۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۳۲۴۴۹
استاد حوزه علمیه بابل:

تفکر بسیج سنگر دفاع از اسلام و انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که هفته بسیج، هفته بزرگداشت ارزش ها است، گفت: برای یک بسیجی آرمان و اهداف متعالی ملی و اسلامی مهم تر از خواسته های دنیایی فردی است.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه و دانشگاه امروز در اجتماع بسیجیان بخش گتاب بابل با تجلیل از حماسه آفرینی های بسیجیان در دوران انقلاب گفت: بسیج، در جبهه‏ های جنگ، در داخل شهرها و در پایگاه های مقاومت نشان داد که بهترین مدافع انقلاب و اسلام است.

 

وی ادامه داد: حتی دشمنان ما هم به این نکته اعتراف کرده‏ اند که آن وقتی که خیل بسیجیان، با ایمان و شور و شوق خود به سمت هدفی در میدان جنگ سرازیر می‏شدند، هیچ نیرویی نمی‏ توانست جلوی آن‏ها را بگیرد.

 

امام جمعه گتاب، پایگاه های مقاومت بسیج را سنگرهای دفاع از اسلام و انقلاب بیان و تصریح کرد: در داخل شهرها هم از روز اول انقلاب، این پایگاه های مقاومت، سنگر دفاع از انقلاب و اسلام شد و تا امروز هم همین‏ طور است.

 

وی با بیان این که پایه اصلی کار بسیجی، اخلاص است، افزود: بسیجیان مخلصانه و بدون اینکه دنبال نام و نشان باشند خدمت خالصانه و صادقانه را در رأس امور خود قرار می دهند.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان یکی از تعابیر امام راحل در خصوص بسیج به عنوان مکتب شاهدان و شهیدان گمنام اذعان کرد: گمنام به معنای دنبال نام و نشان نبودن است و به همین دلیل اگر کاری خالصانه انجام شد، آن‏ وقت خودپرستی‏ها و خود محوری‏ها برکنار خواهد شد.

 

امام جمعه شهر گتاب بابل در ادامه سخنان خود ادامه داد: ثروت‏ اندوزی برای خود، دست دراز کردن به این و آن برای مطامع دنیا  در تفکر بسیجی جایی ندارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که بسیج سیاسی است، اما سیاست‏ زده نیست، سیاسی‏ کار نیست، خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیجی یعنی آن مجموعه معرفت ها، روش ها و منش هایی که می‏ تواند مجموعه‏ های عظیمی را در ملت به‏ وجود بیاورد که تضمین‏ کننده حرکت مستقیم و پایدار اسلامی آن ملت باشد.

 

وی افزود: فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت، شجاعت، غیرت، استقلال، آزادگی و اسیر خواسته های حقیر نشدن است.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که هفته بسیج، هفته بزرگداشت ارزش ها است، گفت: برای یک بسیجی آرمان و اهداف متعالی ملی و اسلامی مهم تر از خواسته های دنیایی فردی است.

 

وی ادامه داد: بسیجی ماندن نیز به مراقبت دائم نیاز دارد و انتظاری که امام راحل از بسیج داشت، آمادگی و حضور دائمی است زیرا بسیج، پشتوانه اصلی انقلاب است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات