۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۳۱۱۰۱۹
حجت الاسلام ماندگاری:

تداوم انقلاب در گرو حفظ روحیه شهادت طلبی است/ دشمن فهمیده با این روحیه نمی توان مبارزه کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه روحیه شهادت را از ارکان پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: مهم تر از خود شهادت، داشتن روحیه شهادت طلبی است چرا که این روحیه تنها محدود به رزمندگان در جبهه نظامی نیست و می تواند همه افراد یک کشور را شامل شود.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه امشب در یادواره شهیدان شریفی و ابراهیمی(از سرداران کربلای پنج) در حسینیه رهروان روح الله، با اشاره به اهمیت آشنایی نسل جوان با اصول و مبانی انقلاب اسلامی، گفت: یکی از مبانی انقلاب اسلامی، آرمان های آن است.


وی با بیان این که آرمان خواهی شهادت از اساسی ترین ارکان انقلاب است که نسل امروز باید بداند، افزود: امام خمینی(ره) به پیروی از اسلام و آموزه های قرآن و عترت، با انقلاب اسلامی، آرمان های جدیدی از جمله شهادت را در جامعه ما مطرح کرد.


حجت الاسلام ماندگاری اظهار کرد: در جامعه پیش از انقلاب، بیشتر مادیات همچون ثروت، شهرت، شهوت و قدرت آرمان به شمار می رفت که البته هر چه افراد بیشتر به این آرمان ها می رسیدند، تشنه تر می شدند و سیری پذیر نبودند زیرا به فرموده قران کریم، دنیا همچون آب دریا است که هر چه انسان از آن بنوشد تشنه تر می شود.


آمریکا می خواهد از ما به عنوان مرکبی برای رسیدن به مطامع خود استفاده کند
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان برای رسیدن به آرمان ها باید هزینه کند، به یکی از فیلم های ابتدای انقلاب به نام «سازدهنی» که در آن کودکی از طبقه متمول، در ازای دادن ساز خود به کودکان مستضعف، از آنان باج می گرفت، اشاره و تصریح کرد: امروز ساز دنیا دست آمریکا است و به کشورهایی مانند عربستان سعودی یا بحرین می گوید مرکب من شوید تا بگذارم ساز بزنید و می خواهند ما را هم مرکبی برای رسیدن به مطامع خود کنند.


تفکر شهدا در جای جای جهان دارد انسان سازی می کند
وی با بیان این که امام با طرح آرمان شهادت، جوانان عشرتکده ای پیش از انقلاب را به جوانان عاشق شهادت تبدیل کرد، افزود: اگر قرار است بندگی کنیم و زیر پرچم کسی باشیم، فقط طوق بندگی خدا را به گردن بیندازیم که این بندگی، پادشاهی عالم را به همراه دارد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می فرماید خداوند عاشق و محب عاشقان شهادت است، گفت: امروز تفکر شهدا در جای جای جهان دارد انسان تربیت می کند چرا که آنان تنها بنده خدا بودند.

وی با تأکید بر این که اگر می خواهیم انقلاب اسلامی را به دست امام زمان(عج) برسانیم باید حافظ آرمان شهادت باشیم، خاطرنشان کرد: درست است که شهادت جوانان ما در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی سبب پیروزی و پیشبرد انقلاب شد اما مهم تر از آن، روحیه شهادت طلبی است چرا که این روحیه دیگر محدود به تنها رزمندگان در جبهه نظامی نیست و می تواند همه افراد یک کشور را شامل شود.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که روحیه شهادت طلبی امروز در دنیا غوغا کرده است و همه فهمیده اند با این روحیه نمی توانند مبارزه کنند، ادامه داد: دشمن نیز از همین که اغلب مردم ایران مشتاق شهادت هستند می ترسد؛ در واقع نقطه قوت ما نقطه ضعف دشمن است.


پیش نیازهای آرمان شهادت
وی، گذشتن به صورت کامل از همه چیز، معامله با خداوند و معامله کردن به شیوه آخرتی را سه پیش نیاز آرمان شهادت برشمرد و یادآور شد: قیمت شهادت، خداوند است؛ هیچ کس جز خدا ارزش این را ندارد که انسان همه هستی و جانش را برای او فدا کند.


حجت الاسلام ماندگاری اظهار کرد: تفاوت ما با شهدا و اهل بیت(ع) این است که آنان در این دنیا زندگی کردند اما نگاهشان به آخرت بود؛ با مردم زندگی کردند اما نگاهشان به خدا بود./930/202/ب1

ارسال نظرات