۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۹۴۰۶۹
فرمانده لشکر 8 نجف اشرف:

شهیدان الگوی مقاومت منطقه علیه استکبار هستند

خبرگزاری رسا ـ سردار امینی شهیدان را الگوی دنیای اسلام برای هر حرکت ضداستکباری خواند و گفت: شهیدان به چنان مقام بالایی رسیده اند، که امروز در هر کجای این عالم علیه استکبار پرچمی بلند شود، با اقتدا به خون این شهیدان است.
يادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، سردار محمدتقی امینی، فرمانده لشکر 8نجف اشرف در اولین یادواره شهدای مخابرات و بی سیم چی لشکر 8 نجف اشرف که امروز در حسینیه فاطمه الزهرا نجف آباد برگزار شد، درباره نقش بسیم چی در دوران دفاع مقدس گفت: بسیم چیان در دوران دفاع مقدس نسبت به تعداد افرادی که حضور داشتند، بیشترین شهید را دادند.

 

وی در ادامه بیان داشت: این افراد دارای چنان نقشی بودند که حتی بعد از شهادت فرمانده باید با تمام قدرت، لشکر را هدایت می کردند و از ابتدای عملیات تا پایان آن در هر شرایطی حضور داشتند.

 

امینی شهیدان را الگوی دنیا اسلام برای هر حرکت ضداستکباری بیان داشت و افزود: این شهیدان به چنان مقام بالایی رسیده اند، که امروز در هر کجای این عالم بر علیه اسکتبار پرچمی بلند شود، با اقتدا به خون این شهیدان است.

وی درباره افتخارات لشکر 8 نجف اشرف در طول دفاع مقدس گفت: این لشکر زرهی با فرماندهی حاج احمد کاظمی در 22 عملیات بزرگ شرکت داشت و حتی یک بار نشد که خط شکن نباشد که یکی از فرماندهان عراقی در خاطرات می نویسد، ما هر وقت ستون کشی لشکر نجف را می شنیدیم دردسر برای ما شروع می شد.

فرمانده لشکر 8 نجف اشرف سردار کاظمی را فرمانده فرامنطقه ای و بی نظیر برشمرد و گفت: امروز افرادی چون سرلشکر سلیمانی همرزم حاج احمد بودند که نقشی جهانی در دنیای امروز دارند و این لشکر در دوران دفاع مقدس، 245 خانواده دو شهیدی، 17 خانواده سه شهیدی و 4 خانواده چهار شهیدی تقدیم نظام کرد و امروز رزمندگان این لشکر، همانند رزمندگان دفاع مقدس آمده هجرت هستند.

وی در ادامه بیان داشت: تا زمانی که دشمنان اسلام و انقلاب باقی هستند، باید آماده باشیم و امروز در کشورهای منطقه هر کجا مسلمانی وجود دارد، تمام استکبار جهانی همدست شده اند تا با تمام قدرت دین اسلام را از بین ببرند امام یادگاران شهدا اعلام کردند که با تمام وجود، پشت سر ولایت هستند. 

امینی با اشاره به 5 سال جنگ تحمیلی استکبار به سوریه که تمام منابع مالی دنیا را بسیج کردند و بدترین جنایات تاریخ را رقم زدند، بیان کرد: اگر فرزندان شما در چنین نبردهایی وارد نمی شدند، امروز سرنوشت سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی چیز دیگری بود.

وی فاجعه منا را انتقامی از طرف دشمن بیان داشت و تصریح کرد: چگونه ممکن است در جایی با آن همه امکانات و برپایی هر ساله آن مراسم چنین فاجعه ای اتفاق افتاد جز توطئه و انتقامی از طرف دشمنان اسلام و نظام که می خواستند با این فاجعه، جهان را از قضایای یمن دور کنند ولی آنان با این اتفاق گور خودشان را کندند.

فرمانده لشکر 8 نجف اشرف با اشاره به نهیب رهبر معظم انقلاب در برخورد با آل سعود و فاجعه منا افزود: امروز ایران دارای چنان قدرتی است که به فرموده رهبری جمهوری اسلامی خشم سخت است و امروز ما به این قدرت افتخار می کنیم.

وی با اشاره به بعضی گفته ها درباره تغییر نسل امروز نسبت به دوران دفاع مقدس گفت: این که گروهی می گویند نسل جوان امروز آن نسل دوران دفاع مقدس نیست، قبول نداریم و با نگاهی به دوران کنونی و امکانات و پیشرفت های تکنولوژی و قرار داشتن دائم جوانان زیر هجمه های غرب و شرق چگونه این نسل را با نسل دوران دفاع مقدس باید مقایسه کنیم.

امینی در ادامه تصریح کرد: باوری که رهبر معظم انقلاب به جوانان دارد که باید کارها را به دست جوانان سپرد، این توطئه ای از جانب دشمنان است که می خواهند نسل جوان امروز را این گونه در اذهان نشان دهند و همین نسل جوان بودند که امروز آمریکا را در منطقه زمین گیر کرده اند.

وی با بیان این که امروز آمریکا در سخت ترین لحظات حیات خود قرار دارد، افزود: به برکت خون شهیدان امروز دین اسلام در اقصی نقاط جهان گسترش یافته است و حتی به مرزهای اسرائیل نیز نزدیک شده ایم و خواب را از چشم دشمنان گرفته ایم و تمام این صلابت و قدرت در پرتو اطاعت از فرامین رهبری و وجود جوانان پرشور انقلابی است./1306/202/ب1

ارسال نظرات