۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۳۱۴۶۵۵
آیت الله حسینی حائری:

پیوند حوزه علمیه نجف و قم باید عمیق‌تر شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای نجف اشرف با اشاره به حضور علما و روحانیت در این شهر مقدس، شکل گیری مرکز مدیریت حوزه علمیه را در این شهر بسیار مهم برشمرد و گفت: حوزه علمیه نجف و قم می‌توانند با تعامل دو سویه در ایجاد مرکز مدیریت حوزه علمیه نجف اقدام کنند.
آيت الله حائري در ديدار نماينده بعثهِ رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در سفری به نجف اشرف با حضرت آیت الله سیدعلی اکبر حسینی حائری از علمای نجف اشرف، دیدار و در خصوص مسائل فرهنگی زایران و توسعه ارتباطات حوزه علمیه نجف و قم گفت وگو کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در این جلسه ضمن تشریح برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق به موضوع حضور میلیونی زایران در اربعین حسینی اشاره کرد و از ملت و دولت عراق در برگزاری این مراسم معنوی تقدیر و تشکر کرد.

 

وی همچنین برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری برنامه های فرهنگی اربعین سال آینده را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: از هم اینک دبیرخانه ستاد اربعین فعال شده است و تلاش دارند با هماهنگی های لازم در ایران و عراق، زمینه حضور میلیونی زایران را در اربعین فراهم کنند و نسبت به گسترش برنامه های فرهنگی نیز اقداماتی را انجام داده اند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، همچنین به نقش حوزه های علمیه در توسعه و گسترش معارف اهل بیت اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه در فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ اهل بیت در جامعه بسیار تاثیر گذار است؛ از این رو حوزه علمیه قم و نجف با ارتباط تنگاتنگ می توانند این موضوع را به خوبی توسعه و گسترش دهند.

 

حضرت آیت الله حائری نیز در این جلسه از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته بعثه مقام معظم رهبری تقدیر کرد و برگزاری مراسم اربعین حسینی را بسیار مهم برشمرد و خواستار همکاری و همیاری تمامی مراکز فرهنگی و تبلیغی در اربعین شد.

 

وی افزود: وقتی برنامه های فرهنگی و مذهبی در اربعین هماهنگ برگزار شود، نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت؛ بنابراین اقدامات همسو باید در چارچوب و برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد تا تداخلی پیش نیاید.

 

این عالم برجسته حوزه علمیه نجف، خواستار افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی به زایران اربعین حسینی شد و گفت: وقتی همت نهادهای فرهنگی و مذهبی را در اربعین حسینی می بینم بسیار خوشحال می شوم و به نظرم این نهادها با هماهنگی و همسویی می توانند بهترین کار فرهنگی را در اربعین رقم بزنند.

 

وی همچنین با اشاره به حضور علما و روحانیت در نجف اشرف، شکل گیری مرکز مدیریت حوزه علمیه را در این شهر بسیار مهم برشمرد و افزود: حوزه علمیه نجف و قم می توانند با تعامل دو سویه در ایجاد مرکز مدیریت حوزه علمیه نجف اقدام کنند.

 

آیت الله حائری تصریح کرد: پیوند حوزه علمیه قم و نجف باید عمیق تر شود تا شاهد پویایی بیشتر حوزه علمیه و روحانیت باشیم./1330/د102/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات