۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۴۰۲۸۷
آیت‌الله علم‌الهدی:

ولایت‌فقیه مظهر حاکمیت اهل‌بیت است/ دکترین انقلاب اسلامی، دکترین فاسد لیبرال دموکراسی را کنار خواهد زد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علم‌الهدی گفت: این انقلاب برای حاکمیت دین بود، حاکمیت دین در حاکمیت اهل‌بیت (ع) است و ولایت‌فقیه نیز مظهر حاکمیت اهل‌بیت (ع) است؛ این حاکمیت باید در کشور تثبیت و صادر شود، در تمام جهان اسلام فراگیر شده، با دکترین سیاسی جدید، دنیا را در برابر دکترین سیاسی پوسیده فاسد شده لیبرال دموکراسی هوشیار کند و به دست صاحب اصلی آن برساند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس با اشاره به فرارسیدن ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و تبریک این روز، گفت: اسلام ناب، معارف امام صادق (ع) است.

 

وی با اشاره به سرکوب گری‌های سیاسی طول تاریخ اسلام علیه ائمه اطهار (ع)، ادامه داد: در طول تاریخ، همه سرکوبگری‌هایی که جریان‌های سیاسی نسبت به ائمه معصومین (ع) و تبار پیغمبر اکرم(ص) انجام می‌دادند برای این بود که اسلام در معارف اهل‌بیت (ع) است و با براندازی اهل‌بیت(ع)، اسلام براندازی می‌شود.

 

انقلاب اسلامی، حاکمیت ولایت را محقق کرد

امام‌جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: حاکمیت اسلام در سایه حاکمیت ولایت و امامت اهل‌بیت(ع) در پیروزی انقلاب مقدس اسلامی ما محقق شد و به واقعیت پیوست، از روزی که انقلاب پیروز شده تا به امروز، همه درگیری‌ها و چالش‌هایی که جریان‌های سیاسی در داخل کشور به وجود آوردند و به قدرت‌های استکباری دنیا کمک کردند، از هشت سال دفاع مقدس که بر مردم ما تحمیل شد تا فتنه 88، تنها برای براندازی حاکمیت اسلام در سایه حاکمیت ولایت بوده است.

 

وی با اشاره به این‌که ولایت‌فقیه، نمودار ولایت معصوم است، خاطرنشان کرد: در همه بحران‌ها، ستون خیمه نظام که مقام ولایت و رهبری است را قرارگرفته زیرا اسلام نباید حاکم شود و اگر بنا شد ولایت در شکل ولایت‌فقیه حاکم شد، این حاکمیت اصل اسلام است.

 

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که امروز عده‌ای در مملکت معتقدند دیگر انقلاب تمام‌ شده است، گفت: عده ای هستند که می‌گویند در سال 57 انقلابی به پیروزی رسید، امام جلو افتاد و مردم  نیز پشت سر ایشان با رژیم ستم‌شاهی جنگیدند و پیروز شدند، یک مدیریت رفت و یک مدیریت دیگر آمد و تمام شد؛ آقایان می‌گویند برای اداره کشور ما باید در باشگاه قدرت جهانی وارد شویم، ما نمی‌توانیم در برابر این قدرت جهانی که تمام معادلات اقتصادی و سیاسی دنیا را در دست دارد، ایستادگی کنیم.

 

اعتقاد به سازش در برخی مسؤولان

وی اضافه کرد: آنان حتی در نشست‌های خصوصی خود برخی را مسخره می‌کنند و می‌گویند این آقا انقلابی 57 است یعنی شرایط دنیای امروز را درک نمی‌کند؛ آنان می‌گویند امروز روز تعامل و سازش است، روزی است که باید با قدرت‌های جهان در این باشگاه قدرت جهانی بسازیم و زندگی کنیم.

 

امام‌جمعه مشهد به بی‌اعتنایی این دسته از افراد به نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم بی‌دفاع فلسطین اشاره کرد و گفت: این دسته معتقدند باید در باشگاه قدرت آنان حضور داشته باشیم و غیر از این نمی‌توانید زندگی مردم را اداره کنید، نان مردم، اقتصاد، تجارت و عیش و نوش مردم در مخاطره می‌افتد.

 

وی با تأکید بر این‌که ممکن است چنین اعتقاداتی را به زبان نیاورند، یادآور شد: این عقاید را رفتارشان ثابت می‌کند، رفتار سیاسی، شعارهای سیاسی و برخورد آنان این مسأله را ثابت می‌کند که معتقدند انقلاب به پایان رسیده است.

 

حرکت مردم در انقلاب به‌واسطه جلوداری مرجعیت دینی بود

آیت‌الله علم‌الهدی با یادآوری این‌که درحرکت انقلاب اسلامی، مرجعیت دینی جلودار بوده است، بیان کرد: مرجع تقلید جلودار انقلاب بود، اگر یک لیدر سیاسی جلودار این انقلاب بود آیا مردم این‌ چنین فرزندان خود را فدا می‌کردند؟ این‌گونه جان می‌دادند؟ اگر جلوی این انقلاب یک آقای متخصص سیاسی اقتصادی آزادی‌خواه بود، واقعاً مردم این‌چنین با سینه خشک به استقبال گلوله داغ می‌رفتند؟

 

وی ادامه داد: آیا آن مادری که با فرزند خود در میدان 10 دی مشهد و میدان ژاله تهران زیر زنجیرهای تانک رفته و تکه‌تکه شدند، گفتند ما جاده آسفالت می‌خواهیم؟ چون نان می‌خواهیم؟ چون فن‌آوری و اقتصاد رشد کرده می‌خواهیم این کار را انجام دادیم؟ این‌طور نیست، آنان گفتند مرجع تقلید من نایب امام زمان(ع) گفته برای حفظ دین، جان دهید و من نیز با فرزند آمده‌ام.

 

دکترین انقلاب اسلامی، دکترین فاسد لیبرال دموکراسی را کنار خواهد زد

امام‌جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: این انقلاب برای حاکمیت دین بود، حاکمیت دین در حاکمیت اهل‌بیت (ع) است و ولایت‌فقیه نیز مظهر حاکمیت اهل‌بیت (ع) است؛ این حاکمیت باید در کشور تثبیت و صادر شود، در تمام جهان اسلام فراگیر شده، با دکترین سیاسی جدید، دنیا را در برابر دکترین سیاسی پوسیده فاسد شده لیبرال دموکراسی هوشیار کند و به دست صاحب اصلی آن برساند.

 

سانتریفیوژ آرمان نیست اما دشمن با آرمان انقلاب اسلامی در جنگ است

وی بابیان این‌که این انقلاب آرمان ما است، افزود: البته سانتریفیوژ آرمان نیست اما به آن بستگی دارد، دشمن با این آرمان در جنگ است، این‌که می‌گوییم در مذاکرات بحث منافع وجود دارد و نه آرمان، مسئله همین است که منافع دشمن به براندازی آرمان ما بستگی دارد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این آرمان دشمن را بدبخت کرده، این آرمان بیداری اسلامی به راه انداخته و در حال خارج کردن منطقه از دست آمریکا است و ایران را به قدرت اول منطقه تبدیل کرده، این آرمان باعث اسلام‌گرایی و گرایش به اهل‌بیت  (ع) در همه کره زمین شده که بزرگ‌ترین خطر برای دشمن است.

 

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: سانتریفیوژ اول این آرمان است، شما یک‌قدم عقب بروید، دشمن یک‌قدم جلو می‌آید، هدف دشمن براندازی آرمان اسلامی است؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب دو روز پیش فرمودند، بحث ما این نیست که اگر مشکل هسته‌ای ما حل شد، آمریکا نیز تحریم‌های خود را بردارد و مشکل اقتصادی ما حل شود.

 

پس از توافق نیز آمریکا تحریم‌ها را برنخواهد داشت

وی به اذعان مقامات آمریکایی نسبت به برنداشتن تحریم‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: خود آمریکایی‌ها می‌گویند بر فرض این‌که در فناوری هسته‌ای مذاکرات به نتیجه برسد، ما تحریم‌ها را لغو نمی‌کنیم، مشکل ما با ایران تنها فناوری هسته‌ای نیست، مشکل ما با ایران اسرائیل و حقوق بشر است، حقوق بشری که در آن هم‌جنس‌بازان به رسمیت شناخته شوند.

 

همایش اقتصاد ملی منهای اقتصاد مقاومتی

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از عدم توجه مسؤولان به مقوله اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد مقاومتی 10 مؤلفه تبیین کردند و در اردیبهشت‌ماه نیز در یک جلسه‌ای که تمام مسؤولان در آن حاضر بودند، اقتصاد مقاومتی را تحلیل کردند؛ از اردیبهشت تا امروز، حدود هشت ماه گذشته و در همایش اقتصاد ملی که متولیان اقتصاد کشور به‌عنوان بررسی اقتصاد ملی سخن گفتند، یک کلمه از اقتصاد مقاومتی گفته نشد.

 

 

وی با تأکید بر این‌که مطالبه مردم، مطالبه رهبری است، اظهار کرد: مطالبه مردم از دولت و مجلس مربوط به مطالبات رهبری است، سخن ایشان راهبرد دست رهبری است و مجری راهبرد نظام در عرصه اقتصادی سیاسی دولت و مجلس هستند ایشان اقتصاد مقاومتی را تحلیل و تبیین کردند، راهکار اجرایی و مؤلفه‌های راهبرد را بیان کردند، امام هیچ‌یک از مسؤولان و متخصصان در این خصوص صحبتی نکردند.

 

برای اثبات ولایت مداری مردم، 9 دی دیگری لازم است؟

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این‌که همه‌چیز مردم، ولایت و رهبری است، تأکید کرد: 9 دی دیگر لازم است مردم به خیابان‌ها بیایند و ثابت کنند همه‌چیز مردم رهبر، ولایت، راهبرد و رهنمود رهبری است؟ امیدواریم مسؤولان و دست‌اندرکاران ما نسبت به راهبردها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در برنامه‌ریزی‌های خود، آن چیزی را پیاده کنند که از عمق جان‌ودل این مردم برآمده است که آن، عشق به رهبری و عشق به اهل‌بیت پیغمبر (ص) است./9315/پ201/ب6

ارسال نظرات