۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۳۰۷۷۶
با تجلیل از 30 فعال رسانه‌ای؛

همایش بزرگ استانی بسیج و رسانه در سمنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه فرارسیدن هفته بسیج چهارمین همایش بزرگ استانی بسیج و رسانه با حضور 150 فعال رسانه‌ای، متشکل از خبرنگاران، مدیران دفاتر خبری، مسؤولان روابط عمومی ادارات و سپاه نواحی مختلف این استان در سالن همایش‌های ایران باستان سمنان برگزار شد.
بسيج و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، محمد حسن سلامی، معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در این همایش که به همت قرارگاه بصیرت و معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان سمنان با همکاری سازمان بسیج رسانه و مرکز بسیج صدا و سیما این استان برگزار شد، اظهار داشت: استکبار جهانی امروز با بهره‌گیری از امپراتوری بزرگ رسانه‌ای خود به جنگ ما آمده است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ابهت ابرقدرت‌های جهانی را شکست و اسلام حقیقی را احیا کرد و سپس با شکل دادن بیداری اسلامی اثرات معنوی خود را بر دیگر ملل اسلامی نشان داد، افزود: دشمن از آغازین روز‌های پیروزی انقلاب مردم دسیسه و دشمنی خود را به عینه نشان داد و با سپس با تحمیل جنگی هشت‌ساله در صدد نابودی یا منحرف کردن و یا جلوگیری از پیشرفت این انقلاب و تفکر حاکم بر آن برآمد اما نتیجه تلاش‌هایش چیزی جز شکست نبود.

 

سلامی نقش بسیج را در دوران هشت سال دفاع مقدس تعیین کننده برشمرد و تصریح کرد: از ویژگی‌های بسیج حضور به هنگام و زمینه‌سازی برای حضور آحاد مردم با سلاح ایمان و اخلاص پشت سر امام امت و رقم زدن پیروزی‌های بزرگ و تاریخی برای کشور، اسلام و انقلاب بود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان خاطر‌نشان کرد: دشمن در دوران دفاع مقدس و پس از آن به این نتیجه رسید که در مقابل یک ملت هوشیار و همیشه در صحنه قرار دارد از‌این ‌رو با بهره‌گیری از تجارب مقابله خود با ملت ایران جنگی بسیار سخت‌تر از جنگ 8 ساله نظامی را بر علیه ما آغاز کرد که هجوم رسانه‌ای یا جنگ نرم است.

 

وی تأکید کرد: امروز دشمن همان عوامل پیروزی ما در دفاع مقدس یعنی اخلاق، ایمان، بصیرت، اعتقادات، عفت عمومی، بنیان خانواده، ارزش‌های دینی و سبک زندگی مردم کشورمان را مورد هدف قرار داده و ایجاد تزلزل در ایمان و باورهای اعتقادی ملت ما را با بهره‌گیری وسیع از رسانه‌های متنوع خود دنبال می‌کند و سنگر‌های بسیجیان ما در مقابل این تهاجم رسانه‌های متعهد ایران اسلامی هستند.

 

سلامی جهاد مقدس امروز ملت مسلمان ایران را تلاش و برنامه‌ریزی برای زنده‌نگه داشتن ارزش‌های اعتقادی و بصیرت افزایی در جامعه برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم راه را گم‌نکرده و از قافله انقلاب عقب نمانیم باید تلاش کنیم فرهنگ استکبار ستیزی، سبک زندگی اسلامی، فریضه امر به معروف و نهی ‌از منکر و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه محقق شود.

 

بسیج و رسانه دو بال تعالی فرهنگ جامعه اسلامی هستند

 

سیدعلی میراحمدی، رییس پلیس فتا استان سمنان نیز در این همایش با اشاره به اینکه دشمن در سال‌های اخیر و در صحنه جنگ نرم علیه نظام اسلامی ما به قابلیت‌های نهفته فضای مجازی در جهت شبهه پراکنی، تشویش اذهان عمومی روی آورده و دشمنی خود را با ترویج مسائلی همچون نافرمانی‌های مدنی در قالب جمعیت‌های آرام و مخالفت‌های نرم با نظام اسلامی دنبال می‌کند.

 

وی با بیان اینکه اکنون با سونامی تهاجم فرهنگی مواجهیم و در مقابله با آن بسیج و رسانه دو بال تعالی فرهنگ جامعه اسلامی هستند، اضافه کرد: دشمن قالب جنگ نرم را برگزیده و ما نیز باید در راستای مقاوم‌سازی فرهنگ عمومی در مقابل این سونامی رسالت بزرگ خویش را در حوزه رسانه به انجام رسانیم.

 

رییس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به روش جدید دشمن در استفاده از اخبار حاشیه ساز برخی رسانه‌های داخلی به‌صورت گزینشی و استفاده و مخابره آن بر علیه مردم ما و تروریست نامیدن ملت ایران، تصریح کرد: دقت در درج اخبار، در نظر گرفتن تمامی باید‌ها و نباید‌ها و بهانه ندادن به دست دشمن همواره باید مورد توجه خبرنگاران و رسانه‌های داخلی کشورمان باشد.

 

میر احمدی با برشمردن بسیاری از توطئه‌های دشمن در فضای مجازی و نتایج مخرب آن در جامعه گفت: امروزه متآسفانه از از 26 میلیون و 280 هزار کاربر اینترنتی کشور ما بالغ بر 35 درصد کاربران بی‌هدف هستند که دشمن با جاذبه‌های کاذب، وقت، عم، هزینه و سرمایه آنان را در این حوزه تلف نموده و از آنها برای رسیدن به مقاصد شوم خود در جامعه استفاده می‌کند./977/پ202/ب4

ارسال نظرات