۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۴۳۶۷۷

امام حسن عسکری با نظام وکلا مقدمات غیبت را فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب برجسته علوم دینی با بیان این که غیبت امام عصر(عج) در سیره امامین عسکریین(ع) آموزش داده شده است، اظهار کرد: هنوز هیچ گونه سیاست یا مدل حکومتی نتوانسته ابعاد این شیوه امامت را درک کند.
حجت الاسلام حسين زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسین زاده، خطیب برجسته دینی در جشن میلاد حضرت امام حسن عسکری(ع) که روز گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان این که برخی از ائمه اطهار در معرفت دینی ما محجور واقع شده اند، اظهار کرد: در سال برای برخی از معصومین(ع) فقط در حد یک یا دو روز کار می کنیم و متأسفانه شناخت برخی شیعیان از زندگی نامه ائمه معصومین(ع) در سطح بسیار مقدماتی و پایین است.

 

حجت الاسلام حسین زاده با بیان این که بزرگداشت ها در ایام ولادت و شهادت معصومین یک سیره عملی اختصاصی شیعی است، گفت: این بزرگداشت ها معمولا با سیاست آشنایی مردم با زندگی و سیره و سبک زندگی آنان همراه است.

 

خطیب برجسته معارف دینی با اشاره به این که سبک زندگی ما با سبک زندگی ائمه اطهار فاصله بسیار زیادی دارد، افزود: حداقل برکت این مناسبات این است که ما زندگی امام عسکری(ع) را به بهانه ولادت ایشان بیان و نگاه مردم را با سبک زندگی اسلامی آشنا می‌کنیم.

 

حجت الاسلام حسین زاده با بیان این‌که امام عسکری(ع) فقط 28 سال داشتند که به شهادت رسیدند، افزود: این 28 سال هم هرچند کوتاه بوده است اما اگر به این زندگی خوب پرداخته شود برای تمام دوران های زندگی بشر کافی است.

 

وی با بیان این که برخی از روشنفکران به ظاهر مسلمان باور ندارند که زندگی یک امامی که هزار و200 سال پیش زندگی می کرده است می تواند یک اسوه کامل باشد، گفت: خود قرآن کریم اشاره دارد که ای مسلمانان در هر زمانی زندگی سالم می خواهید به زندگی پیامبر اکرم(ص) بنگرید.

 

وی ادامه داد: امروز اگر کسانی باشند که مقید به الگوبرداری از سبک زندگی و سیره پیامبر اکرم شوند دنیا گلستان می شود بنابراین می بینیم که برخی نمی دانند و برخی نمی خواهند عمل کنند.

 

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به این‌که زندگی اسلامی به‌عنوان یک سبک کامل باید در رأس امور ما قرار بگیرد، گفت ما فاصله زیادی بازندگی پیامبر داریم بنابراین باید این سیره دقیق هم تبیین و هم عمل شود.

 

وی با اشاره به این‌که اسلام یک‌راه کاملاً روشن و مشخصی است، افزود: اسلام برای بزنگاه‌های زندگی دستورالعمل گفته است و هیچ‌چیزی را جا نگذاشته لذا باید یک‌همت بلند برای عمل به این معارف باشد.

 

خطیب برجسته معارف دینی با بیان این‌که شیعه چیزی را کم ندارد، ابراز کرد: امام حسن عسکری(ع) در سیره عملی خود در حقیقت سیره غیبت را به شیعیان آموزش دادند.

 

حجت‌الاسلام حسین زاده بابیان این‌که امام حسن عسکری(ع) با بنیان‌گذاری نظام وکلا مقدمات غیبت را فراهم کرد، گفت: امام حسن عسکری در قم اشعری را به‌عنوان وکیل خود قرارداد و هنوز هم اشعریون قمی از نسل وکیل امام حسن عسکری(ع) در قم زندگی می‌کنند.

 

وی افزود: مسجد امام حسن عسکری که روبه‌روی حرم مطهر حضرت معصومه قرار دارد به دستور مستقیم امام به وکیلشان ساخته‌شده است.

 

خطیب برجسته دینی با بیان این‌که ما چهار مرحله غیبت داریم، گفت: در زمان امام هادی(ع) نوعی غیبت مقدماتی در سیره ایشان حاکم شد.

 

وی افزود: در زمان امام حسن عسکری(ع) نیز این آموزش به سیره جدیدتری ادامه داشت تا این‌که امامت امام عصر(عج) با غیبت آغاز شد بنابراین امامت در زمان سه امام معصوم عسکریین(ع) و امام عصر(عج) با سیره نوینی آغاز شده بود که هنوز جهان معاصر نتوانسته ابعاد دقیق این مهم را درک کند./837/پ202/ی

ارسال نظرات