۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۶۵۴۰۲
حجت الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

تکلیف گرایی، امید و مقاومت؛ سه شاخصه اندیشه انتظار

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی منطقه را حاصل اندیشه مهدوی امام خمینی(ره) دانست و گفت: تکلیف گرایی، امید و مقاومت مقابل مستکبران، سه شاخصه اندیشه مهدوی است.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تربت حیدریه، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز، در مراسم بیست و شششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد جامع تربت حیدریه اظهار کرد: در دولت اسلامی نباید رانت خواری، حزب گرایی، پارتی بازی و فساد اقتصادی وجود داشته باشد؛ در مقابل جامعه اسلامی با وحدت و روحیه خدمت گذاری و امر به معروف و نهی از منکر باید زمینه ظهور حضرت حجت(عج) را مهیا کند.

 

وی با اشاره به سرنگونی رژیم شاهنشاهی و برقراری نظام اسلامی توسط امام خمینی(ره)، تصریح کرد: سرنگونی رژیم شاهنشاهی اولین هدفی بود که آن بزرگوار برای تاسیس انقلاب اسلامی تعیین کرده بود؛ ایشان هرگز به دنبال تعیین نخست وزیر و نماینده نبودند و فقط به رفتن رژیم منحوس پهلوی می اندیشیدند. به تبع آن نیز نظام اسلامی ایران در 12 فروردین سال 58 با اقتدار و اکثریت آرا تثبیت شد و جای هیچ حرف و حدیثی برای انقلاب باقی نگذاشت.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به بیداری جهان اسلام و تمدن های بزرگ اسلامی، خاطرنشان کرد: هدف دیگر امام(ره)، بیداری جهان اسلام و بشریت بود از این رو بیداری امروز جهان اسلام و آینده کشورهای اروپایی و امریکایی محصول اندیشه های مهدوی آن بزرگوار است. همچنین ایجاد تمدن بزرگ اسلامی، آخرین مرحله تشکیل حکومت اسلامی بوده که در این راستا باید ارزش های اصیل انقلاب را به دنیا معرفی کنیم تا همه آماده پذیرایی از آخرین ذخیره الهی شوند.

 

کارشناس برنامه سمت خدا، با اشاره به اندیشه انتظار فرج یادآور شد: اولین پایه اندیشه انتظار فرج، تکلیف گرایی است، به این مضمون که باید از مظلومان عالم دفاع و در برابر ظالمان و زیاده خواهان و مستکبران ایستاد و مبارزه کرد. امید دومین ویژگی، انتظار فرج است و تمام مبارزان انقلابی در کشورهای اسلامی با امید در برابر سلطه گری ها ایستاده اند و قطعاً پیروزی نهایی برای آن ها است.

 

وی با اشاره به سومین شاخصه اندیشه انتظار فرج، اظهار کرد: ملت و نظام اسلامی ایران در طول 36 سال از انقلاب اسلامی ایران در برابر هرگونه جنگ، ترور، تهدید و تحریم و فتنه مقاومت کرده و به راه عزتمند خود تا تشکیل تمدن اسلامی و برقراری عدالت اجتماعی توسط حضرت بقیه الله الاعظم(عج) ادامه خواهد داد.

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که همه امید امام راحل(ره) به مستضعفان و فقیرنشینان بود، تأکید کرد: ایشان هیچ امیدی به کاخ نشینیان و اشرافیون نداشت و تمام امید ایشان به مستضعفان و پابرهنگانی بود که با یک اشاره امام در جهت تحقق اهداف و آرمان های انقلاب تا پای جان ایستادند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مذاکرات هسته ای، خاطر نشان کرد: دشمن درصدد گرفتن روحیه مقاومت و ایستادگی از ملت ایران است اما این مردم در برابر زیاده خواهی جبهه استکبار با قدرت ایستاده اند و لازم است تا با همین منش و مکتب در میز مذاکرات از حقوق مسلم کشور دفاع کرد./930/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات