۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۶۲۶۱۴
با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛

موقوفه سوم شعبان در حرم رضوی اجرا شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز میلاد مسعود حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، موقوفه مرحوم صاحب دیوان؛ معروف به موقوفه سوم شعبان در آستان قدس رضوی اجرا شد.
مراسم موقوفه سوم شعبان در حرم رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در سومین روز از ماه شعبان و در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش، در مراسمی که با حضور آیت الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران و مسؤولان نهادهای گوناگون کشوری و استانی در تالار اماکن متبرکه رضوی برگزار شد، وقفنامه مرحوم صاحب دیوان، به طور کامل به اجرا در آمد.

 

این مراسم، طبق روال سال های گذشته در رواق دارالزهد با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و در ادامه ذاکران اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی و ذکر مناقب و سجایای امام حسین(ع) پرداختند.

 

یادآور می شود، میرزا فتحعلی خان معروف به صاحب دیوان، از رجال مشهور سیاسی عصر قاجار است که در سال 1310 هـ ق. رقباتی را وقف و تقدیم بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) کرده تا درآمد این موقوفات، هر ساله برای مصارفی از جمله؛ تعزیه داری، تعظیم شعائر اسلامی و تلاوت کلام الله مجید و مخارج و مصارف جشن عید مولود مسعود حضرت خامس آل عبا ابی عبدالله الحسین(ع) در سوم شعبان المعظم به مصرف برسد./1308/د102/ب4

ارسال نظرات