۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۳۱۱۸۰۳
سخنران حرم رضوی:

توسل سند قرآنی، مدرک روایی و عقلی دارد

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم رضوی با بیان این که توسل شرک نیست، گفت: وهابیون توسل شیعه به پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان را شرک می دانند در حالی که این توسل دارای سند قرآنی، مدرک روایی و عقلی بوده و مصادیقی از آن در قرآن کریم مطرح شده است.
حجت الاسلام محمد وحيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد وحیدی، استاد اخلاق حوزه علمیه، شب گذشته در حرم رضوی اظهار کرد: عالم همچون دانشگاهی است که خدای متعال آن را تأسیس کرده است که بالاترین نمره قبولی آن را انبیا و اوصیا دارند و در این میان نیز بالاترین نمره قبولی را حضرت محمدمصفی(ص) خاتم پیامبران دارد.

 

وی بنا به حدیثی قدسی به استناد روایات شیعه و سنی تصریح کرد: خدای متعال به نبی مکرم(ص) فرموده است که اگر تو نبودی همه هستی را خلق نمی کردم و به بیان امیرمؤمنان علی (ع) تمام امت های گذشته برای استجابت دعا خدا را به حق پیامبر آخرالزمان و اهل بیتش قسم می دادند و چنان چه اگر در امتی حاجت یا مشکل کسی رفع نمی شد، مردم می گفتند که شاید به پیامبر(ص) و اهل بیتش متوسل نشده و آن ها را واسطه قرار دهد.

 

حجت الاسلام وحیدی با بیان این که حتی انبیا و اوصیا هم پیامبر(ص) را واسطه در خانه خدا قرار می دانند، خاطرنشان کرد: وهابیون معتقدند شیعه مشرک است زیرا غیر خدا را می خواند در حالی که باید تنها خدا را خواند، اما در قرآن کریم مصادیقی از توسل بیان شده است و توسل ما به پیامبر(ص) و اهل ایشان هم سند قرآنی هم مدرک روایی و عقلی دارد.

 

وی با اشاره به این که آیه 98 سوره یوسف توسل را تأیید می کند، بیان کرد: فرزندان حضرت یعقوب(ع) هنگام پشیمانی از پدر خود خواستند که واسطه بخشش آن ها به درگاه خداوند شود که اگر واسطه قراردادن کسی در خانه خدا شرک بود، حضرت یعقوب باید فرزندانش را به علت مشرک بودن پس می زد در حالی که برای آنان استغفار کرد.

 

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: وقتی خدا حضرت آدم ابوالبشر و حوا را خلق کرد خطاب به حضرت آدم فرمود: کسانی از نسل تو به دنیا می آیند و فرزندان تو هستند درحالی که از تو برتر و بالاترند، ارواح نورانی آن ها را از قبل خلق کرده ام اما از نظر جسمی خاندان تو هستند که اگر آنان نبودند تو را هم خلق نمی کردم، هستی، زمین و آسمان، عرش و کرسی، ملائکه، انس و جن را هم خلق نمی کردم.

 

حجت الاسلام وحیدی ادامه داد: پیامبران را برگزیدگان خود می دانم که به وسیله آنان خلق را مورد امتحان و آزمایش قرار می دهم که عده ای هلاک می شوند و برخی نجات پیدا می کند و تو حضرت آدم چنان که به حاجتی داشتی باید به آن ها متوسل شوی.

 

وی با تأکید بر این که توسل جایگاهی خدایی و قرآنی دارد، مطرح کرد: اولیای خدا شش راه را برای توسل پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان مطرح کرده اند که هرکدام از آن ها گره گشای مشکلات و حاجات است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه عنوان کرد: قرائت دعای توسل، خواندن نماز توسل به اهل بیت و معصوم، نذر برای اهل بیت، عزیزان آن ها و امام زادگان، زیارت امام و معصوم وسیله تقرب ما هستند همچنین نوشتن عریضه که گاهی در چاه، گاهی در ضریح ائمه اطهار انداخته می شود یا در خاک دفن می کنند.

 

حجت الاسلام وحیدی در ادامه گفت: توبه به معنای پاک کردن گذشته و انابه یعنی از خدا بخواهیم که در آینده آلوده به گناه نشویم بنابراین برای در امان بودن خود و فرزندان از گناه به خداوند توسل جوییم که نوعی از آن امام را شفیع قرار دادن است که وجیها عندالله و آبرومند نزد خدای متعال هستند./1308/202/ب1

ارسال نظرات