قرار بگیرند، نورانیت خاصی پیدا می کنند، امام راحل نیز به همین دلیل خود نورانی شد و با شفافیت با ظلمت و تاریکی مبارزه کرد.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، گفت: نور هم خود ظاهر است و هم اشیاء را ظاهر می سازد و امام خمینی(ره) هم خود روشن بین بود و جهان را برای همگان روشن ساخت. امام راحل ایمان به خدا، ایمان به هدف، ایمان به راه و ایمان به ملت خود داشت و مردم باور بود و اندیشه ایشان همان اسلام ناب بود که بر جهان تابید و این نور الهی اختصاص به ایران اسلامی نداشت.

 

وی افزود: ایران، غار حرای امام راحل بود و همان گونه پیامبر اکرم(ص) برای شروع کار به غار حرا رفت و رسالت الهی خود را آغاز کرد، امام راحل نیز برای گسترش اندیشه نبوی و سیر وسلوک حسینی کار خود را از ایران آغاز کرد و راه پیامبر را ادامه داد. و هدف اصلی امام راحل نجات مستضعفان جهان بود، از این رو ایشان برای مبارزه با کفر، ظلم و ستم به میدان آمد و الان می بینیم در جهان ایشان را به عنوان مظهر کامل مبارزه کننده با ظلم و ستم می شناسند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، تصریح کرد: در سی و هفت سال گذشته دشمنان خواستند با نور الهی مبارزه کنند؛ اما نتوانستند، حتی در جریان جنگ تحمیلی صدام علیه ایران اسلامی، بعثی ها به دنبال جدایی ملت ایران و عراق بودند که خوشبختانه با ابتکار عمل امام راحل، این جنگ و پیروزی آن سبب الفت و مهربانی بیشتر دو ملت شریف عراق و ایران شد. امروز حضور شخصیت های عراقی در جشن پیروزی انقلاب نشان از تاثیر اندیشه و باور امام خمینی(ره) است.

 

وی استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امروز ایران اسلامی با همه مخالفت ها و دشمنی دشمنان به روی پای خود ایستاده است و با کفر و طاغوت های جهانی مبارزه می کند و تنها به ندای آسمانی آمین می گوید. عزت ایران همین بس است که پس از سال ها ظلم و ستم و تحریم دشمنان نتوانستند کاری به پیش ببرند و تمام کشورهای قدرتمند جهانی به پای میز مذاکرات حاضر شدند و پیشرفت ها و عزت ایران را پذیرفتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت: امروز ایران کشوری آزاد و مهد آزادی است و شاهد دستاوردهای مختلف در بخش های سیاسی، اقتصادی و نظامی هستیم و همین دشمنان را عصبانی کرده است.

 

وی امام را نیز مظهری از مظاهر کوثر قرآن برشمرد و اظهار داشت: امام راحل برای بشریت خیر کثیر بود و منادی وحدت، همدلی، همفکری و عزت انسانی بود. و کرامت را به انسان ها بازگرداند، زیرا امام برای همه خیر می خواست، از این رو کشور اسلامی ایران به هیچ کشوری تجاوز نکرده و نخواهد کرد.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، رمز پیروزی امام خمینی(ره) را ایمان و باور ایشان به راه، هدف و ملت دانست و گفت: همین باور و اعتقاد قلبی امام راحل سبب شد تا انقلاب اسلامی به پیروزی بزرگ برسد و خلف صالح امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای راه ایشان را ادامه داده و می دهد. و امروز راهی امام راحل شتابان رو به جلو است و همین گونه که به پیش می رود، ان شاالله زمینه ظهور حضرت صاحب الزمان(علیه السلام) را مهیا و آماده خواهد ساخت./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات