۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۳۲۶۵۹
رییس سازمان بسیج مستضعفین:

زنان نقش غیر قابل انکاری در تربیت جامعه دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین، گفت: نقش زن به عنوان مربی جامعه غیر قابل جایگزین با سایر موارد است و حضور او در همه عرصه‌ها نباید به این نقش لطمه وارد کن.
سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، امروز بعد از ظهر در همایش «سبک زندگی اسلامی ایرانی از نگاه بسیج» در محورهای سبک زندگی و جمعیت، سبک زندگی و اشتغال زنان، سبک زندگی و عفاف و حجاب و سبک زندگی و خانواده که در سالن بصیرت لانه جاسوسی برگزار شد، با اشاره به بیاناتی از امام راحل درباره مقام والای زن گفت: جا دارد که همه ما به ویژه بانوان گرامی بسیجی این پیام امام راحل را حفظ کنند که منشور تاریخی و عزت‌مندانه برای همه ملت ما به ویژه زنان بزرگوار ما است.

 

وی در ادامه افزود: امام راحل می‌فرماید: برخی زن را در قالب تعریف شرعی بی‌نقش و یا در قالب تعریف غربی ابزاری جنسی نشان می‌دهند اما شیر زنان ایران زمین نشان دادند که الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی وجود دارد که می‌توان زن بود، عفیف بود و در عین حال در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی حضور داشت، زنان مسلمان کشور ما اوج احساس، لطف و رحمت زنانه را با مقاومت و شجاعت در آویختند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین، عنوان کرد: درباره کلمه به کلمه پیام امام راحل می توان کتاب نوشت و سند آورد و مصداق‌های عینی برای آن آورد، جا دارد که درباره این سند تاریخی زنان کشورمان کتاب نوشته شود.

 

نقدی با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب گفت: نقش بی‌بدیل زنان در پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و در استمرار راه حقیقتی انکار‌ناپذیر است و همین موضوع دشمنی و حسادت دشمن را برانگیخته است تا الگوهای شرقی و غربی مدعیان پرسروصدایی که درونشان خالی است را ارائه دهند.

 

وی در ادامه افزود: دشمنان برای اثبات ادعای خود در ارج نهادن به زن، رفع تمایز بین زن مرد در همه حقوق و روابط مسائل فردی و اجتماعی، را ملاک قرار دادند در حالی‌که اسلام بین نقش زن و مرد تمایز قرار داده است، دشمنان از این تمایز و تفاوت تعبیر به تبعیض می کنند در حالی که موضوع اصلی ورودی ها نیستند مساله اصلی که باید به آن پرداخت خروجی و محصول کار است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به تفاوت‌های الگوی غربی و اسلامی اظهار داشت: اگر ما نتیجه پیاده شدن الگوی غربی قبل از انقلاب کشور خود را با الگوی اسلامی بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی مقایسه کنیم جهش‌های زنان قبل و بعد از انقلاب قابل قیاس نیست زیرا واحد مقایسه بر اساس هزار و یک دهم است.

 

وی افزود: مقایسه الگوی پیاده شده جمهوری اسلامی ایران در کرامت و منزلت زن ایرانی با زن مدعی غربی اختلاف فراوانی را نشان می‌دهد و این افتخار بزرگی برای زن ایرانی اسلامی است سبب محکوم کردن تبعیض بین زن و مرد می‌شود.

 

نقدی با اشاره به تفاوت‌های زن و مرد در خلقت الهی عنوان کرد: اگر بر اساس حکمت الهی و ممیزهایی که در خلقت این دو جنسیت قرار داده شده این تفاوت‌ها مایه فخر فروشی نیست باید خروجی و نتیجه را نگاه کرد به عنوان مثال باغ پسته دو بار در سال و باغ پرتقال بیشر از دو بار نیاز به آبیاری دارد و این نشان از تبیعض نیست بلکه عقل اقتضا می کند بر اساس نیاز رفتار شود بر اساس تفاوت های جنسیت هر کس نقش خود را بازی کند اینجا نباید تفاوت را به حساب تبعیض گذاشت.

 

وی افزود: امروز بر اساس همین تفاوت‌ها زنان مسلمان کارنامه خود را با افتخار بالا گرفته و به خاطر الگو و مکتبی که برگزیدند به همه دنیا فخر بفروشند و حقارت و ناتوانی الگوی غربی را به همه دنیا نشان دهند این راهی که انقلاب ما تا به امروز پیموده نشان می دهد در تمام مولفه‌های حیات اجتماعی جهش خیره کننده داشته و این درستی راه را نشان می دهد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به علت اصلی لبه تیز دشمنی دشمنان بر علیه زنان ایران اسلامی گفت: علت اصلی این‌که دشمن لبه تیز دشمنی را روی زنان ما گذاشته و تمام ابزار خود را برای زدن این مولفه قدرت قرار داده به دلیل ایجاد آرامش  و امنیت اخلاقی است جامعه ما به برکت رواج اسلام به وجود آمده و پیشرفت‌های علمی و حضور در عرصه سیاسی اجتماعی زنان را مشاهده کرده و حسادت می‌ورزد به همین دلیل هر کار می‌کند تا این الگو را زمین خورده به دینا معرفی کند زیرا آنها را رسوا می کند، جای تعجب نیست که لبه تیز حمله خط مقدم جنگ نرم دشمن روی زنان ما گذاشته شده است.

 

نقدی با اشاره به فضا سازی‌ها و جو سازی‌ها دشمن اظهار داشت: ما باید با قاطعیت پاسخ این فضا سازی‌ها را بدهیم ما باید جامعه مستهجن غرب را به چالش بکشیم  زیرا دو جنس مرد و زن متفاوت خلق شدند و این یک واقعیت علمی است نباید مغبون این فضا شد باید با صدای بلند حقانیت اسلام را فریاد زد و حافظ خصوصیات آن شد.

 

وی با اشاره به فرمایش دیگری از امام راحل مبنی بر این‌که حق کرامت الهی زن بالاترین حقوق زن است، ابراز کرد: نقش زن به عنوان مربی جامعه غیر قابل جایگزین با سایر موارد است حضور او در همه عرصه‌ها نباید به این نقش او لطمه وارد کند در الگو سازی‌ها و برنامه‌سازی‌ها باید زن بتواند به عنوان تربیت‌کننده نسل‌ها نقش ایفا کند مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند: زن ضمن ایفای آن نقش‌ها باید جایگاه خود را حفظ کند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین، در ادامه افزود: وظیفه امروز ما این است که این خصوصیت زن را ترسیم و تبیین کنیم از شما بانوان فرهیخته و ارزشمند انتظار می‌رود که هر چه بیشتر الگوی زن اسلامی، نه شرقی و نه غربی را به طور دقیق ترسیم کرده و راهکارهای عملیاتی پیاده سازی این الگو را شفاف نشان دهد.

 

نقدی با اشاره به پاسخگویی شبهات در تضعیف الگوی ایرانی اسلامی عنوان کرد: امروز آنچه از پیشرفت و توسعه علمی، اخلاقی و معرفتی در جامعه زنان است مدیون پیاده سازی اندیشه اسلامی است و مشکلاتی که در کانون برخی خانواده‌ها در زمینه  طلاق، بی‌بندباری‌ها و ناهجاری‌ها دیده می‌شود و دردهایی که در حوزه زنان وجود دارد نتیجه پیاده سازی الگوی غربی و تاثیر گرفتن از رسانه های غربی است.

 

وی افزود: امروز زنان با ایجاد سد در مسیر باطل دشمنان در جنگ نرم همانطور که در دوران دفاع مقدس ثابت کردند پیروز شدند در جنگ نرم ثابت خواهند که پیروز می‌شوند، ما باید از مسائل تئوری و نظری بیرون آمده و اقدامات عملی را شفاف و روشن مشخص کنیم و در برنامه های سال بسیج زنان قرار دهیم برای استفاده بهتر از فرصت ها و برای برداشتن سریع‌تر موانع در مسیر تعالی زن ایرانی باید تلاش بیشتر کرد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات