۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۶۵۱۷۲
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور:

سبک زندگی مهدوی موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی منطقه سه کشور با بیان این که شیعیان در زمان غیبت باید به گونه ای زندگی کنند که رضایت آن حضرت را در بر داشته باشد، اذعان کرد: سبک زندگی مهدوی موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت و داشتن زندگی مطلوب با رضایت امام زمان(عج) را در بر خواهد داشت.
نماينده ولي فقيه در دانشگاه آزاد منطقه سه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد سالامی منطقه سه کشور امروز در مراسم جشن نیمه شعبان مسجد محدثین بابل با گرامیداشت سالروز میلاد امام عصر(عج) گفت: متأسفانه یکی از مسائلی که کمتر مورد توجه جامعه ما قرار گرفته است سبک زندگی مهدوی یا سبک زندگی از دیدگاه امام زمان(عج) است.

 

وی با بیان این که شیعیان در زمان غیبت باید به گونه ای زندگی کنند که رضایت آن حضرت را در بر داشته باشد، اذعان کرد: سبک زندگی مهدوی موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت و داشتن زندگی مطلوب با رضایت امام زمان(عج) را در بر خواهد داشت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با نقد دیدگاهی که همواره به دنبال موفقیت ظاهری در دنیا است، خاطرنشان کرد: نباید همواره انتظار موفقیت پی در پی و برنده شدن در همه عرصه های زندگی را داشت زیرا انسان با این تفکر با یک شکست نا امید، مأیوس و سرافکنده می شود.

 

وی ادامه داد: برخی ها با یک پیروزی آنچنان خوشحالی می کنند که گویی نباید انتظار شکست در زندگی شان را داشت اما واقعیت زندگی در دنیا توامان بودن شکست و پیروزی با یکدیگر است زیرا همواره عسر و یسر در پی هم می آیند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان پیروزی را موجب سرور و خرسندی و نقطه امید دانست و تصریح کرد: اگر انسان انتظار باختن در زندگی را داشته باشد به هنگام باختن و شکستن در زندگی که مسأله ای عادی است، دلشکسته و مأیوس نمی شود.

 

وی ادامه داد: انسان های موفق همه آنچه را می خواهند به دست نمی آورند و بیشتر چیزهایی را که به دست آورده اند را با اراده قوی می خواهند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد مازندران به فرهنگ انتظار اشاره  کرد و گفت: انسان در عصر غیبت امام عصر(عج) باید همواره امید خود را از دست ندهد و سعی در رفتاری داشته باشد که موجب رضایت حضرت را فراهم می سازد.

 

وی ضمن تاکید بر این نکته که موضوع فرج امام عصر(عج) نقطه اتکای جامعه شیعی برای رسیدن به تعالی و داشتن امید به آینده ی درخشان است، اذعان داشت: فتنه ها، مصائب و مشکلات عصر غیبت، منتظر واقعی را از خودسازی و مهیا کردن جامعه برای تعجیل در فرج امام عصر ناامید نمی کند زیرا ما وظیفه داریم تا کار خود را به بهترین نحو در این ایام به انجام برسانیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان مادی نگری را از آفت های عصر غیبت برشمرد و گفت: متأسفانه زندگی پرزرق و برق و چشم و همچشمی های این دوران موجب شده است که ما همواره غصه دارایی های نداشته ی خود را بخوریم و فکر کنیم انسان های متمکن و ثروتمند هیچ غم و غصه ای ندارند.

 

وی افزود: برای در امان ماندن از گرفتار شدن در دام های شیطانی و ایجاد انحراف در زندگی در عصر غیبت پناه بردن به معنویت و تبعیت از ولی فقیه به عنوان جانشین و نماینده امام عصر(عج)  است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات