۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۲۹۷۲۸۱
استاد حوزه علمیه:

امروز باید معاویه زمان را بشناسیم تادر مقابل ولایت فقیه موضع نگیریم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: حضرت عباس دارای منزلتی است که همه شهدای عالم به جایگاه او غبطه می‌خورند و این مقام به دلیل استواری در ایمان و بصیرتی بود که ایشان داشت؛ زمانی که 18 هزار نامه برای امام حسین(ع) نوشته شد و از ایشان دعوت به عمل آمد و در نهایت نیز در مقابل ایشان ایستادند نشان از بی‌بصیرتی آنان نسبت به امام زمان خود است و وظیفه امروز ما نیز همین است که معاویه زمان خویش را تشخیص دهیم تا در مقابل ولایت فقیه موضع نگیریم.
حجت الاسلام اصلاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا اصلانی استاد حوزه علمیه و از خطبای مشهور شامگاه پنج شنبه 30 مهرماه در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری با اشاره به بحث لقاءالله، که آیا انسان می‌تواند به آن برسد یا نه؟ گفت: حدود 19 آیه در قرآن کریم به بحث لقاءالله پرداخته است.

 

سفارش رهبر معظم انقلاب به خواندن کتاب‌های لقاءالله، اسرار سلام و المراقبات

وی افزود: میرزا جواد آقای ملکی تبریزی که در قم مدفون است و ازعالمان واسته بود، رهبر معظم انقلاب سفارش به خواندن کتاب‌های لقاءالله، اسرار سلام و المراقبات که باقلمی قدسی ایشان نوشته شده، کردند.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: بعضی‌ها بیان می‌کنند که لقاءالله یعنی مشعر و قیامت، اما ملکی تبریزی با جمع‌آوری آیات و روایات در مورد همین مساله ثابت کرد که لقاءالله یعنی انسان می‌تواند خداوند را مشاهده کند و این امر از مشعر و قیامت نیز بالاتر است.

 

عمل صالح از قلب انسانی که الهی است بر می‌خیزد

حجت الاسلام اصلانی ابراز داشت: در قرآن کریم آمده است هر کسی که مشتاق ملاقات با خداوند متعال است باید عمل صالح انجام دهد عمل صالح از قلب انسانی که الهی است بر می‌خیزد و هیچ شبهه‌ای در آن راه ندارد.

 

وی با اشاره به چگونگی انجام عمل صالح، عنوان کرد: عمل صالح را با دو بال علم و معرفت می‌شود انجام داد عمل صالح سبب سیر انسان در عالم شهود و لقاءالله می‌شود انسان را بالا می‌برد و همچنین همه علمای ربانی با علم و معرفت به عمل صالح به این درجه رسیده‌اند.

 

تزکیه نفس با حکمت عملی و حکمت نظری محقق می‌شود

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: کسانی که دنبال تزکیه نفس هستند با حکمت عملی و حکمت نظری می‌توانند به آن برسند و نیز کسی که می‌خواهد سیر الهی را سپری کند باید با دو عامل علم و حکمت پیش برود.

 

حجت الاسلام اصلانی گفت: انبیاء همه دارای حکمت هستند و ما نیز به ائمه حکمت داریم و حکمت یعنی چیزی که از قلب به زبان جاری ‌شود.

 

برای رسیدن به توحید عمل صالح لازم است

وی با اشاره به عمل صالح بیان داشت: برای رسیدن به توحید عمل صالح لازم است مانند نماز، روزه، حج، زیارت اهل بیت(ع) و تلاوت قرآن که همراه با اخلاص باشد عمل خالص سبب می‌شود تا خداوند دست او را بگیرد و او را در همه مراحل یاری کند.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امام راحل در قیام ملت ایران اخلاص داشت به همین دلیل بعد از معصومین(ع) هیچ فردی به افق او نمی‌رسد و خداوند نیز او را به سبب اخلاصش یاری کرد و بالا برد.

 

معراج یعنی دیدار خداوند

حجت الاسلام اصلانی ابراز داشت: در قرآن خطاب به همه انسان‌ها گفته شده همه تلاش شما برای لقاءالله است؛ معراج یعنی دیدار خداوند و بطور مثال زمانی که نمازی خوانده می‌شود و روح عروج می‌کند لقاءالله می‌گویند و این اعمالی که ما امروز انجام می‌دهیم تنها انجام تکلیف است.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) در دعای عرفه، گفت: امام حسین(ع) در دعای عرفه می‌فرماید کور باد آن چشمی که تو را نمی‌بیند؛ و حضرت علی(ع) می‌فرماید خدایا چشم و دل ما را باز کن؛ و این احادیث نشان آن است که خدا را می‌شود مشاهده کرد.

 

مرکز اتصال به خدا، کربلا است

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: کربلا در روز عاشورا مملو از ملاقات الهی بود و اینکه شهدای کربلا شهادت را انتخاب کردند به دلیل عشق به لقاءالله بود آنان دل خاکی را رها کردند و رستگار شدند؛ کربلا مرکز اتصال به خداوند است و انسان می‌تواند به وسیله امام حسین(ع) به دریای توحید خداوند متصل شود.

 

حجت الاسلام اصلانی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) گفت: عمویم عباس دارای منزلتی است که همه شهدای عالم به جایگاه او غبطه می‌خورند و این مقام به دلیل استواری در ایمان و بصیرتی بود که ایشان داشت؛ زمانی که 18 هزار نامه برای امام حسین(ع) نوشته شد و از ایشان دعوت به عمل آمد و در نهایت نیز در مقابل ایشان ایستادند نشان از بی‌بصیرتی آنان نسبت به امام زمان خود است و وظیفه امروز ما نیز همین است که معاویه زمان خویش را تشخیص دهیم تا در مقابل ولایت فقیه موضع نگیریم.

 

ماهواره به عنوان حزب شیطان در صدد گمراه کردن مردم از راه حق است

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: هدف نهایی خلقت انسان رسیدن به توحید است و امام راحل می‌فرماید کسانی که مردم را دعوت به خود می‌کنند و از توحید باز می‌دارند منافق هستند.

 

حجت الاسلام اصلانی بیان کرد: امروز ماهواره‌ها به عنوان حزب شیطان مردم را به فساد، دین گریزی و مقابله با ولایت فقیه سوق می‌دهند هدف برنامه‌های ماهواره‌ای از هم پاشاندن نظام مقدس خانواده است و ما در مقابل هجوم‌های مختلف دشمنان اعم از فرهنگی و غیره از امام حسین(ع) و حضرت زینب(ع) در برابر فشارها مقاومت کنیم تا به دین آسیبی وارد نشود.

 

ماه محرم فرصتی برای سوار شدن بر کشتی امن امام حسین(ع) است

وی در پایان خاطر نشان کرد: ماه محرم فرصتی است برای اینکه به کشتی نجات امام حسین(ع) وارد شویم تا نجات پیدا کنیم  و مانند پسر نوح غرق نشویم./813/201/ب3

ارسال نظرات