۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۲۷۳۱۸۵
رییس کمیسیون امربه معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد:

مدرنیته غرب مجری فرهنگ نظام سرمایه داری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام لطفی در تبیین ابعاد حمله فرهنگی نظام سرمایه داری به جامعه اسلامی گفت: جبهه شیطان با استفاده از جذّاب ترین و فریبنده ترین روش ها و ترویج مُدها و رفتارهای تجمّلاتی، جامعه را به ابتذال اخلاقی و فکری می کشاند؛ این خودآرایی ها و خودنمایی ها چیزی جز همان «تبرّج جاهلی» نیست که به جای قبایل بدوی عرب، مدرنیته غربی مجری آن شده است.
امربه معروف و نهي از منکر

حجت الاسلام علی اصغر لطفی، رییس کمیسیون امربه معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: شب قدر شب نزول قرآن است؛ به همین دلیل ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بهره بردن از دریای معارف نورانی قرآن و اشاعه دستورات الهی آن درجامعه اسلامی است.

 

وی با بیان این که یک مبلغ باید خود را به پیروی حقیقی از دستورات قرآن ملزم بداند، افزود: در آیه 112 سوره توبه ویژگی های یک مبلّغ مذهبی مشخص شده است. خداوند در این آیه می فرماید: «التّائبونَ العابِدونَ الحامِدونَ السّائِحونَ الرّاکِعونَ السّاجِدونَ الآمرونَ بِالمَعروفِ وَ النّاهونَ عَنِ المُنکَرِ وَ الحافِظونَ لِحُدُودِ اللّهِ وَبَشِّرِ المُؤمِنین» یعنی یک مبلغ مذهبی که با امربه معروف و نهی از منکر، حافظ حدود الهی است، وجود خود را در طاعت مطلق خداوند متعال ذوب کرده است.

 

حجت الاسلام لطفی تصریح کرد: افزون بر آن، در سوره احزاب هم آمده «وَالّذین یُبَلّغونَ رِسالاتِ اللهِ یَخشَونَهُ وَ یَخشَونَ حُدُودِ الله وَکفی باللّهِ حَسیبا» یعنی کسانی که معارف الهی را تبلیغ می کنند، از خدا می ترسند، حدود الهی را رعایت می کنند و بدون هیچ چشم داشتی حساب و پاداش خود را هم به خدا واگذار می کنند. این ها مهم ترین ویژگی های یک مبلغ هستند که در قرآن ذکرشده است.

 

رییس کمیسیون امربه معروف و نهی از منکر شورای مشهد اظهار کرد: شیطان منافع دنیوی را با سرپیچی از دستورات الهی گره می زند؛ به گونه ای که اگر یک مبلغ مذهبی بخواهد معارف الهی را ترویج کند، مردم آن را ناقض منافع مادی شان ببینند و با آن مخالفت کنند. این علت العلل همه آزار و اذیت هایی است که پیامبران خدا با آن مواجه بوده اند اما خداوند متعال می فرماید: «انَّ اللّه مَعَ الصّابِرین» ونباید ازیاد برد که هرچه عمل به یک فریضه الهی سختی های بیشتری داشته باشد، اجر و پاداش بیشتری در نزد پروردگار دارد.

 

وی در ادامه به تبیین ابعاد جنگ نرم و حمله فرهنگی نظام سرمایه داری به جامعه اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما با هجمه همه جانبه دشمن در عرصه فرهنگی مواجه هستیم. همانطور که می بینید، جبهه شیطان با استفاده از جذّاب ترین و فریبنده ترین روش ها، در حال جذب افراد است و با ترویج مُدها و رفتارهای تجمّلاتی، جامعه را به ابتذال اخلاقی و فکری می کشاند و خانواده ها را دچار استحاله فرهنگی و عقیدتی می کند. این خودآرایی ها و خودنمایی ها چیزی جز همان «تبرّج جاهلی» نیست که این بار به جای قبایل بدوی عرب، مدرنیته غربی مجری آن است.

 

حجت الاسلام لطفی تبلیغات اسلامی را مهم ترین ابزار جامعه اسلامی برای مقابله با حمله فرهنگی دشمن دانست و افزود: در برابر همه این مُدها، رفتارها و فرهنگ های هزار رنگ و پوشالی، تبلیغات اسلامی اساسی ترین بازوی مقابله با حمله فرهنگی دشمن است. در این موقعیت حساس، یک مبلغ مذهبی باید بداند که چطور با ادبیات گیرا و با استفاده از روش های جذاب، اذهان جامعه را متوجه دستورات الهی کند و قلوب جوانان را از ایمان و عشق به پروردگار لبریز کند. این امر همان پیاده سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده بودند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: البته جامعه ایرانی با تکیه بر پشتوانه اعتقادی و باورهای عمیق خود به معارف اسلامی هیچ گاه گرفتار دسیسه های فرهنگی دشمنانش نخواهد شد و ان شاء الله به زودی ملت مسلمان ایران پرچم انقلاب اسلامی خودرا به دست منجی عالم بشریت خواهند رساند./863/ت302/ب5

 

ارسال نظرات