۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۴۹۵۵۸
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

رمز بقای حوزه های علمیه در حفظ وحدت و یکپارچگی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت: وحدت موجب رشد و بالندگی و اختلاف موجب اضمحلال فکر و اندیشه صائب است؛ رمز بقای حوزه های علمیه در حفظ وحدت و یکپارچگی حوزه های علمیه است.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه
حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، منشور روحانیت امام خمینی (ره) را سند راهبردی حوز های علمیه دانست و گفت: راهبرد امام خمینی (ره) در جمع بین فقه سنتی با رویکرد فقه پویا بود؛ فقه جواهری اساس و محور دانش هر مجتهدی است، ولایت فقیه برگرفته از فقه جواهری است و منشور امام انسجام یکپارچگی، وحدت، تعامل، تحمل و در واقع نوعی سبک نوین در راهبرد توسعه تفکر حوزوی بود.
 
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم بالندگی حوزه ها را مدیون نظام مقدس اسلامی و نظام مقدس اسلامی را مولود تفکر حوزویان توصیف کرد و اظهار داشت: نظام و حوزه دو بال در حال صعود و تکامل هستند؛ دشمنان منکوب شده به دنبال آن هستند که از حوزه نمایی چند صدایی و یا مبانی متضاد به نمایش بگذارند.
 
حجت الاسلام رضوی مهر ابراز داشت: امروز شاهد هستیم فتوای جهاد، داعش را میخکوب بر زمین کرده و خفتگان از قافله را بیدار کند؛ امروز حوزه علمیه قم دارای یک شیوه نظام مند در احیای تراث مکتب اسلام است.
 
وی ادامه داد: امروز منویات پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) الگوی سبک زندگی اسلام است؛ ایستادگی و مقاومت در مقابل زیاده خواهی امپرالیسم از آموزه های امام خمینی (ره) بوده و باید بدانیم ایشان با پرورش شاگردان مکتب دار خویش اجتهاد فعال را رقم زد و توصیه های ایشان برای طلاب جوان پند و نصیحتی شد تا دشمنان ناکام بمانند.
 
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام بر اساس تفکرات حکیمانه خود و دیدبانی حوادث پیش رو اجازه ندادند تا اختلاف زمینه تفرقه، تفرقه موجب فتنه و فتنه به هدر دادن عده و عده گردد؛ امام کوشیدند تا با طبیعی جلوه دادن اختلاف سلیقه آن را جهت تضارب آرا در میدان تفکر و اندیشه، برگی برنده فراروی صاحب نظران و ایده پردازان به عنوان شاخصه معرفی نمایند.
 
حجت الاسلام رضوی مهر ناکامی دشمنان را منوط به حفظ وحدت بین طلاب و روحانیان دانست و ابراز داشت: وحدت موجب رشد و بالندگی و اختلاف موجب اضمحلال فکر و اندیشه صائب است؛ امام دریافتند، رمز بقای حوزه های علمیه در حفظ وحدت و یکپارچگی حوزه های علمیه است.
 
وی ابراز امیدواری کرد: منشور همیشه جاوید امام باید هر ساله در سالگرد صدورش فرمان بازخانی شود و نسل به نسل و یادگاری ماندگار از امام برای تار و پود وجودمان و حیات حوزه و روحانیت تدریس گردد؛رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از شاگردان امام خمینی (ره) امروز منادی وحدت در جهان اسلام و خصوصاً حوزه های علمیه است./836/ت302/ش
ارسال نظرات