۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۶۴۲۰۱

شاخصه یک خانواده مهدوی تربیت فرزندان امام زمانی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که شاخصه یک خانواده مهدوی تربیت فرزندان مهدوی است، گفت: انس با خداوند، محبت به اهل‌بیت، حلال‌خور بودن، برخوردار از کمال عقلی و گرایش به ‌سوی خوبی‌ها از مهم‌ترین ملاک‌های فرزندان مهدوی است.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ صالح نیا، بعد ظهر امروز در برنامه راه آرامش شبکه دو سیما با بیان این‌که شاخصه یک خانواده مهدوی تربیت فرزندان مهدوی است، گفت: انس با خداوند، محبت به اهل‌بیت(ع)، حلال‌خور بودن، برخوردار از کمال عقلی و گرایش به‌ سوی خوبی‌ها از مهم‌ترین ملاک‌های فرزندان مهدوی است.

 

وی افزود: خانواده‌ای که مهدوی است از همان ابتدا به لقمه حلال در محیط خانواده اهمیت داده و پدر از همان دوران جنینی فرزند و قبل از آن سعی می‌کند همسر خود را همراهی کرده و برای او و فرزندش لقمه حلال تأمین کند زیرا لقمه حلال انسان را عاقبت ‌به‌ خیر می‌کند و لقمه حرام از سم هم مهلک‌تر است و انسان را به قعر جهنم کشانده و فرزندان را منحرف می‌کند.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که خانواده‌ها باید در کنار لقمه حلال روح خداشناسی و خداباوری را در فرزندان خود تقویت کنند، تصریح کرد: بعضی از خانواده مذهبی هستند و لقمه حلال به فرزندان شان می‌دهند ولی متأسفانه نسبت به تقویت روحیه خداباوری در فرزندان خود بی‌توجه هستند.

 

حجت‌الاسلام صالح نیا اظهار کرد: بعد از این که کودکان ما به مرحله‌های رسیدند که نیاز به انتخاب دوست و هم‌نشین داشتند باید در ابتدا خودمان دوستان شایسته برای آن‌ها انتخاب کنیم و همین‌که به مرحله‌ای رسیدند که از نظر عقلی قدرت تشخیص خوب از بد را داشتند باید به آن‌ها مشاوره داده و اجازه دهیم خود دوستانشان را انتخاب کنند.

 

وی افزود: برای این‌که بتوانیم فرزندان مهدوی داشته باشیم باید فرزندان خود را از همان ابتدا با حلال‌خوری آشنا کرده و در قالب قصه فواید حلال‌خواری و تبعات حرام‌خواری را برای آن‌ها بیان کنیم تا از همان ابتدا با رهنمودهای دینی آشنا شوند.

 

کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که اگر در زندگی بر اساس همین روش‌ها عمل کنیم خواهیم توانست زندگی موفقی داشته باشیم و فرزندانی که محب اهل‌بیت(ع) هستند تربیت کنیم، ادامه داد: برای افزایش پایبندی کودکان مان به دین باید از همان ابتدا فرزندان خود را به‌ صورت عملی به دستورات دین دعوت کرده و خود در مقابل فرزندان مان عامل به دین و احکام دینی باشیم.

 

حجت‌الاسلام صالح نیا با بیان این‌که در طول تاریخ کسانی که به موارد بالا از جمله لقمه حلال بی‌تفاوت بوده‌اند این حرام‌خواری نه ‌تنها در خودشان بلکه در ذریه آن‌ها اثر گذاشته و چندین نسل بعد از آن‌ها به انحراف براثر حرام‌خواری مبتلا شده‌اند، یادآور شد: تمام دستورات دین در لقمه حلال خلاصه می‌شود و اگر لقمه فرزندان مان حلال باشد همین لقمه حلال در خطرات مختلف آن‌ها را حفظ خواهد کرد./837/پ202/ف

ارسال نظرات