۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۶۴۴۷۰
با حضور آیت الله صفایی بوشهری؛

فیلم‌برداری فیلم مستند «فتوایی برای بلاد» آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ پروژه فیلم‌برداری فیلم مستند «فتوایی برای بلاد» که در مورد زندگی آیت‌الله سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری از علما و فضلای شناخته‌شده استان بوشهر است، آغاز به کار کرد.
جشنواره علامه بلادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر امروز در مراسمی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد، فیلم‌برداری فیلم مستند «فتوایی برای بلاد» که در مورد زندگی آیت‌الله سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری، از علما و فضلای شناخته‌شده استان بوشهر است، آغاز شد.

 

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در حاشیه آیین رونمایی از تولید فیلم مستند فتوایی برای بلاد در مورد زندگی آیت‌الله بلادی گفت: به تصویر کشیدن زندگی علما برای آموزش و بیان شخصیتی بزرگ از تاریخ جهان اسلام و جنوب ایران ارزشمند است.

 

وی با اشاره به روح ولایتمداری و پیروی از علما که در شخصیت آیت‌الله بلادی وجود داشت، افزود: آیت‌الله بلادی شخصیتی بسیار ممتاز در اسلام هم از نظر شخصیتی و هم از نظر باطنی و قدرت بالای تأثیرگذاری علمی و فرهنگی هستند.

 

امام‌جمعه بوشهر تأکید کرد: در تشیع افرادی به جامعیت آیت‌الله بلادی کم داریم، وی مصداق رحمت خانوادگی هستند، در محیط اجتماعی خدمت‌گذار تمام‌عیار مردم هستند، در منزل چیزی نداشتند اما همه‌چیزشان برای مردم بود.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: هنوز صدای هدایت آیت‌الله بلادی در بوشهر طنین‌افکن است، آثار هدایتی و فریاد مبارزاتی وی در استبداد و استعمار موجود است.

 

وی با اشاره به قدرت بالای علمی آیت‌الله بلادی خاطرنشان کرد: در جنوب ایران، عالمی به قدرت علمی این بزرگ یا نداشتیم یا انگشت‌شمار هستند، چرا که آیت‌الله بلادی هم عمق و هم جامعیت علمی بودند، حتی کتاب‌های وی بر مبنای برهان و قدرت بالای استدلال دارد.

 

امام‌جمعه بوشهر گفت: آیت‌الله بلادی حدود 90 کتاب به‌ روز دارد که برخی کتاب‌‌ها تجدید چاپ شده است، همچنین کتاب‌های این بزرگ‌مرد درباره وهابیت، مرجع است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرخاطرنشان کرد: وی انسانی عزلت‌گرا نبود، مبارزه با استعمار را خوب درک کرده بود و در مبارزه با انگلیس، سرداران مقاومت جنوب با هدایت این بزرگ‌مرد وارد عرصه نبرد شدند.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه آیت‌الله بلادی از شخصیت‌های تأثیرگذار در جنوب ایران و خلیج‌فارس به‌ویژه بوشهر است، بیان داشت: احیا چهره‌های تأثیرگذار تاریخ بوشهر، یعنی پرداختن به شناسایی ریشه‌های یک هویت و فیلم مستند فتوایی برای بلاد که می‌تواند اثری خوب در مورد تاریخ ایران، اسلام و بوشهر باشد./833/پ203/ح

ارسال نظرات