۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۵۷۷۰۱
استاد حوزه علمیه قم:

نباید به کسانی که در فتنه سکوت کردند تبسم سیاسی زد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم احزاب و گروه‌ها را به رعایت خطوط قرمز و چارچوب‌های قوانین و تدابیر رهبری توصیه کرد و گفت: تا وقتی این اصول رعایت شده است رهبر معظم انقلاب و مردم آن را قبول دارند٬ پایبندی به این اصول هم نباید تنها در زبان بلکه باید در مرحله عمل باشد.
سيد جلال رضوي مهر
حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ با اشاره به دو انتخابات حساس که ملت ایران در سال جاری پیش رو دارد، گفت: ملت فهیم و انقلابی ایران انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به عنوان دو رکن رکین جمهوری اسلامی در پیش دارند که دولتمردان و مردم باید با بصیرت‌زایی در زمینه بلوغ سیاسی فعالیت داشته باشند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی هنوز در انتظار فاصله بین ملت و نظام هستند لیکن این بار هم مطابق سالیان پیش ملت ایران برگ برنده و پیروزی را به نفع خویش رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: احزاب٬ گروه‌های سیاسی و تشکلاتی در میان مردم مقبولیت دارند که مفهوم و مصداق ولایت فقیه را باور داشته باشند؛ ملت ایران به احزابی که به طمع ورزی دشمنان کمک می‌کنند اعتماد ندارد.
حجت الاسلام رضوی مهر افزود: ملت ایران چون رهبر بزرگوارش به هیچ یک از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی چک سفید نداده است که آن‌ها را بدون قید و شرط قبول داشته باشند؛ تا زمانی احزاب و گروه‌ها برای مقام معظم رهبری و مردم محترم و مهم هستند که خطوط قرمز و چارچوب های قوانین و تدابیر رهبری را نه به زبان بلکه به عمل به کار گیرند.
وی اظهار داشت: همه باید در کنار عمود انقلاب که همانا ولایت است تجمع کنند و اختلافات خود را به اختلافات مبنایی تبدیل نسازند؛ غوغا سالاری راه نیاندازند و به دور از سیاه نمایی٬ اذهان مردم را با مچ گیری‌های خود مخدوش نکنند.
عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ابراز داشت: اصول گرایان که به اصالت انقلاب٬ نظام و ولایت فقیه باور دارند باید قبل از تفکر پیرامون منافع خویش چون گذشته منافع و اهداف نظام و ملت را در نظر گرفته و از تشتت‌های بیهوده پرهیز کنند و بدانند وحدت همواره رمز پیروزی است.
حجت الاسلام رضوی مهر خاطرنشان کرد: همانگونه که تاریخ انتخابات نشان داده است٬ افراط و تفریط دو عنصر و عامل ایجاد فضای منفی برای احزاب است؛ اتحاد٬ همدلی و انسجام نیز موجب پیروزی و موفقیت‌های روز افزون خواهد بود؛ باید تشکل‌های تحت مدیریت اصول گرایان با وحدت رویه و بازخوانی گفته‌های مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات بکوشند تا دغدغه‌های ملت و رهبری برطرف گردد.
وی تصریح کرد: نباید به کسانی که در فتنه سکوت کردند٬ تبسم سیاسی کرد؛ نباید به کسانی که در مقابل یاوه گویان و یاوه سرایان و افرادی که موجب اتهام زنی غرب علیه نظام شدند میدان سیاسی داده شود.
عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم اظهار کرد: کسانی حق حضور در عرصه سیاسی را دارند که قبل از عرض اندام سیاسی به دفاع از نظام ولایت فقیه و کلیات انقلاب حداقل حرکت و چند جمله در کارنامه ‌خود داشته باشند٬ نه کسانی که در آن روزگار سخت بلندگوی بوق‌های شیطانی شدند.
حجت الاسلام رضوی مهر گفت: مردم دفاع از آرمان‌های امام خمینی٬ انقلاب اسلامی و عمل به گفته‌های رهبر معظم انقلاب را وظیفه خود می‌دانند و با حس وظیفه در هر انتخاباتی در کشور شرکت می‌کنند.
وی درخواست کرد: تمام احزاب بویژه اصول گرایان باید دو چیز را معیار و ملاک فعالیت های خود قرار دهند٬ تا بتوانند گام بلند پیروزی را به نفع سرنوشت انقلاب اسلامی رقم زنند؛ اول اینکه منافع ملت و نظام را مد نظر قرار دهند و دیگر اینکه فرمایشات مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب را نصب العین خود قرار دهند./836/ت302/ج
ارسال نظرات