۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۴۳۲۵۹

نخستین مسابقه سیره نبوی در روسیه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین مسابقه سیره نبوی به زودی با حضور روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان در روسیه برگزار خواهد شد.
روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روسیه قرار است به زودی نخستین مسابقه سیره نبوی را با حمایت بخش اجتماعی و خیریه و تربیتی شورای مفتیان این کشور و با همکاری مشترک روزنامه «اسلام لایو» و روزنامه «منطقه اون لاین» برای روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان برگزار کند.

این مسابقه با عنوان « رسول رحمت» با هدف آشنا کردن مسلمانان با پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و تقویت ارزش های اخلاقی و معنوی با اقتدا به نبی اکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) و اخلاق کریمه ایشان و ترویج روح رقابت بین روزنامه نگاران برگزار می شود.

شرکت کنندگان در این مسابقه از روزنامه نگاران حرفه ای و رسانه های روسی و منطقه ای و روزنامه نگاران مستقل و نمایندگان حرفه ای اینترنت و وبلاگ نویسندگان خواهند بود.

در سال‌ای اخیر روشنفکران روسی از مطالعه تاریخ و زندگی حضرت محمد (صلى الله علیه و آله و سلم ) استقبال زیادی کردند، به طوری مرکز انتشارات علمی «لادومیر» کتاب سیره نبوی به نویسندگی «ناتالیا یفریموفا» و «توفیق ابراهیم سلوم» را به زبان روسی در سال 2010 میلادی چاپ و منشتر کرد.

مولفان این کتاب در بخش اول به سیره پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) از زمان ولادش تا نزول وحی و آغاز دعوت در مکه مکرمه تکیه کردند و در بخش دوم با اتکا به آیات قرآنی و احادیث نبوی به هجرت ایشان به مدینه منوره نوجه داشتند.

گفتنی است، مسئولان این مسابقه زمان دقیق برگزاری آن را مشخص نکرده اند./982/د102/ک

ارسال نظرات