۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۲۲۷۳۴۶
شب گذشته برگزار شد:

اختتامیه کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد

خبرگزاری رسا ـ کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد، شب گذشته با سخنان سردار نقدی رییس بسیج مستضعفین در میان جمع کثیری از ایثارگران شهرستان نجف آباد به کار خود پایان داد.
کنگره ملي شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد، شب گذشته بعد از 3 روز و برپایی چهار اجلاسیه به کار خود پایان داد.

 

در این مراسم حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد با اشاره به ثمر خون شهیدان در بیداری جهان اسلام افزود: اکنون دشمن در جبهه ای دیگر به میدان آمده است و با آن که تمام امکانات در جبهه فرهنگی در اختیار دشمن است، اما پیروزی های مردم سوریه، فلسطین، عراق، یمن نشان از برتری جبهه اسلام در برابر جبهه کفر است.

 

وی در ادامه افزود: جلسه پایانی این کنگره، در اصل آغاز تحول در زندگی، اعتقادات، بصیرت، بینش، و رفتار ما است و شهیدان به عنوان الگوهای کرامت و انسانیت بهترین سرمشق برای زندگی فردی و اجتماعی ما خواهند بود.

 

حجت الاسلام حسناتی ادامه داد: این کنگره ها باید آغازی برای سبک زندگی اسلامی است که نمونه عینی آن در زندگی شهدا وجود داشته است.

 

وی در ادامه بیان داشت: خروجی این کنگره ها و یادواره ها زمانی مشخص می شود که بتوانیم پیام شهیدان را به درستی دریافت کنیم و در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار بگیریم.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به کلام امیرمومنان گفت: حضرت در کلام خود قدر و منزلت شهید در راه خدا را برابر با کسی عنوان می کنند که قدرت بر گناه داشته باشد، اما عفیف زندگی کند.

 

وی در ادامه بیان داشت: عفت، یاری دین خدا است و عفیف زندگی کردن یعنی سبک زندگی شهدا، انبیاء، صدیقین و صالحین را انتخاب کنیم که در حقیقت اینان زندگان تاریخ و مدافع حق و حقیقت هستند.

 

لازم به ذکر است این مراسم در روز پایانی خود میزبان جمع کثیری از ایثارگران شهرستان نجف آباد بود. میهمانان ویژه این کنگره ملی، حضور بابرکت دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس بود که تابوت های آنان مزین به پرچم حرم اباعبدالحسین(ع) گردیده بود و در خلال برنامه های کنگره در میان شور و شعف حاضرین در جلسه تشییع می شدند.

 

از دیگر نکات قابل توجه در این کنگره حضور نسل سوم و چهارم انقلاب در برنامه های این کنگره بود. اجرای سرود توسط 100 نفر از دانش آموزان پسر آموزشگاه های شهرستان، برگزاری برنامه های نمادین نمایشی توسط دانش آموزان دختر با عنوان کلام وحی از دیگر برنامه های جنبی این کنگره بود. /1306/پ202/ب4

ارسال نظرات