۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۱۴۸۰۸
استاد حوزه علمیه:

قیام امام خمینی بر پایه توکل به خداوند شکل گرفت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مهدویان گفت: روزی پس از صرف نهار آیت الله حکیم به امام فرمودند که چقدر به مردم ایران اعتماد و اطمینان دارید که شما را تنها نگذارند؟ امام (ره) در پاسخ فرمودند: من به مردم ایران اعتماد و اطمینان دارم که مرا تنها نمی گذارند اما با توکل به خدا قیام کردم که آیت الله حکیم خطاب به امام فرمودند: شما پیروز می شوید.
حجت الاسلام علي مهدويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی مهدویان استاد حوزه علمیه، در کارگاه نقد عالمانه منبر که صبح امروز در محل نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد؛ رمز پیروزی امام خمینی (ره)را در ایمان و توکل به خداوند دانست و خاطرنشان کرد: داماد شهید ایت الله مدنی به نام آقای بنکدار می گفت: زمانی که امام از ترکیه به عراق آمدند آیت الله العظمی حکیم حوزه علمیه نجف را تعطیل کردند و چند روزی به خاطر وجود امام مهمانی تشکیل دادند.


استاد حوزه علمیه ادامه داد: روزی پس از صرف نهار آیت الله حکیم به امام فرمودند که چقدر به مردم ایران اعتماد و اطمینان دارید که شما را تنها نگذارند؟ امام (ره) در پاسخ فرمودند: من به مردم ایران اعتماد و اطمینان دارم که مرا تنها نمی گذارند اما با توکل به خدا قیام کردم که آیت الله حکیم خطاب به امام فرمودند: شما پیروز می شوید.


حجت الاسلام مهدویان با بیان اینکه امام خمینی با توکل به خدا قیام کرد و با توکل به خدا راه خود را ادامه دادند افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امام را راهنمایی و حمایت کردند که تمام حیرت ها و سرگردانی مردم در زمان انقلاب با یک اعلامیه امام (ره) مشخص می شد.


وی با اشاره به اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران اینها هر دو مردم را به مسیری که امام مد نظرش بود هدایت می کردند اظهار کرد: در مقابل اینها احزاب و تشکل های زیادی بودند که می خواستند مردم را از این مسیر منحرف کنند که بحمدلله با رهبری امام خمینی (ره) و اطاعت جامعه مدرسین و جامعه روحانیت تهران این قضیه هدایت می شد و انقلاب به نتیجه ای که می خواست رسید و پیروز شد.


حجت الاسلام مهدویان در ادامه به اینکه در زمان فعالیت این دو گروه احزاب و گروهای دیگری بودند که قصد براندازی این انقلاب را داشتند و به نحوی می خواستند در این دو تشکل حضور یابند و سعی داشتند انقلاب را به نفع خود تموم کنند خاطرنشان کرد: قطعنامه ای که در تهران نوشته شد و خوانده شد در آن قطعنامه گفتند تعدادی از منافقین و احزاب باید امضا کنند که این قطعنامه با همه اعضای تشکل ها باشد که شهید مطهری در آنجا فرمود: ما باید در همین جا مسیر خود را مشخص کنیم و الان وقتی است که امضاها باید مشخص شود.


وی تصریح کرد :در آن زمان همه گفتند زود است ولی شهید مطهری کسب تکلیف از رهبری را ضروری دانست و نامه ای خدمت امام نوشتند که امام در پاسخ فرمودند: ما باید همین الان مسیر خود را مشخص کنیم و این صحیح است.


حجت الاسلام مهدویان در پایان با اشاره به فرمایش امام که انقلاب اسلامی ایران مبنای نه شرقی و نه غربی فقط جمهوری اسلامی  بر پایه ولایت فقیه است، گفت: امروزه باید توجه داشت که با توکل بخدا و توسل به اهل بیت(ع) می توانیم پشتیان ولایت فقه باشیم./859/202/ب3

ارسال نظرات