۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۳۰۷۷۱۶
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

صاحبان قلم نقش بسیار محوری در تکامل انسان‌های جامعه دارند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: صاحبان قلم نقش بسیار محوری در تکامل انسان‌های جامعه دارند که دستاوردهای دوران دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده تدوین و نگارش می‌کنند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نخستین جشنواره «آزاد مثل آزاده» که در سالن سیدالشهدا(ع) برگزار شد، گفت: از میان پدیده‌های دنیا قلم و قرائت مورد احترام خاص قرآن کریم است.

 

وی افزود: نخستین آیات قرآنی که بر پیامبر(ص) نازل شده نشان‌دهنده جایگاه قلم  و قرائت نزد خداوند متعال است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: با آغاز به کار اسلام در شبه‌جزیره عربستان، کشورهایی که هیچ تمدنی نداشتند به علت ارزش‌گذاری در زمینه علم و قلم به پرچمداران بزرگی در دنیا تبدیل شدند.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد بیان داشت: بسیاری از علوم در زمان امام محمدباقر(ع) امام صادق(ع) در جهان اسلام گسترش یافت، این انقلاب بزرگ نیتجه آموزه‌های اسلام و قرآن بود که متاسفانه امروز در دنیا مقداری با آن فاصله گرفته شده است.

 

وی در ادامه گفت: در دین اسلام قلم، کتابت و علم ابزاری هستند که می‌تواند انسان را در دو مسیر هدایت ‌کند و می‌تواند انسان را به پرواز درآورده یا باری شده و او را به زمین بزند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر انسان اهل دل باشد علم بال پرواز و سبب عروج ملکوتی او می‌شود اما اگر اهل مادیات و دنیا باشد علم او بار شده و باید آن را حمل کند.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار داشت: بر اساس آیات قرآنی اشخاصی که نسبت به کتب الهی آگاهی ندارند همچون چهارپایانی هستند که صرفا این کتب را حمل می‌کنند، علمی مورد تایید الهی است که در تربیت انسانی اشخاص تأثیرگذار باشد.

 

وی افزود: قدرت نگارش مخصوص انسان است، بسیاری از علوم و معارف با قلم به انسان‌ها منتقل پیدا کرده و سبب پیشرفت در عرصه‌های مختلف علوم شده است، پیامبر اسلام(ص) تحت تربیت الهی بر جان انسان‌ها تاثیرگذار بودند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: صاحبان قلم نقش بسیار محوری در تکامل انسان‌های جامعه دارند که دستاوردهای دوران دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده تدوین و نگارش می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، ابراز کرد: وجود قرآن، نهج‌البلاغه و وسایل‌الشیعه محصول قلم است، که سبب ارتباط ما با وحی الهی شده است، امید که همکاران در موسسه فرهنگی پیام آزادگان و نیروهای انقلاب بیش از بیش در خدمت دفاع مقدس و تاریخ گرانبها و بدون تکرار اسارت باشد.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ابراز کرد: به بیان رهبر معظم انقلاب آزادگان به الماس های درخشان تبدیل شده‌اند، آنها برای ملت ایران تاریخی پرافتخار و درخشان برای انقلاب اسلامی ایرن رقم زدند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آزادگان با بزرگی خود دشمن را اسیر خود کرده بودند و کمترین ضعف در دوران اسارت خود نشان ندادند./807/202/ب2

ارسال نظرات