۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۵۸۳۴۰

پیام های نمایندگان استان بوشهر در مجلس به مناسبت فرا رسیدن ولادت امام علی و روز معلم

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در پیام هایی جداگانه فرا رسیدن میلاد امام علی(ع) و روز معلم را تبریک گفتند.
يا علي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در پیام هایی جداگانه فرا رسیدن میلاد امام علی(ع) و روز معلم را تبریک گفتند.

در پیام سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی آمده است: میلاد مسعود مولود کعبه، مولی الموحدین،  سید الوصیین و امام المتقین حضرت علی بن ابیطالب علیه افضل صلوات المصلین و روز پدر بر بر عموم هموطنان عزیز خصوصا مردم ولایت مدار استان بوشهر و حوزه انتخابیه دشتستان، مبارک باد. در وصف آن عصاره خلقت و برهان قاطع پروردگار سبحان زیباترین کلام را حضرت امام راحل قدس سره الشریف برگرفته از احادیث اجداد طاهرینش فرمود که گفت: "علی اسم جمع الهی است." به راستی بعد از وجود حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه وآله و سلم کدام مخلوق عالم امکان، از جمع کروبیان و جنیان و انسانها، کامل تر از آن امام همام در تجمیع صفات کمالیه الهی می باشد. اثبات این مدعا همان قدر که آسان می نماید، و دلایل مستدل آن بی شمار است، همان قدر هم به دلیل نامتناهی بودن  ابعاد شخصیتش، ممتنع می نماید.

 

در ادامه این پیام آمده است: سهل ممتنعی که بیش از سیصد آیه  قران مبین در شأن او نازل شده است و پیروان همه ادیان الهی در برابر عظمت الهی اش سر تعظیم فرود می آورند، او که شاخص انسانیت و میزان اعمال بندگان ذات اقدس پروردگار است. او که ولادتش در ببت آلله الحرام است، همانجا که  خداوند مادر حضرت عیسی علیهما السلام را در هنگام تولد آن پیامبر اولی العزم اجازه ماندن ندادند اما برای مادر او کعبه معظمه شکافته شد. وایام وقوف آن بانوی مطهره در خانه خداوند ایام البیض و بهترین اوقات برای استجابت دعا و اعتکاف گردید. و این ایام چه فرصت مغتنم و باشکوهی است برای ارتباط صمیمی و عاشقانه با ذات اقدس باری تعالی و استجابت دعا. خدای را بی نهایت سپاسگزاریم که هر ساله بر مشتاقان این مناسک عرفانی و معتکفین متدین خصوصا جوانان عزیز افزوده می شود به نحوی که مساجد کشور ظرفیت گنجایش این خیل عظیم را ندارد. اینجانب ضمن التماس دعا از آن عزیزان برای نجات مظلومین و ستم دیدگان و رهایی بلاد مسلمین از فتنه های موجود ، از مسئولین محترم استانی و شهرستانی استدعا دارم تمهیدات لازم و امکانات مورد نیاز این مراسم معنوی را فراهم آورند.

 

موسوی نژاد در این پیام گفته است: هنگام فتح ایران در زمان پادشاهی خسرو پرویز، اولین مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و ایتامی که پدران خود را در جنگ از دست داده بودند و اغلب مادران آنها به کنیزی برده شده بودند، به دست حضرت ابوتراب علی بن ابیطالب علیه السلام تأسیس شد و آن زمان لقب ابوالایتام یا بابای یتیمان در وصف او بروز بیشتری پیدا نمود. هرچند پیشتردر وصف او پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله فرموده بودند: من وعلی پدران این امت هستیم. وچه به جا و متناسب است که روز تولدش به  روز پدر نام گذاری شده است. از پروردگار بی همتا توفیق همگان را در شکر گذاری نعمت ولایت حضرت علی علیه السلام و قدر شناسی از پداران عزیز که بار سنگین اداره خانواده بر دوش آنان می باشد، خواستارم و حق عظیم پدر بر دوش فرزندان را به خودم و همگان یاد آور شده و از خداوند بزرگ صحت و عافیت دنیا و آخرت را برای پدران در قید حیات و آمرزش و مغفرت واسعه الهی برای پدران از دنیا رفته خصوصا شهدای والا مقام انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مسإلت می نمایم.

 

در عبدالکریم جمیری نماینده مردم شریف بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی آمده است: ایام پر خیر و برکت رجبیه و اعیاد مبارکه میلاد مسعود و تابناک انوار الهیه این ماه را مغتنم شمرده، مراتب تبریک و تهنیت خود را محضر امت عظیم القدر اسلامی و هم استانیهای عزیزم بویژه مردم شریف حوزه انتخابیه به مناسبت تولد فخر عالم امکان، میزان حق، اسوه شجاعت و عدالت، امام علی (ع) اعلام می دارم.

 

تقارن میلاد اولین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با روز معلم فرصت مغتنمی است تا با گرامی داشت یاد و خاطره معلم و استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری و عرض ادب و ارادت محضر بزرگان علم و دانایی، خردورزی و اندیشه، مراتب تقدیر و سپاس خویش را به پاس انوار بخشی دانش و ایفای رسالت و مسئولیت انبیاء و اوصیاء بزرگ الهی در نقش هدایت گری جامعه، تقدیم دارم.

 

در سال 1394 که از سوی رهبر فرزانه و معزز انقلاب اسلامی، سال همدلی نام گرفته و متبرک به انوار قدسیه، زکیه اطهر، حضرت فاطمه(س) است از خداوند باریتعالی، عزت و سربلندی و توفیق روز افزون طلایه داران عرصه تعلیم و تربیت در ایفای نقش معلمی و پرورش فرزندان پاک ایران اسلامی خواستارم.

 

همچنین در پیام حجت الاسلام موسی احمدی، نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی آمده است: تعلیم و تربیت هدیه و ارمغان الهی است از جانب خداوند متعال و این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند. انسان هایی با پذیرش این مسئولیت، نام خویش را در قالب واژه مقدس «مـعـلّم» ثبت کرده اند و ایمان، دانش و بینش را در ضمیر های پاک حک می کنند و ندای فطرت را به گوش همگان می رسانند.

 

بی تردید راز ماندگاری و عظمت معلمان در ذهن و قلب مردم همانا خلوص و صفای باطن آنهاست و قطعاً جوشش چشمه سارهای زلال پویندگان راه سعادت و تکامل بشری حاصل مجاهدت های معلمان و مربیان فرزانه ای است که امانت دار انسان اند. رنج امروز او، اعتلای فرهنگ و اندیشه فردای میهن است؛ او امروز خود را، وقف فردای دیگران می سازد و با این کار، نام او در ردیف نام انبیاء بر کتیبه تاریخ جاودانه می شود.

 

بی گمان رسالت سترگ نهاد تعلیم و تربیت درپرورشنیروی انسانی خلاق،فکورواندیشمند،مرهون کوشش خستگی ناپذیر استادان و معلمانی است که با همت و تلاش، نگاه بلند خویش را به افقی بلند معطوف داشته اند که ایرانی مقتدر، آباد و دانش محور،میوه به بار نشسته آن خواهد بود.

 

اکنون که در آستانه روز معلم به عنوان سازندگان فردای جامعه ای توسعه یافته و تربیت کنندگان نسل های آتی قرار داریم بر خود فرض می دانم این روز بزرگ را به همه اساتید و معلمان شریف که عمر پربرکت خود را خالصانه وقف خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم نموده اند تبریک و تهنیت عرض نمایم./833/د101/ح

ارسال نظرات