۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۶۴۸۶۵
سلیمی نمین:

دشمنان ظهور نمی گذارند جوامع بشری طعم عدالت را بچشند و آن را مطالبه کنند

خبرگزاری رسا ـ دشمنان ظهور و عدالت با ساختاری پیچیده سعی دارند تا مانع قبول عدالت توسط جوامع بشری شوند، از این رو یکی از وظایف منتظر واقعی در مهیا کردن زمینه و بستر ظهور، شناخت این ساختارها و مقابله با آن ها است.
عباس سليمي نمين، رئيس دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری رسا در مشهد، همایش علمی «انقلاب امام خمینی(ره) و چالش های دوران انتظار» به همت مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) و شهرداری مشهد روز گذشته در فرهنسگرای غدیر برگزار شد.

 

عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در این همایش با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در فراهم کردن زمینه ظهور و ارتباط با مهدویت گفت: باید توجه داشت که انقلاب اسلامی هم به لحاظ مفهومی و هم به لحاظ ساختاری گام های عمیقی برای فراهم کردن زمینه ظهور برداشته و به نظر می آید به دستاوردهای انقلاب در این راستا توجهی نشده است.

 

وی ادامه داد: از آن جا که محور حکومت مهدوی، عدالت علوی است، بایستی منتظران ظهور، زمینه های تحقق عدالت و مهم تر از آن، قبول عدالت از جانب جوامع را مهیا کنند و تا زمانی که جامعه از عدالت فاصله داشته باشد زمینه ظهور آماده نشده است.

 

دشمنان ظهور نمی گذارند جوامع بشری طعم عدالت را بچشند و آن را مطالبه کنند

سلیمی نمین خاطرنشان کرد: دشمنان ظهور و عدالت با ساختاری پیچیده سعی دارند تا مانع قبول عدالت توسط جوامع بشری شوند، از این رو یکی از وظایف منتظر واقعی در مهیا کردن زمینه و بستر ظهور، شناخت این ساختارها و مقابله با آن ها است.

 

وی ادامه داد: ساختارهای دشمنان به گونه ای است که عدالت را از دسترس جوامع خارج کرده و جامعه را با مسائلی مشغول می کنند و دغدغه عدالت را از او می گیرند؛ منتظر ظهور بایستی این دردی که جوامع بشری با آن درگیر هستند را شناخته و در پی علاج باشد.

 

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: انقلاب اسلامی توانست لایه های پنهان این ساختار های شیطانی را شناسایی و به مبارزه با آن بپردازد. از آن جا که یکی از خواسته های دشمنان و حکام فاسد، نگه داشتن مردم در فقر معرفتی است، انقلاب اسلامی توانسته با ساز و کارهایی با آن مقابله کند.

 

وی با اشاره به رسمیت شناخته شدن رژیم غاصب اسرائیل در پیش از انقلاب اسلامی، افزود: یکی از دستاوردهای ساختار ضد عدالتی نظام سرمایه داری، به رسمیت شناختن رژیم غاصب اسرائیل بود اما انقلاب اسلامی این معادله ناعادلانه را بر هم زد و موجب افشای چهره واقعی این رژیم غاصب شد.

 

قبول رژیم مجعول صهیونیستی؛ بالاترین تحقیر

سلیمی نمین اظهار کرد: قبول رژیم غاصب صهیونیستی، بالاترین تحقیر به لحاظ مفهومی بود زیرا موجب می شد عده ای نژادپرست حاکمیت مطلق داشته باشند و این به معنای نفی مطلق عدالت و برابری است.

 

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی با شناساندن ساختارهای غلط و شیطانی حاکم بر جهان، سعی می کند تا زمینه ظهور که قبول عدالت است، مهیا شود.

 

انتقاد از رفتارهای دوگانه مجامع بین المللی

 وی با انتقاد از رفتارهای دوگانه مجامع بین المللی تصریح کرد: این که در نظام بین الملل، به گونه ای رفتار می شود که ملت ها، ظلم را به عنوان عدالت بپذیرند، نشان از یک سیستم مخرب و پیچیده است. سیستمی که ارزش های والای انسانی را وارونه جلوه داده و منکر را بجای معروف عرضه می کند و انقلاب اسلامی به مقابله با این سیستم چند لایه برخاسته است.

 

عضو شورای مرکزی اتحادیه دانشجویان اروپا گفت: وظیفه هر منتظری، شناخت ماهیت و ابعاد این سیستم شیطانی است و این شناخت و نیز شناساندن آن، امری تدریجی است. این شناخت، زمینه ظهور امام عصر(عج) خواهد بود.

 

سلیمی نمین به تقبیح سکوت در مقابل دشمنان در عصر غیبت پرداخت و افزود: در پی شناخت ترفندهای دشمنان نبودن و با فرمول هایی همچون فرمول انجمن حجتیه وارد سیاست شدن، افزون بر عقب افتادگی از زمینه چینی ظهور، ظلم بر جوامع بشری است.

 

انقلابی بودن به معنای روشنگری جامعه درباره خدعه ها و شیطنت دشمنان است

وی تصریح کرد: انقلاب گامی بلند در مسیر روشنگری و فهم مسائل حیاتی که توسط حضرت حجت(عج) مطرح خواهد شد، برداشت از این رو دور کردن جامعه اسلامی از این مسائل حیاتی ظلم و خیانت محسوب می شود چرا که زمینه ابلاغ پیام آن حضرت(عج) ممکن نخواهد شد. بنابراین انقلابی بودن به معنای روشنگری جامعه درباره خدعه ها و شیطنت دشمنان است.

 

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: آنچه که در حال حاضر چالش محسوب می شود، خدعه و فریبی است که دشمنان مرتکب می شوند؛ دست شیطان از آستین های متفاوتی بیرون می آید و این باعث می شود که حتی نخبگان نیز فریب بخورند و نمونه بارز جریان تروریستی داعش می باشد.

 

جایگاه ولایت فقیه د ر مقابله با توطئه های استکبار

وی با اشاره به جایگاه حساس ولایت فقیه اظهار کرد: انقلاب اسلامی حدود چهار دهه با سیستم مخرب و فاسد استکبار درگیر بوده و با لایه های پنهان آن آشنا شده است. در صورتی که ولایت فقیه نباشد، این مقابله و درگیری غیر ممکن است.

 

تا زمانی که مردم از نظر معرفتی رشد نکنند ظهور انجام نیم شود

سلیمی نمین با تاکید بر اهمیت شناساندن عدالت به جوامع بشری گفت: تا زمانی که مردم، عدالت را نشناسند تشنه آن نخواهند بود، در حالی که ظهور با شناخت و طلب عدالت ممکن می شود. جوامع بشری در بسیاری از مواضع دقیقا نقطه مقابل عدالت قرار دارند و وظیفه منتظران ظهور، سنگین تر است.

 

وی تصریح کرد: تا زمانی که معرفت انسان ها به سطح قابل قبولی نرسد، ظهور اتفاق نمی افتد و تا زمانی که انسان ها از نظر معرفتی دچار نقصان باشند، حاضر به ایثار و فداکاری نخواهند بود.

 

عضو شورای مرکزی اتحادیه دانشجویان اروپا خاطرنشان کرد: از نشانه های رسیدن به معرفت، هماهنگ شدن حرف و اعتقاد است؛ خداوند ظهور حضرت مهدی(عج) را تا زمانی که مردم از نظر معرفتی به سطحی که لایق باشند نرسند، به تأخیر می اندازد./861/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات