۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۵۱۸۷۰
رییس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب:

چراغ آرمان­خواهی واقع بینانه در مشهد نیازمند فروغ بیشتری است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: برخی از ستون­های اصلی انقلاب در مشهد در شرایطی هستند که به نظر می­رسد نمی­توانند به اندازه نیاز جامعه از آرمان­ها دفاع کنند.
امير خوراکيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، امیر خوراکیان، رییس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، شب گذشته در آیین اعلام موجودیت جبهه آرمان خواهان واقع بین که در تالار رازی دانشکده بهداشت دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، به بازخوانی نظرات رهبر معظم انقلاب در خصوص آرمان خواهی واقع نگرانه پرداخت.

 

وی گفت: در جریان انقلاب اسلامی، تمام سختی های انقلاب با دل­خوشی آرمان­ها سپری می­شد؛ رهبر معظم انقلاب در این باره می فرمایند: «انقلاب اسلامی حرکتی بود که با اهداف مشخصی به وجود آمد که در ابتدا اهدافی کلان بود و سپس تبیین و خرد شد که استقلال­طلبی، استکبار­ستیزی، کرامت­بخشی به انسان­، دفاع از مظلوم و پیشرفت و اعتلای علمی و اقتصادی از جمله آن اهداف است».

 

خوراکیان افزود: همت و انگیزه ما برای این آرمان­ها است که در متن دین، معارف دینی، قرآن عزیز، بعثت پیامبر(ص)، جریان کربلا و زندگی ائمه وجود دارد؛ ما نمی­خواهیم بی­آرمان زندگی کنیم، می­خواهیم خود را وقف آرمان­ها کرده و برای آن­ها تلاشی جهاد­گونه، جدی و با­هزینه کنیم.

 

رییس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با بیان این که چراغ آرمان­خواهی واقع­بینانه در مشهد و استان نیازمند فروغ بیشتری است، اظهار کرد: برخی از ستون­های اصلی انقلاب در مشهد در شرایطی هستند که به نظر می­رسد با همه تقدس­شان نمی­توانند به اندازه نیاز جامعه از آرمان­ها دفاع کنند.

 

وی ادامه داد: ما در مشهد سرمایه شاگردان رهبر معظم انقلاب را داشته ایم و فکر می کردیم آن ها نقش بیشتر، دقیق­تر و روشن­تری ایفا کنند و برخی هم برای این منظور با تدابیری به مشهد هجرت کردند اما نتوانستند به محوری برای جریان انقلاب تبدیل شوند.

 

خوراکیان ضمن تأکید مجدد بر توجه به اندیشه های رهبر معظم انقلاب در باب آرمان خواهی واقع بینانه گفت: رهبر معظم انقلاب در تبیین نسبت آرمان­ها با واقعیت­ها می­فرمایند: «آرمان­گرایی بدون واقع­نگری به توهم می انجامد، آرمان­ها مثل قله­اند و کسانی­ که اهل پیمودن مسیر رسیدن به قله باشند، جایگاه قله را درست تصور می­کنند؛ راه رسیدن به قله این نیست که شما نیروی خود را هدر بدهید».

 

وی، اخلاق محوری و رعایت اصول، اهمیت طراحی مسیر بر اساس الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و پرداخت هزینه را از جمله مهم­ترین مسائل در آرمان­خواهی واقع­نگرانه بر اساس اندیشه رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: مردم باوری جزو اصول انقلاب و اندیشه رهبری است به گونه­ای که ایشان عامل شجاعت و قاطعیت امام­(ره) را «باور به خدا»، «باور به مردم» و «باور به خود» معرفی می کنند.

 

رییس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در پایان «محمد سعید احدیان» را به عنوان دبیر جبهه آرمان­خواهان واقع­بین معرفی کرده و ملاک­های این انتخاب ر تدین، اخلاق محوری، اشراف و انس با مسائل روز، تعادل و مشی منطقی وی عنوان کرد./820/پ202/ب5

ارسال نظرات