۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۹۸۴۲۹
عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی فرهنگی:

حضرت فاطمه محور اتصال نبوت و امامت است

خبرگزاری رسا ـ عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی فرهنگی گفت: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید اگر تو نبودی ما افلاک و هستی را نمی‌آفریدیم و اگر علی(ع) نبود ای پیامبر(ص) تو ایجاد نمی‌شدی و اگر فاطمه(س)نبود هر دوی شما خلق نمی‌شدید و این کلام خداوند بیانگر محوریت فاطمه(س) در اتصال نبوت و امامت دارد.
حجت الاسلام رضا اصلاني، عضو فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا اصلانی، عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی و از خطبای مشهور شامگاه امروز در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری، با اشاره به شأن و منزلت سوره قدر، گفت: در روایات معصومین(ع)، مراد از قدر را خداوند و مراد از لیل را حضرت فاطمه(س) بیان می‌کنند و هرکس به حضرت فاطمه(س) معرفت و شناخت داشته باشد، شب قدر را کامل درک می‌کند.

 

عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسلمانان باید در شناخت شخصیت حضرت فاطمه(س) تلاش کنند تا سبب کسب معرفت آنان شود، زیرا خداوند آیات بسیاری را در شأن و منزلت حضرت فاطمه(س) نازل کرده است.

 

حجت‌الاسلام اصلانی بیان داشت: پیامبر(ص) فرمودند خداوند اول چیزی را که در عالم هستی خلق کرد من بودم و مرا از نور خود متجلی ساخت و از مابقی انوار اهل‌بیت(ع) را خلق کرد و همه آنها در اصل یک حقیقت‌ و یک نور هستند و ما چهارده نور هزاران سال قبل از خلقت عالم هستی خدا را عبادت ‌می‎کردیم.

 

وی افزود: حضرت فاطمه(س) خلقتش آسمانی است، زیرا خداوند متعال او را از نور با عظمت خود آفرید و هنگامى که نورش درخشیدن گرفت آسمان‌ها و زمین به نور او روشن و چشمان ملائک خیره ماند.

 

عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید اگر تو نبودی ما افلاک و هستی را نمی‌آفریدیم و اگر علی(ع) نبود ای پیامبر(ص) تو ایجاد نمی‌شدی و اگر فاطمه(س) نبود هر دوی شما خلق نمی‌شدید و این کلام خداوند بیانگر محوریت فاطمه(س) در اتصال نبوت و امامت دارد.

 

حجت الاسلام اصلانی عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند کسی که فاطمه(س) را بشناسد و معرفت او را درک کند توفیق درک شب قدر را کسب می‌کند.

 

وی افزود: سوره قدر دریا و پر از معرفت الهی است و در این شب قرآن به صورت دفعی بر قلب نازنین پیامبر(ص) نازل شد و ما چه می‌دانیم نزول دفعی قرآن و ارتباط شب قدر با حضرت فاطمه(س) یعنی چه؟!

 

عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عرش خداوند خانه فاطمه(س) است، خداشناسی و معرفت بالله در این خانه امکان پذیر است./813/202/ب2

ارسال نظرات