۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۲۵۱۱۲۰
آیت الله نمازی:

ولایت مداری، اسلام را زنده نگه داشته است

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این‌که ولایت مداری تا به امروز اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: فرهنگ، فلسفه و پیام های عاشورا باید از سوی کارشناسان استخراج و در حوزه های علمیه آموزش داده شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان یکشنبه شب در دیدار اعضای سه مؤسسه خیریه توسعه، کاشانه مهر و احیاء کاشان، گفت: در کارهای جمعی سعی شود در درون حاکمیت انجام شود به این معنی که کار خیریه در خارج از حاکمیت نباشد و در درون نظام و با ارتباط با مسؤولان امر انجام شود.

 

وی افزود: مسؤولانی که در رابطه با کار خیریه هستند اگر قانونی برای انجام کارها وجود داشته باشد که کارها به راحتی جلو خواهد رفت اما اگر در برخی اوقات برای ادامه کار نیاز به تصویب قوانینی باشد، اگر مسؤولان در جریان کار باشند کمک خواهند کرد.

 

خداوند کارگر است و عامل است و فعال است

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خداوند خود عامل است و یکی از صفات خدا کامل و شاغل بودن و کارگر بودن می‌باشد، افزود: این جایگاه خدا برای بالابردن جایگاه کارگران است که خداوند کارگر، عامل و فعال است و بالاتر از فاعل می باشد.

 

وی افزود: خداوند کارگری است که بدون وقفه و سه شیفت کار می کند و تمام کرات و آسمان ها تحت فرمان او بدون وقفه در حال فعالیت است به طوری که نظام آفرینش هیچگاه تعطیل نیست.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که یکی از وظایف حاکمیت و مجموعه خیریه ها، ظرفیت هایی است که نادیده گرفته شده، گفت: معلولینی که به لحاظ فیزیکی مشکلی دارند، چنانچه ظرفیت های آنها شناخته شود و آموزش داده شوند ظرفیت های آنها فعال خواهد شد.

 

وی افزود: اگر خداوند هنگام آفریدن انسان به خودش تبریک گفت به این دلیل است که انسان موجود پیچیده ای است، بنابراین معلولان دارای توانمندی هایی هستند که باید فعال و از رکود و سکون خارج شوند.

 

با تمام شدن فرش عتبات کار برای مفروش کردن امامزادگان و حوزه های علمیه وجود دارد

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به ادامه فعالیت های کارگاه های فرش عتبات بعد از اتمام تعهدات و چگونگی ادامه فعالیت این کارگاه ها گفت: در شهرستان کاشان و دیگر شهرهای کشور ظرفیت زیادی از جمله امامزادگان، حوزه های علمیه، مدارس و کتابخانه و خانواده های طلاب هستند که می تواند برای تأمین فرش این مکان ها، ادامه فعالیت های کارگاه های فرش را تحقق ببخشد.

 

وی افزود: این پیشنهاد، تنها یک پیشنهاد خامی است که نیاز به مطالعه و برنامه ریزی دارد، بنابراین اگر فرش عتبات تأمین شد کار تمام شده نیست و کار برای امامزادگان و حوزه های علمیه وجود دارد.

 

جذب توریست خارجی سبب می شود تا وابسته به خارج شویم

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به فعالیت در حوزه های گردشگری و سرمایه گذاری توریسم گفت: دولت های گذشته و فعلی از توریسم و گردشگری به عنوان یک صنعت در کنار دیگر صنایع نام برده اند که با ذخائر و سرمایه هایی که داریم اگر صنعت توریسم را درست احیا کنیم می تواند جوابگو باشد.

 

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که جذب توریست خارجی سبب می شود تا وابسته به خارج شویم، از این رو با توجه به مسائل امنیتی کشور ایران که دشمنان اسلام با استفاده از گروه های تروریستی القائده و النصره و داعش و ... که همه این گروه ها از سوی دستگاه های جاسوسی آمریکا و صهیونیست اداره می شوند می توانند در بخش صنعت توریسم نفوذ کنند.

 

به گفته وی صنعت توریسم از زاویه اقتصادی و جذب سرمایه خوب است اما باید مراقب بود که یکی از آفات این صنعت بدحجابی است، اما در بحث تولید و فعال شدن سرمایه ها کار خوبی است.   

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: در روایات همه ائمه اطهار است که هیچ کاری نزد خدا بالاتر از گره گشایی از کار محرومان جامعه نیست، بنابراین این کار را خالصانه انجام دهید و به دنبال اسم و رسم و نان نباشید ضمن این که باید متوجه بود که بالاترین کار بعداز نماز و روزه واجب، رسیدگی به کار خلق است.

 

جامعه اسلامی باید در برابر تهاجمات اخلاقی و فرهنگی واکسینه شود

 

آیت الله نمازی همچنین در مورد ساخت موزه عاشورا در کاشان نیز گفت: عاشورا یک حادثه و واقعه نیست، بلکه عاشورا یک مکتب است که دارای درس ها و پیام های فراوانی برای بشریت تا زمان ظهور ولی عصر است.

 

وی افزود: این عزاداری ها و اشک ریختن ها و به سینه زدن ها ظاهر کار است، اما باطن عزاداری ها برای تزریق روح حسینی به جوانان و جامعه است که جوانانی که طی یکسال کاری با امام حسین(ع) ندارند در محرم عزادار امام حسین می شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که، خطبا و مداحان باید این هنر را داشته باشند که بتوانند پیام عاشورا را برای جوانان بازگو کنند یاد آور شد: عاشورا دارای 22 پیام است که یکی از آنها وحدت امت اسلامی است.

 

به گفته وی، تمامی کشتارها و قتل ها و درگیری‌های سیاسی که کشور را مانند گوشت قربانی تکه تکه می کند به دلیل نداشتن وحدت با یکدیگر است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان، اسلام را دارای دو رکن امت و امامت دانست و گفت: در اسلام فقط یک حزب داریم آن هم حزب الله  است و هیچ حزب دیگری وجود ندارد.

 

آیت الله نمازی گفت: برای موزه عاشورا، همه پیام های عاشورا را تابلو کنید تا همه بدانند که جامعه اسلامی را باید در برابر تهاجمات اخلاقی و فرهنگی واکسینه شود.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به این که، ولایت مداری تا به امروز اسلام را زنده نگه داشته است گفت: فرهنگ و فلسفه و پیام های عاشورا باید از سوی کارشناسان استخراج و در حوزه های علمیه آموزش داده شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات