۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۶۵۸۵۳

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ نخستین شب شعر مهدوی با حضور شاعران فرهیخته و برجسته کشور و منطقه کاشان در فرهنگسرای علم و ادب علامه فیض کاشانی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.
اخبار كوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مهدی ناد علی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در این مراسم با تقدیر از حضور شاعران برجسته کشور و این دیار هنردوست و شاعر پیشه گفت: این سازمان با تغییر رویکرد خود درصدد برگزاری برنامه های ویژه ای برای گروه های مختلف هنری و ادبی است.

 

 

وی، راه اندازی فرهنگسرای علم و ادب در کاشان را برای هنرمندان این خطه ضروری دانست و اظهار داشت: شعرا و ادبا می توانند به منظور برگزاری برنامه های ادبی و هنری، جشنواره ها و گردهمایی های خود، این محفل را به عنوان مکانی ویژه مد نظر داشته باشند.

 

 

نادعلی با تاکید بر قدمت تاریخی کاشان و همچنین دیار بزرگان، علما، فضلا، شعرا و اندیشمندان افزود: باید در راستای معرفی شهرستان کاشان محافل و مجالس ادبی و هنری بیشتری در مکان های علم و ادب برگزار شود.

 

 

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، برگزاری ویژه برنامه های مختلف در سراهای محله و فرهنگسراهای این سازمان را با هدف شناسایی و معرفی هویت یک محله، شهر و منطقه دانست.

 

 

نادعلی، با تبریک به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، از برگزاری آئین جزء خوانی قرآن در جوار بارگاه حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال خبر داد و گفت: در ماه ضیافت الله هر روز بعد از ظهرها علاقمندان و همشهریان می توانند در کربلای ایران جزء خوانی قرآن را قرائت کنند.

 

 

وی، حفظ و صیانت از فرهنگ مهدویت، ترویج و اشاعه فرهنگ دینی و مهدوی، انجام امور فرهنگی در حوزه مهدویت را از جمله اهداف این شب شعر عنوان کرد.

 

 

گفتنی است، شعر خوانی، اجرای موسیقی سنتی، تجلیل از شاعران برجسته کشور علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، عبدالجبار کاکایی و پرویز ایل بیگی از جمله برنامه های شب شعر مهدوی بود که در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

 

 

فرهنگسرای علامه ملا محسن فیض کاشانی یکی از سه فرهنگسرای تحت نظارت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان است که بهمن ماه سال گذشته با رویکرد علم و ادب آغاز به کار کرده است.

 

 

مردم امام راحل را نائب امام زمان می دانستند

 

کارشناس مذهبی گفت: مردم امام خمینی(ره) را نائب امام زمان(عج) می دانستند و سیمای امام زمان(عج) را در چهره امام خمینی(ره) می دیدند.

 

 

حجت الاسلام مجتبی رجبی راوندی، در مراسم ساگرد رحلت امام راحل و قیام 15 خرداد در فرهنگسرای المهدی راوند کاشان به نگاه امام راحل با موضوع مهدوی و فرهنگ انتظار پرداخت و با اشاره به تقارن  ولادت با سعادت حضرت قائم(عج) و رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: دیدگاه امام راحل نسبت به فرهنگ انتظار، نگاهی فراتر از آنچه تصور می کنیم بیان شده است.

 

 

وی، امام زمان(عج) را از دیدگاه امام راحل عصاره همه خوبی ها، شایستگی ها و بایستگی ها دانست و افزود: منظورسوره العصر در قسمی که در ابتدای آن آمده از دیدگاه امام راحل، منظور امام زمان(عج) است که عصاره همه خوبی ها است.

 

 

این مدرس حوزه علمیه، یکی دیگر از مقوله های مورد توجه در این مراسم را نظارت امام زمان(عج) بر تمامی اعمال و کردار مومنان و شیعیان ذکر کرد و گفت: این نظارت ولایی بر رفتارهای ما، با باور داشتن این مقوله و دوری از گناه، معصیت و تهذیب نفس حائز اهمیت است.

 

 

حجت الاسلام رجبی، رضایت و خشنودی امام زمان(عج) بر اعمال و رفتارمان را تاکید کرد  و گفت: اعمال و رفتارهای ما بر غیبت کبری امام زمان(عج) نیز بی تاثیرنیست.

 

 

این کارشناس مذهبی، با اشاره به 15 خرداد سال 42 تا 14 خرداد سال 62 رحلت امام راحل، یکی از درس آموزترین نکات زندگی امام خمینی (ره) که موجب شد مردم به امام گرایش پیدا کنند و در مسیر آرمان های ایشان جانفشانی کنند این بود که  مردم امام خمینی(ره) را نائب امام زمان(عج) می دانستند و سیمای امام زمان(عج) را در چهره امام خمینی(ره) می دیدند.

 

 

شایان ذکر است، ویژه برنامه سالگرد رحلت امام راحل با اجرای تواشیح، روضه خوانی و مداحی با حضور بیش از 600 نفر از خانواده های منطقه کاشان بعد از نماز مغرب و عشا در فرهنگسرای المهدی راوند کاشان برگزار شد.

 

 

ساخت مجموعه مستند ‹‹مجری استکبارغرب››

 

مجموعه مستند ‹‹مجری استکبارغرب›› با هدف بررسی نقش گروه های تکفیری در اسلام به همت مستند ساز کاشانی  تهیه و تولید شد.

 

 

سید علی اصغر امیر نسب تهیه  کنند مستند ‹‹مجری استکبارغرب››  به خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان گفت: این مستند به چگونگی شکل گیری جریان های تکفیری از ابتدای اسلام تا به امروز برای جلوگیری از اسلام ضد استکباری و بدل اسلام توسط گروه های تکفیری پرداخته شده است.

 

 

وی یادآور شد: برای ساخت این مستند از نظر پژوهشگران و اندیشمندانی ازکشورهای انگلستان، فرانسه، پاکستان، هند، آلمان، ایران و.... در مورد جریان شناسی تکفیر استفاده شده است.

 

 

امیرنسب با اشاره به این که مجری طرح مؤسسه تولید فیلم تصویرسازان هنر هفتم است بیان کرد: کارگردانی این مستند بر عهده یوسف سبحانی، پژوهشگر حجت الاسلام روح ا...سعیدی فاضل، مهدی مشکین باف مقدم وگروه مطالعات وپژوهش نستو، تدوین وصداگذاری بر عهده محمدتامینی است، سیدرضا مهدوی مدیرتولید وبرنامه ریز، مترجم محمد غفرانی، تصویربردارسیدعلی حسینی، صدابردارعادل سبحانی و گرافیک را فاطمه یاسمی بر عهده داشته است.

 

 

این تهیه کننده کاشانی یادآور شد: این مجموعه برای پخش از شبکه های ملی وبرون مرزی تهیه و تولید شده است.

 

 

شایان ذکر است، سیدعلی اصغر امیری نسب تهیه کننده کاشانی و عوامل مجموعه تهیه کننده مجموعه مجری استکبار در دیدار با رهبر معظم انقلاب، معظم له از امیری نسب به عنوان نمونه بارز یک جوان موفق و نخبه ایرانی که خود و میهنش را درسال گذشته در غالب هنرخود به جهانیان نشان داد باید از این قبیل جوانان حمایت شود.

 

 

لازم به ذکر است، سیدعلی اصغرامیری نسب  اخیرا به سرپرستی شبکه جهانی مهدویت منصوب شده است./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات