۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۹۰۳۹۵
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه مازندران:

مدیریت حج باید به یک گروه بین‌المللی اسلامی واگذار شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه مازندران خواستار تشکیل سریع جبهه ای متشکل از کشورهای اسلامی برای حل مدیریت اماکن مقدس مکه و مدینه شد و گفت: تشکیل گروهی بین المللی از علمای جهان اسلام برای تدبیر در مدیریت حرمین شریفین و امور حج ضروری است.
مدیریت حج باید به یک گروه بین‌المللی اسلامی واگذار شود

حجت الاسلام سید حسین حسینی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه مازندران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، با اظهار تاسف از دو فاجعه اخیر برای حجاج بیت الله الحرام، گفت: دو فاجعه غمبار مسجدالحرام و منا که قلب جهام اسلام را در یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی متاثر ساخت ناشی از سوء مدیریت حاکمیت عربستان است.


وی افزود: عربستان کشوری غیر متمدن در عرصه مدریت محسوب می شود و آل سعود به عنوان حاکمان این کشور، شایستگی اداره اماکن مقدسه مکه و مدینه را ندارد.


استاد حوزه و دانشگاه مسؤولیت مستقیم فجایع اخیر را متوجه آل سعود دانست و خاطرنشان کرد: فاجعه غمبار کشته و زخمی شدن هزاران زائر بیت الله الحرام در حج ابراهیمی امسال در سرزمین وحی، ناشی از بی کفایتی آل سعود بر اداره امور حج  است.


وی ادامه داد: سرمین مقدس حرمین شریفین متعلق به همه مسلمانان است و باید مدیریت اماکن مقدس حرمین شریفین به گروهی بین اللملی از کشورهای اسلامی واگذار شود.


حجت الاسلام حسینی به مشکلات پیش آمده برای زائران بیت الله الحرام در سالیان اخیر از سوی حاکمیت عربستان اشاره و تصریح کرد: مسلمانان با پرداخت هزینه گزاف به عشق زیارت اماکن مقدس حرمین شریفین و سرزمین وحی وارد عربستان می شوند اما به راحتی با سوء مدیریت حاکمان بی لیاقت آل سعود جان آنها در معرض خطر قرار می گیرد.


وی افزود: در سالیان اخیر آل سعود به بهانه های مختلف سیاسی از انجام مناسک حج برای برخی از کشورهای ممانعت به عمل می آورد و این نشانه بزرگ بی کفایتی آل سعود برای اداره اماکن مقدسه است.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه مازندران به کشتار مردم بی دفاع مظلوم یمن توسط آل سعود در ایام حج ابراهیمی پرداخت و اظهار داشت: حکومتی که به بهانه های واهی بر اساس خط مشی قدرتهای استکباری و دشمنان جهان اسلام به کشتار مردم مظلوم، زنان و کودکان بی دفاع یمنی دست می زند، نمی تواند خود را خادمین حرمین شریفین بداند.


وی خواستار تشکیل سریع جبهه ای متشکل از کشورهای اسلامی برای حل مدیریت اماکن مقدسه مکه و مدینه شد و تاکید کرد: تشکیل گروهی بین المللی از علمای جهان اسلام برای تدبیر در مدیریت حرمین شریفین مکه و مدینه ضروری است.


حجت الاسلام حسینی آل سعود را حکومتی خائن به امت اسلامی دانست و گفت: آل سعود عامل تفرقه در جهان اسلام و پیاده نظام استکبار در امت اسلامی است که به جای حمایت از مردم فقلسطین و قبله گاه نخست مسلمانان، به کشتار دیگر مسلمانان آزادی خواه دست می زند. /1313/302/ب3

ارسال نظرات