۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۳۰۴۲۳۳
سخنران بعثه رهبری در کربلا:

صفاتی که بصیرت انسان را از بین می‌برد

خبرگزاری رسا ـ سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به آفات غرور در نابودی اعمال صالح گفت: اصرار و لجاجت برخی افراد در برابر حق، ادامه به ظلم و بیدادگری و کفر ورزیدن سبب می‌شود که پرده‌ای بر تشخیص و بصیرت انسان کشیده شود و حقیقت را درک نکند.
بعثه مقام معظم رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود وزیری در جمع پرشور زائران حسینی در خیمه گاه امام حسین علیه السلام به تبیین آیه «خَتَمَ اللّهُ عَلَى قُلُوبِهمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عظِیمٌ» از سوره مبارکه بقره پرداخت.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال براساس این آیه از هدایت ناپذیرى کافران و معاندان سخن گفته است، افزود: کافران به دلیل استفاده نکردن از عقل و دل از هدایت محروم هستند، بر دلها و گوشهای آنها مهر و بر چشم‌های آنان پرده افکنده شده و عذاب بزرگی در انتظار آنان است‌.

 

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام که آن حضرت مردم را از داشتن سه صفت نکوهیده و ناشایست پرهیز می دهند، اظهار داشت: امام علیه السلام در این حدیث می فرمایند که سه عنصر و ویژگی پشت یک انسان مؤمن را به خاک می مالد و در واقع می شکند.

 

وی با بیان اینکه سرانجام هرکس اعمال و خوبی های خود را زیاد ببیند، گناهان خود را به بوته فراموشی سپرد و به خود و خردش و دیدگاهش فریفته و مغرور شود، تباهی است، تصریح کرد: اصرار و لجاجت برخی از کافران در برابر حق و ادامه به ظلم و بیدادگری و کفر سبب می‌شود که پرده‌ای بر حس تشخیص آنان بیفتد.

 

حجت الاسلام والمسلمین وزیری در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین چگونگی شکل گیری و احداث خیمه گاه امام حسین علیه السلام پرداخت و با بیان اینکه خیمه واقعی امام حسین علیه السلام راه آن حضرت است، گفت: باید مراقب باشیم که دچار صفات نکوهیده نشویم./1330/د101/ف2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات