۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۸۰۶۶۴
در پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

نشست تأملاتی در باب متشابهات در تفسیر قرآن برگزار شد

خبرگزاری رسا، نشست تأملاتی در باب متشابهات در تفسیر قرآن در پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران برگزار شد.
کتاب قرآن

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم تحسین ثادر استاد دانشگاه بارد آمریکا در نشست تأملاتی در باب متشابهات در تفسیر قرآن چارچوب تفسیری سید رضی که پیش از ظهر امروز شنبه 24 مرداد ماه در پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: شریف رضی از افراد کلیدی محوری در زمینه تفسیر شیعی است.

 

وی اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگی بین مفسر شیعی و عقاید شیعی است که بر فیلسوف شیعی تاثیرگذار است.

 

استاد دانشگاه بارد آمریکا  با اشاره به تشابهات و نقش آن در آثار شریف رضی گفت: این نکته بسیار کلیدی و داری اهمیت است و ارتباط تنگاتنگی بین زبان و واقعیت اجتماعی وجود دارد.

 

ثادر عنوان کرد: در این مقاله تلاش این نبوده شریف رضی به یک متفکر استثنایی مورد بررسی قرار بگیرد و نگاه های از نظر زمانی و مکانی مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی گفت: وقتی در رابطه با شیعه و سنی صحبت می کنیم با  شیعه قرن 10 و 11 میلادی تفاوت دارد. الجبار که استاد شریف رضی بوده است، سنی بوده است و به این معنی نبوده که شریف رضی به او در همه ابعاد اقتدا می کرده است.

 

 استاد دانشگاه بارد آمریکا  با اشاره به بعد از استعمار و ظهور مدرنیته بر روی هویت انسان ها گفت: این مسأله مهمی است و نباید اشتباه گرفته شود و مذهب امروزه به گونه دیگری تفسیر می شود .

 

ثادر عنوان کرد: مفسر خارج از این است که شیعه یا سنی باشد، شریف رضی می گوید اگر زبان را خوب بفهمید واقعیت اجتماعی  قابل فهم است.

 

گفتنی است دکتر تحسین ثاور استاد مطالعات اسلامی کالج بارد نیویورک و دارای مدرک دکتری مطالعات دینی از دانشگاه کارولینای شمالی است و علاقه‌مندی‌های آموزشی وی شامل اسلام، قرآن و تفسیر، تصوف، علوم انسانی اسلامی و دین و فرهنگ ایران است./818/ب202/د

ارسال نظرات