۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۵۴۰۳۰
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس علی‌بن‌باقر:

حضرت زهرا عصاره خلقت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان گفت: از امام صادق(ع) روایت است که زهرا نامیدن حضرت فاطمه(س) به این دلیل است که عظمت نور خدا در ایشان تجلی پیدا می کند.
ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال کاشان شامگاه پنج شنبه در جمع زائران حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان در مسجد جامع این روستا، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: امام صادق(ع) از قول حضرت فاطمه(س) می فرماید شش خصلت است که در زن و مرد مؤمن نباید باشد.

 

وی با اشاره به این که حدیث مذکور در کتاب خصال شیخ صدوق آمده است، افزود: خصلت های سخت گیری، مکر، حسد، دروغگویی، لجاجت و سوء ظن از سوی امام صادق(ع) نهی شده است.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: سخت گیری نخستین خصلتی است که سفارش شده نباید در مؤمنان باشد، چرا که دین اسلام دین سهل و آسانی است، از این رو سخت گیری در خانواده و جامعه موجب سرخوردگی و دل زدگی در خیلی از موضوعات می شود.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر با اشاره به این که برخی مذاهب به غلط دیدن تلویزیون و خارج شدن زن از خانه را حرام دانسته اند، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) و امیرمومنان(ع) سه ماه عقد بسته بودند و پیامبر(ص) روز رفتن این دو بزرگوار به منزل شان برای شروع زندگی، از زنان مدینه خواست که آنها را همراهی کنند و حضرت فاطمه(س) نیز برای خواندن خطبه وارد مسجد شد، از این رو دین اسلام دین سخت گیری نیست.

 

وی با اشاره به این که شایسته است تا مؤمنان در امور خیر از یکدیگر سبقت بگیرند گفت: در جامعه امروز مردم برای رفتن به سفر حج رغبت زیادی دارند، آنهم سفری که آیت الله مکارم شیرازی از مسؤولان خواستار تجدید نظر در سفری که به شیعیان توهین می شود را کرده است.

 

وی مراجع شیعه را دلسوز دین و تشیع هستند دانست و افزود: آن حجی که به جوان شیعه تعرض، توهین و جسارت شود و در آن حجاج مورد هتک حرمت قرار بگیرند، مورد قبول و پسند واقع نمی شود.

 

وی افزود: از امیرمومنان(ع) روایت است لج بازی ریشه همه بدی ها است، از این رو در جامعه امروز به دلیل لج بازی طرفین در زندگی مشترک، بسیاری از خانواده ها متزلزل و به طلاق منجر می شود.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: کسانی که از خسارت و مصیبت وارد شده به دیگران خوشحال می شوند، افرادی حسود هستند که متأسفانه این رذیله زشت در جامعه زیاد دیده می شود و در صدر اسلام نیز بزرگان ما از زخم زبان مردم رنج می بردند.

 

مدیرمرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر با اشاره به این که بدترین گناهان سوء ظن به خداوند متعال است، گفت: اثر برخی از گناهان در این دنیا مشخص می شود که گناه سوء ظن یکی از آن گناهان است و دیگری بی احترامی به پدر و مادر و ظلم کردن به دیگران است.

 

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را عصاره خلقت دانست و گفت: از امام صادق(ع) روایت است که زهرا نامیدن حضرت فاطمه(س) به این دلیل است که عظمت نور خدا در ایشان تجلی پیدا می کند.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که حضرت زهرا(س) سختی و مشقات زیادی را در عمر کوتاه خود متحمل شد، افزود: این بانوی بزرگ اسلام می فرماید اگر دردی هم از سوی خدا برسد، برای من محبت و عنایت است، چرا که خداوند نعمات بسیاری را به ما عطا فرموده است./1307/پ202/ب4

 

ارسال نظرات