۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۹۴۱۵۴
تا 30 مهر ماه؛

نام نویسی آزمون حفظ قرآن و نهج البلاغه طلاب تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه استان قم از تمدید فرصت نام نویسی آزمون حفظ قرآن و نهج البلاغه طلاب تا 30 مهر ماه ویژه طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خبر داد.
نام نویسی آزمون حفظ قرآن و نهج البلاغه طلاب تمدید شد

حجت الاسلام محمد سجودی، معاون آموزش حوزه علمیه استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا  با بیان اینکه آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه حوزه های علمیه در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود از تمدید نام نویسی این دوره تا 30 مهرماه خبر داد.

 

 وی افزود: بر اساس مصوبه 81 شورای عالی حوزه های علمیه مبنی بر ارج نهادن به تلاش طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه در رشته های ثلث، نصف و کل قرآن، این دوره به صورت سالانه در قم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سجوی با بیان این که نام نویسی در این آزمون از اول شهریور ماه آغاز شده بود و تا 15 مهرماه ادامه داشت، اظهار داشت: در روزهای اخیر فرصت نام نویسی تا 30 مهرماه تمدید شد که عزیزان علاقه‌مند می‌توانند تا زمان اعلام شده نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.


وی با بیان این که  شرکت کنندگان در آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه در دو بخش کتبی و شفاهی حفظ و ترجمه و مفاهیم مورد ارزیابی قرار می گیرند،  گفت: این آزمون روز جمعه 15 آبان‌ماه 1394 از ساعت 9 صبح به صورت همزمان در مدیریت استانی حوزه علمیه قم  برگزار می شود.

 

طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه می توانند در یکی از رشته های حفظ کل، نصف و ثلث براساس آیین نامه آزمون، از طریق سایت معاونت آموزش و امور حوزه های علمیه و سامانه اختصاصی نجاح اقدام کنند.

 

 ترویج و توسعه فضای انس دائمی با قرآن و حدیث در بین طلاب علوم دینی، ترغیب و تشویق طلاب به حفظ قرآن وحدیث، ارزیابی سالانه طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی محفوظات ایشان و تجلیل و ارج نهادن به تلاش طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه از اهداف برگزاری این آزمون اعلام شده است.

 

 شرط حضور طلاب در آزمون، داشتن شماره پرونده تحصیلی در مرکز مدیریت حوزه علمیه است.

 

همچنین شرط حضور طلاب در آزمون، داشتن محفوظات پیوسته، است، از این رو افرادی که دارای محفوظات پراکنده هستند، نمی توانند در آزمون شرکت کنند. بلکه باید در تاریخ برگزاری آزمون مجدد جهت آزمون شفاهی و کتبی ترجمه حضور یابند.

 

آزمون ترجمه و مفاهیم، از ترجمه لغات، عبارات و توضیحات (نکات تفسیری) سوره مائده بر اساس قرآن مبین تألیف استاد ابوالفضل بهرام پور است.

 

50 درصد نمره آزمون کتبی مربوط به بخش ترجمه و مفاهیم است.

 

 معیار قبولی در آزمون سالانه حفظ، احراز معدل لازمِ حاصل از دو آزمون کتبی و شفاهی است، بنابراین شرکت کنندگان در آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه که جمع امتیاز آزمون کتبی و شفاهی آنها از (75%)، کمتر باشد میبایست در آزمون مجدد شرکت کنند./917/ت302/ی

ارسال نظرات