۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۲۷۹۴۲
در آذربایجان شرقی؛

یاد و خاطره مرحوم آیت الله مهدوی‌کنی گرامی داشته شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه های گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مهدوی‌کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری در شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
مرحوم آيت الله مهدوي کني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مرادپور، امام جمعه اسکو امروز در مراسم گرامیداشت آیت الله مهدوی کنی که در مسجد جامع سبزه میدان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: تکریم و بزرگداشت عالمان دینی در جامعه نشان از شعور و آگاهی دینی ملت ایران اسلامی است.

 


وی با تشریح خدمات ارزشمند و ارزنده مرحوم آیت الله مهدوی کنی در طول عمر بابرکت خود خاطرنشان کرد: در اسلام و باورهای اسلامی هیچ چیز مانند ثبات قدم در رای مهم نبوده و کسی که در عرصه های مختلف زندگی، حوادث بر ایمان و عقیده او تاثیر نمی گذارد، انسان عابدی بشمار رفته و این خصوصیت مهمی برای فرد مسلمان محسوب می شود.

 


امام جمعه اسکو یکی از ویژگی‌های بارز حضرت آیت الله مهدوی کنی را داشتن ایمان، پرهیزکاری و ثبات قدم و ایستادگی در راه حق دانست و گفت: رییس فقید مجلس خبرگان رهبری یکی از ذخایر بزرگ جهان اسلام بود که با اعتدال اسلامی این خصوصیات را به صورت عملی در خود جمع کرده بود.

 


وی از دیگر خصوصیات اخلاقی آیت الله مهدوی کنی را میانه روی در امور عنوان کرد و افزود: آن عالم مجاهد بر اساس اعتقادات و رفتارهای دینی عمل کرده و فردی آزاد در امور مختلف به ویژه اعتقادی و ثبات‌قدم در مسیر انقلاب اسلامی و دفاع از رهبری به شمار می رفت.

 


بنابر این گزارش، در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم شهر های اسکو، شهر جدید سهند، ایلخچی و روستاهای تابعه و ادارات شهرستان برگزار شد، مداحان اهل بیت(ع) در رثای آن عالم مجاهد، نستوه و متأله مرثیه‌سرایی کردند.

 


همچنین مجلس گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهدوی کنی در شهرستان ورزقان برگزار شد. در این مراسم که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ورزقان برگزار شد، حجت الاسلام میرحجت سیدی رییس تبلیغات اسلامی شهرستان با اشاره به خدمات ارزنده آیت الله مهدوی کنی برای جمهوری اسلامی گفت: آیت الله مهدوی کنی عمر خود را در راه اسلام و دین و کشور سپری کرد.

 


وی حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر و اقامه نماز از سوی رهبری بر ایشان را نشان از محبوبیت آیت الله مهدوی کنی عنوان کرد و با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و لزوم بهره گیری از این ماه افزود: باید تلاش شود فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترویج یابد.

 


بر اساس این گزارش، مجلس گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مهدوی کنی در مسجد جامع شهرستان بستان آباد نیز برگزار شد که طی آن حجت الاسلام خانعلی موثقی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به خدمات ارزنده آیت الله مهدوی کنی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: خدمات ارزنده آیت الله مهدوی کنی هیچگاه فراموش نخواهد شد.

 


همچنین همزمان با دهم آبان ماه سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی، آیین یادبود آیت الله مهدوی کنی ب پنج شنبه هشتم آبان ماه جاری از ساعت 10 الی 12 در مسجد مقبره واقع در بازار کفاشان تبریز و در جوار مضجع شریف خاندان قاضی طباطبایی برگزار می شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات